تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تغییراتی که باید بعد از سکته قلبی در زندگی خود بدهید

image تغییراتی که باید بعد از سکته قلبی در زندگی خود بدهید

چیزهای کوچک اهمیتی ندارند

تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا در مواجهه با مسائل کوچک دچار استرس نشوید. خستگی طولانی مدت بعد از حمله ی قلبی برای هرکسی ممکن است پیش بیاید. درد بدن و درد قفسه ی سینه پس از هر حمله می تواند تا مدتی فرد را درگیر خود کند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که باید خود را بهتر بشناسید و بیش از گذشته به فکر خود باشید و یاد بگیرید که کمتر دچار استرس های شغلی و … شوید.

خودمراقبتی بسیار مهم است

نباید هرگز از کمک خواستن از دوستان و خانواده خود خجالت بکشید. در روزهای اول پس از حمله ی قلبی، ترک عادات همیشگی مانند مصرف برخی مواد غذایی خاص و عدم تحرک مشکل است. شاید این حس به شما دست دهد که دیگر خود قبلی تان نیستید، اما کم کم باید به شرایط عادت کرده و سعی کنید برای خودتان برنامه ریزی کند. ورزش مادام العمر را شعار و هدف خود قرار دهید و مصمم باشید برای سلامتی تان گام های بلند بردارید.

تکفارس آی آر

سرعت همیشگی نیست

شاید شما همه کارهایتان را با سرعت و شتاب بتوانید انجام دهید، اما پس از یک حمله ی قلبی دیگر نخواهید توانست مانند سابق فعالیت کنید.

پس از حمله قلبی باید یاد بگیرید که چگونه استرس را کنترل کنید. شنا و پیاده روی تند در این کار کمک تان خواهند کرد

حتی اگر هم بتوانید، این کار برای تان خطرناک خواهد بود. بنابراین نیاز است سبک زندگی تان را تغییر دهید، بیش از گذشته استراحت داشته باشید و کارهای سبک تری انجام دهید.

سلامت حرف اول را می زند

www.takfars.ir

ترس از یک حمله ی قلبی دیگر همیشه با کسانی که این مشکل را تجربه کرده اند هست. مهم آن است که بتوان خود را متقاعد کرد تا تمام تمرکز و حواس را روی مسائلی مانند کاهش وزن و کنترل کلسترول خون و … قرار داد. این کار می تواند از استرس فرد بکاهد.

زندگی شیرین می شود

اگرچه حمله ی قلبی در نگاه اول یک اتفاق ناگوار است، اما می تواند زندگی تان را شیرین تر کند. زنده ماندن پس از حمله ی قلبی یک معجزه است و می تواند زندگی پس از آن را برایتان زیباتر کند. هر بار که غذا میخورید و هر نفسی که می کشید برایتان معنا پیدا میکند.

تحمل تغییرات بیشتر می شود

پس از حمله ی قلبی مدتی طول می کشد تا به شرایط جدید عادت کنید و این خود موجب خواهد شد از این پس آماده ی پذیرش هر مشکل و تغییر ساده ی دیگر در زندگی تان باشید.

تسکین استرس ضروری است

پس از حمله ی قلبی باید یاد بگیرید که چگونه استرس را کنترل کنید. شنا و پیاده روی تند به شما در این کار کمک خواهند کرد. در این حالت است که می توانید حتی بیش تر از قبل از زندگی تان لذت ببرید.

اضطراب شایع، اما قابل کنترل است

مشکلات دیگری که می تواند پس از هر حمله ی قلبی رخ دهد فرد را مضطرب می سازد. ورزش در کنترل اضطراب و بازگرداندن حس اعتماد به نفس بسیار مهم است.

کاهش خطر حمله ی بعدی در اولویت است

تک فارس

همان طور که متوجه شدید، استرس و اضطراب خطر بروز حمله ی قلبی را افزایش خواهد داد. علاوه بر این ها کلسترول و قند خون بالا هم از عوامل خطرآفرین هستند. پس از حمله ی قلبی اول باید برنامه ای تنظیم نمایید تا شرایط را برای جلوگیری از بروز حمله ی بعدی مساعد نمایید.

بیان داستان زندگی کمک کننده است

وبلاگ نویسی، نوشتن کتاب و یا گفتگو با دیگران در افزایش حس اعتماد به نفس و کاهش استرس و نگرانی تان راجع به آینده بسیار کمک خواهد کرد. عضویت در انجمن های حمایت از بیماران قلبی هم یکی دیگر از کارهایی است که به شما پیشنهاد می کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر