تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تصویب قانون پرداخت مهریه فقط تا ۱۱۰ سکه طلا

اسدالله جولایی در مورد آمار زندانیان مهریه در حال حاضر گفت:

آمار نهایی را به زودی در نشست خبری اعلام می کنم ولی حدودا یکهزار و ۵۰۰ نفر به دلیل مباحث مربوط به مهریه در زندان به سر می برند. همچنین ۵۰۰ نفر به واسطه نفقه و پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیز به دلیل جرایم مالی زندانی هستند.

در پاسخ به اینکه آیا تصویب ماده‌ای از لایحه حمایت از خانواده مبنی بر اینکه مهریه های بیش از ۱۱۰ سکه تحمل حبس ندارد تاثیر گذار بوده است گفت:

قطعا این قانون بسیار در کاهش زندانیان تاثیر داشته است ولی پیشنهاد من این است که حتی دفتر خانه‌ها هم بیشتر از این تعداد سکه را ثبت نکنند.البته این یک پیشنهاد شفاهی است که به نمایندگان مجلس گفتم.

از رئیس ستاد دیه در مورد طرح پیشنهادی مرکز امور زنان ریاست جمهوری مبنی بر بیمه مهریه سوال شد که گفت: این طرح بسیار عالی است و اگر اجرایی شود برخی از مشکلات برطرف خواهد شد.

تکفارس آی آر

وی به بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه برای حبس زدایی و احراز اعسار متهمان مهریه گفت: این اقدام رئیس قوه قضائیه موجب شد آمار زندانیان مهریه که بیش از ۳۵۰۰ نفر بود کاهش یابد. باید از قضات تشکر کرد چرا که به درستی به این بخشنامه عمل کردند.

از رئیس ستاد دیه کشور در مورد تاثیر افزایش قیمه سکه بر افزایش طلاق و زندانیان مهریه سوال شد که گفت: قطعا تاثیر داشته است چرا که برخی از جنس بشر طماع هستند و وقتی می بینند قیمت سکه افزایش می یابد اقدام به اجرای مهریه میکنند. البته آموزش و تربیت خانواده هم تاثیر گذاشت است. وی در مورد مهریه های متعارف هم گفت: انسان معتقد و معقول و واقع بین هیچگاه مهریه نامتعارف برای همسرش تعریف نمیکند و همین مهریه‌ها هم مشکل ساز شده است.

جولایی در پاسخ به اینکه جای بحث کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در هفته وقف خالی بود گفت: ما به مسئولان اوقاف این مضوع را مطرح کردیم تا واقفان خود را برای ثبت موقوفات به نیت کمک به زندانیان دیه و مهریه تشویق کنند ولی این اتفاق هنوز انجام نشده است. و وقف برای کمک به زندانیان دیه نداریم.

روزانه ۲ نفر زندانی دیه وارد زندانها می شوند

رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه تا قبل از سال ۷۸ روزانه حدود ۶۰ راننده وارد زندان می شدند گفت: بعد از ۱۰ سال تلاش ستاد و دستگاههای مسئول و تصویب قانون شخص ثالث امروز تنها روزانه تنها ۲ نفر وارد زندان می شوند. جولایی در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت بیمه موجب شده تا ۳۰ درصد خودروها بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشند گفت: بنده اصلا چنین اعتقادی ندارم چرا که با توجه به هزینه های جاری برای خودرو و زندگی این هزینه بیمه نامه مقدار قابل توجهی نیست و باید سازمانهای مسئول اطلاع رسانی خوبی داشته باشند.

www.takfars.ir

از رئیس ستاد دیه سوال شد آیا اطلاع‌رسانی در مورد بیمه شخص ثالث و جلوگیری از زندانی شدن رانندگان از وظایف ستاد دیه نیست؟ که پاسخ داد: این از وظایف ستاد نیست. مگر ستاد دیه کشور بودجه خاصی از دولت می گیرد که بخواهد کارهای تبلیغاتی و فرهنگ سازی انجام دهد. مردم پولی که برای ستاد دیه می دهند برای آزادی زندانیان می دهند چرا که ستاد مردمی است.

اسد الله جولایی در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس برنامه بودجه سال ۹۰ مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای تسهیلات آزادی زندانیان دیه تامین و در اختیار زندانیان قرار داده شد؟ که پاسخ داد: این مبلغ به صورت وام و بدون بهره است ولی بانکها طبق قانون خودشان از خانواده زندانیان وثیقه ملکی و ضامن معتبر می خواهند در حالی که در قانون آمده دولت باید ضامن باشد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر