تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تصاویر دیدنی از اقتدار نیروی انتطامی در دستگیری شرور های محله ها

سردار حسین ساجدی‌نیا، رییس پلیس پایتخت صبح روز چهارشنبه در حاشیه مراسم نمایش اراذل و اوباش دستگیر شده در فلکه چهارم خزانه افزود: هشتمین مرحله طرح مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت با همکاری یگان‌های انتظامی سراسر پایتخت به اجرا درآمد و طی آن ۱۷۳ تن از اراذل و اوباش جنوب پایتخت که عمده آنان از اوباش سطح یک محسوب می‌شدند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه نشان دادن اوباش در سطح شهر با مجوز مقام قضایی انجام شده است، گفت: عمده دستگیرشدگان دارای جرایم متعددی نظیری زورگیری، کیف قاپی، خفت‌گیری،‌ اوباش‌گری، مزاحمت برای نوامیس و خرید و فروش موادمخدر هستند.

به گفته ساجدی‌نیا افراد دستگیر شده پس از بازجویی و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی تحویل می‌شوند.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه برخی از افراد دستگیر شده به شکل باندی و در مخفیگاه‌ها و خانه‌های تیمی فعالیت می‌کردند، گفت: پلیس با حضور در مخفیگاه این افراد، طی ۲۴ ساعت گذشته آنان را دستگیر کرده است.

وی با بیان اینکه در اجرای این مرحله از طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت به ۹۵ درصد از اهدافمان رسیدیم، گفت: شهروندان مطمئن باشند که اجرای چنین طرح‌هایی متوقف نخواهد شد و به آنان قول می‌دهیم که با مخلان نظم و امنیت قاطعانه برخورد کنیم.

تکفارس آی آر

ساجدی‌نیا همچنین درباره احتمال آزاد شدن این افراد پس از مدت کوتاهی، تصریح کرد: در طرح قبلی که ۱۰۰ تن دستگیر شده‌اند و همچنین طی ۱۵ روز گذشته که مجموعا ۶۰ تن دستگیر شدند، تنها دو نفر از دستگیر شدگان آزاد شده و مابقی در زندان هستند.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده این افراد، دادستان تهران مستقیما نظارت خواهد داشت، اظهار کرد: پرونده این افراد به صورت ویژه در مراجع قضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و احکام سنگینی نیز برایشان صادر خواهد شد.

نشان دادن اوباش در کاهش جرایم تاثیرگذار است

عمده افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال سن دارند

وی همچنین در خصوص تاثیر انجام چنین اقداماتی و نشان دادن اوباش در سطح محلات،‌ خاطرنشان کرد: معرفی این افراد در کاهش جرایم و بزهکاری‌ها تاثیر بسزایی دارد، ‌به طوری که طی دو هفته گذشته آمار جرایم کاهش یافته است.

www.takfars.ir

رییس پلیس پایتخت همچنین عمده افراد دستگیر شده را دارای میانگین سنی جوان و زیر ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: برای ما اوباش سطح یک یا دو وجود ندارد و پلیس با هر کسی که اقدام به ایجاد اخلال در نظم عمومیکند، قاطعانه برخورد می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه کنترل مجرمان در حال حاضر نیز صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر تعداد مجرمان فراری ما بسیار کم است.

ساجدی‌نیا همچنین با بیان اینکه در بحث جرایم طی دو هفته اخیر، ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بحث رسیدگی به سرقت‌های خرد را نیز به عوامل پلیس آگاهی واگذار کرده‌ایم و آنان اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، در اجرای هشتمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش جنوب پایتخت، اراذل به نامی همچون «میلاد دراز»، «اکبر ساندویچ»، «فرشید ببئی»، «فرشاد دمبه»، «اکبر سوسکه»، «مجید کثیف»، «موش سیاه»، «امیر غربتی»، «امیر محبوب»، «مهدی کله»، «داود مفت‌کش» و «سعید موزی» که دارای سوابق کیفری بوده و اقدام به زورگیری، تخریب، شرارت و نظم عمومی کرده بودند، دستگیر شدند.

همچنین در این مراسم که در فلکه چهارم منطقه خزانه بخارایی برگزار شد، سه برادر، معروف به «برادران دالتون» به اسامی «مجید، شاهین و محمد صادق» نیز در ملاء عام نشان داده شدند که این افراد متهم به زورگیری،‌ ایجاد مزاحمت برای نوامیس و … هستند که در بین اهالی محل به برادران «شیطان‌پرست» نیز معروفند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم که با حضور تعداد زیادی از شهروندان و ساکنان محله خزانه برگزار شد، اراذل و اوباش دیگری نیز وجود داشتند که دارای جرایمی نظیر حمله به آرایشگاه زنانه،‌ آدم‌ربایی و … بودند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر