تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تست سنجش زودرنجی و راه های درمان آن

image تست سنجش زودرنجی و راه های درمان آن

از شما می‌خواهیم که صادقانه به این تست پاسخ دهید و بعد از انجام آن، توصیه‌های ما را با دقت بخوانید. فراموش نکنید خواندن این توصیه ها به برطرف شدن مشکل شما نمی‌انجامد و تنها شروعی است برای راه درازی که در پیش دارید.

سوال اول

به طور انفعالی و غیرمستقیم از انجام وظایف معمول شغلی و اجتماعی سرباز میزنم

بله……….خیر

تکفارس آی آر

سوال دوم

همواره شکایت ازین دارم که دیگران مرا درست درک نمیکنند و قدرم را نمیدانند

بله……….خیر

سوال سوم

غالبا لجوجانه به بحث و جدا میپردازم

www.takfars.ir

بله……….خیر

سوال چهارم

بدون هیچ دلیل و منطقی از افراد مافوق و مراجع قدرت انتقاد میکنم و نسبت به آنها خشمگین میشوم

بله……….خیر

سوال پنجم

نسبت به افرادی که خوشبخت و موفقتر از من هستند حسادت میکنم

بله……….خیر

سوال ششم

غالبا با بزرگنمایی از نامرادی های زندگی خود شکایت میکنم

بله……….خیر

تک فارس

سوال هفتم

بله……….خیر

همواره در بین اطاعت انفعالی و نافرمانی خصصمانه در نوسانم

سوال هشتم

رفتارهایم به طور غیرمستقیم سعادت و شانس موفقیتم را از بین میبرند

بله……….خیر

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

اگر از این ۸ مورد، ۴یا ۵ ویژگی را در خود می‌بینید، برای بررسی بیشتر و پیدا کردن میانبری برای رسیدن به آرامش حتما به روانشناس مراجعه کنید چراکه با این وجود، حل مشکل تنها توسط خود شما آسان نیست. اما اگر تنها دو یا سه ویژگی در شما ظاهر شده است، وقت آن است که با اراده محکم‌تر، بالا بردن آگاهی خود و تلاش هوشیارانه راه را برای بزرگ‌تر شدن مشکل ببندید.

خودتان را در آینه ببینید

کافی است آینه‌ای بردارید و خودتان را همانطور که هست ببینید. همیشه قدم اول برای تغییر خود آگاهی است. پس ویژگی‌های‌تان را زیر ذره‌بین بگذارید و خودتان را بشناسید. تا زمانی که شما میزان شیوع این رفتارها را در خود ندانید و از آسیبی که این واکنش‌ها به شما می‌زنند بی‌خبر باشید، نمی‌توانید برای تغییر تلاش کنید. نمی‌گوییم کار شما تمام است، بلکه می‌گوییم شما هم مثل بسیاری افراد دیگر گرفتار مشکلی شده‌اید که با تلاش و جدیت قابل حل است. اما اول باید خودتان بپذیرید که با مشکلی جدی روبه‌رو هستید.

T A K F A R S

بدانید که تنها نیستید

شاید بتوانیم بگوییم حدود ۸۰ درصد از ما و آدم‌های دور و برمان، به نوعی درگیر ویژگی‌هایی هستیم که کم و بیش به این اختلال پهلو می‌زنند اما میزان بروز این ویژگی‌ها در رفتارهای ما متفاوت است و همین شدت و مدت بروز آنهاست که از رفتارهای عادی آنها را متمایز می‌کند. پس خود را از دیگران جدا نبینید و امید داشته باشید که با تلاش‌های‌تان سهم این موارد در رفتارهای شما کمتر شود.

جر و بحث نکنید

اگر آنها در اشتباه باشند و آگاهانه برای رنجاندن شما قدم برداشته باشند، در فرصت دیگری می‌توانید این موضوع را با آرامش با آنها در میان بگذارید و از حق خود دفاع کنید. اما در لحظه‌ای که با انتقاد آنها مواجه می‌شوید، به جای لجبازی به حرف‌های‌شان گوش دهید و به خود برای بررسی دقیق‌تر فرصت دهید. شما در روزهای بعد و با حفظ آرامش‌تان بهتر می‌توانید از پس آنها بربیایید.

روانشناسی بخوانید

مطالعه کتاب‌های روانشناسی کمک بزرگی به شما می‌کند. توصیه می‌کنم مبحث اختلال شخصیت در کتاب عشق ویرانگر را بخوانید. با کمک این کتاب می‌توانید میزان ریشه دواندن این مشکل را در روان خود با دقت بیشتری بررسی کنید و نسبت به ماهیت آن آگاه‌تر شوید.

راه جدید را پیدا کنید

به دنبال راه‌های جدید بگردید، به آدم‌های موفق در میان دوستان یا در محیط کارتان دقت کنید و ببینید که چقدر با آنها فاصله دارید. اگر نمی‌توانید راه درست را پیدا کنید یا با امتحان روش‌های جدید باز هم به شکست می‌خورید، ناامید نشوید. شما باید از یک مشاور برای پیدا کردن روش‌های تاثیر گذار، کمک بگیرید.

مراقب واژه‌ها باشید

ما هر حرفی را می‌توانیم بزنیم اما مهم این است که چطور آن را بیان کنیم. شاید انتخاب واژه‌های نامناسب چالش‌های پیش روی شما را بیشتر می‌کند. پس هوشیارانه مراقب واژه‌های‌تان باشید. بلافاصله پاسخ ندادن و کمی فکر کردن به موضوع بحث می‌تواند آمادگی شما را بیشتر و احتمال شکست خوردن را کمتر کند.

تک فارس www.takfars.ir

وارد عمل شوید

خود را موظف کنید که یک کار را بهینه‌تر از همیشه انجام دهید. تمام توجه و تمرکزتان را روی آن کار بگذارید و سعی کنید با کمترین خطا انجامش دهید. باور کنید درست انجام دادن آن رضایت شما را از خودتان بالاتر خواهد برد. البته حتی اگر به گمان خود آن را درست انجام داده باشید. اما انتقاد آنها باعث می‌شود از نظرشان با خبر شوید و در تلاش بعدی، به سمت خواسته آنها قدم بردارید.

صبور باشید

انتظار نداشته باشید که همه چیز یک شبه تغییر کند. این رفتارها به مرور در شما ایجاد شده است و با تلاش مداوم و به مرور می‌توانید آنها را تغییر دهید. پس قدر هر قدمی که به جلو برمی‌دارید را بدانید و به جای دلسرد شدن، برای کوچک‌ترین پیشرفت‌های‌تان ارزش قائل شوید.

با پنبه سر ببرید

اگر می‌خواهید انتقاد کنید، زمان و روش درست آن را بشناسید. به اطرافیان‌تان نشان دهید که حسن نیت دارید و هنگام مطرح کردن مواردی که شما را آزار می‌دهند، از ویژگی‌های مثبت شروع کنید.

به جای حمله دفاع کنید

تصور نکنید قصد همه حمله به شماست. حتی اگر چنین باشد، بیشتر از آنکه به شمشیری برای دفاع از خود احتیاج داشته باشید، نیازمند یک سپر محکم هستید، سپری که ما اسمش را همدلی و حسن نیت می‌گذاریم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر