تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند پاک کردن کامل حافظه سایت های دیده شده در اینترنت اکسپلورر

خبر خوش اینجاست که نسبتاً به سرعت و به سادگی می‌توان، موارد تک‌تک یا چندتایی از "تاریخچه" اینترنت اکسپلورر خود را ‌پاک کرد. همین میتواند فایل‌های ذخیره شده (Cached Content) و کوکی‌های ناخواسته را از پوشه‌های ذخیره شده در کامپیوتر شخصی خود پاک کنید.

در این قسمت یاد خواهید گرفت که چگونه هر یک از سایت‌ها و یا تمامی صفحه‌هایی را که دیده‌اید، ‌پاک نمایید :

۱ – تک‌مورد‌های "تاریخچه"

برای حذف هر صفحه جداگانه یا کل تاریخچه وبگردی خود، آیکون تاریخچه را از بالای نوار ابزار اینترنت اکسپلورر کلیک کنید و سپس صفحات را از ستون تاریخچه (سمت چپ) پیدا کنید. روی عنوان صفحه راست کلیک کنید و از منوی باز شونده گزینه حذف (Delete) را انتخاب نمایید.

۲ – پیدا کردن صفحات

تکفارس آی آر

اگر در پیدا کردن صفحه‌ای که می‌خواهید پاک کنید مشکل دارید، این امکان وجود دارد که کل تاریخچه را بر اساس تاریخ، سایت، بیشترین دفعات بازدید و ترتیبی که امروز بازدید کرده‌اید، مرتب کنید. همچنین یک دکمه جستجو برای جستجوی عبارت مورد نظر تعبیه شده است.

۳ – پاک کردن کل تاریخچه

برای پاک کردن کامل لیست تمامی تاریخچه، گزینه Internet Options را از منوی Tools اینترنت اکسپلورر انتخاب نمایید. در بخش General دکمه Clear History را بزنید. این کار همچنین تمامی لیست‌های موجود در در ویژگی پُر کردن خودکارِ نوار آدرس را پاک می‌کند.

۴ – پاک کردن سوابق جستجوها

ممکن است روش مرحله قبل لیست "پر کردن خودکار" موتورهای جستجو را پاک نکند؛ برای پاک کردن عبارت‌های جستجوی قبلی، شروع به تایپ مجدد عبارت کنید و وقتی لیست ظاهر شد، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و کلید Delete از صفحه کلید را بفشارید.

www.takfars.ir

۵ – تنظیمات

برای اینکه بهتر بتوانید تاریخچه و فایل‌های موقت اینترنتی را مدیریت کنید، گزینه Internet Options را از منوی Tools اینترنت اکسپلورر انتخاب نمایید. در بخش General ، تعداد روزهای ذخیره تاریخچه (سمت راست پایین) را کاهش دهید و با زدن دکمه Setting (وسط) فضای اختصاص یافته روی دیسک سخت برای ذخیره فایل‌های موقت را کاهش دهید.

۶ – دیدن فایل‌های موقت

همچنین میتوانید با زدن دکمه View Files در کادر محاوره‌ای Settings (به قسمت قبل مراجعه کنید) تمامی کوکی‌ها و سایر فایل‌های اینترنتی ذخیره شده را چک یا پاک کنید. اگر لیست طولانی بود، با استفاده از گزینه Arrange Icons By Date از منوی View فایل‌ها را دسته بندی کنید.

۷ – حذف تمامی کوکی‌ها

امن‌ترین راه برای اطمینان از پاک شدن کوکی‌های ناخواسته، خلاص شدن از شر همه آنها با استفاده از دکمه Delete Cookies از صفحه محاوره‌ای Internet Option است، اما باید خودتان را آماده کنید که اطلاعاتی را که در بعضی از سایت‌ها عادت کرده بودید به طور خودکار عمل کنند را دوباره وارد نمایید.

۸ – پاک کردن فایل‌ها

حالت مشابهی همانند کوکی‌ها که در بخش گذشته توضیح داده شد، برای فایل‌های اینترنتی ذخیره شده وجود دارد. معمولاً تصاویر و عکس‌ها به‌طور خودکار بارگذاری می‌شوند و در پوشه فایل‌های موقت اینترنت ذخیره می‌گردند. برای رهایی از شر آنها دکمه Delete Files را بزنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر