تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند های ساده برای شادابی بیشتر پوست و مو

image ترفند های ساده برای شادابی بیشتر پوست و مو

* برای جلوگیری از ریزش مو نوشیدنی هایی بنوشید که حاوی بیوتین ( نوعی ویتامین B ) است. برای مثال موز ، عسل ، ماست و شیر کم چرب حاوی بیوتین هستند. می توانید این مواد را با هم مخلوط کنید و برای چند هفته بنوشید.

* برای درخشندگی بیشتر موها از سرکه استفاده کنید، در آخرین مرحله آبکشی موها را با سرکه بشویید و سپس آبکشی کنید.

* برای از بین بردن پف دور چشم، اطراف چشم را با یک قطره روغن کرچک ماساژ دهید.

* اگر بعد از یک روز کاری چشم های شما دچار خستگی شده اند می توانید برای رفع خستگی و آرام کردن آن از خیار استفاده کنید. آن را حلفه حلقه کنید و برای مدتی برروی چشمان خود قرار دهید. همچنین می توانید از شیر سرد استفاده کنید. یک تکه پارچه کتانی یا پنبه را در شیر سرد اغشته کنید ، آن را برروی چشمان خود قرار دهید و برای مدتی دراز بکشید.

تکفارس آی آر

* قبل از رفتن به رختخواب یک قطره گلاب در چشم خود بریزید، این کار باعث می شود خستگی از چشمان شما بیرون رود.

* برای جلوگیری از ترک لبها ابتدا آن را در مجاورت بخار آب قرار دهید سپس از مخلوط وازلین و عسل برروی لبها استفاده کنید. این کار را ۳ روز در هفته تکرار کنید.

* برای جلوگیری از خشکی لب می توانید از مخلوط کف دریا ، شیر پرچرب و گلبرگ های گل رز برروی لب استفاده کنید.

* برای جلوگیری از بوجود آمدن خال و کک و مک برروی دستها که با بالا رفتن سن بوجود می آید می توانید از لیموترش استفاده کنید. لیمو ترش را قاچ کنید و آن را برروی دست خود بمالید . بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار بوجود آمدن لک ها را به تاخیر می اندازد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر