تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفند افزایش امنیت در برنامه WhatsApp

قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای یا همان Two-Step Verification را به اپلیکیشن محبوب WhatsApp اضافه کرده‌اند. البته گفته میشود که این قابلیت فعلا فقط در نسخه‌ی Beta واتس‌اپ در دسترس است و هنوز به نسخه‌ی معمولی اضافه نشده است. پس اگر از نسخه‌ی بتای واتس‌اپ استفاده میکنید، سریع‌تر دست به کار شوید و این قابلیت را فعال کنید و اگر هم از نسخه‌ی معمولی استفاده میکنید و آن‌چه که در پایین شرح میدهیم، هنوز در اپلیکیشن شما وجود ندارد، اصلا جای نگرانی نیست زیرا به زودی این قابلیت به نسخه‌های معمولی هم اضافه خواهد شد.

WhatsApp را باز کنید و گزینه‌ی منو را از گوشه صفحه انتخاب کنید، سپس وارد قسمت Settings شوید.

image ترفند افزایش امنیت در برنامه WhatsApp

اکنون گزینه Account را انتخاب کنید.

گزینه Two-step verification را انتخاب کنید.

تکفارس آی آر

گزینه Enable را انتخاب کنید.

image ترفند افزایش امنیت در برنامه WhatsApp

اکنون یک رمز ۶‌رقمی به دلخواه خود وارد کنید و گزینه Next را انتخاب کنید. اکنون دوباره لازم است آن را تکرار و تایید کنید. تمام تلاش خود را بکنید که این رمز را فراموش نکنید. توصیه میکنیم آن را در جایی یادداشت کنید و نگه دارید.

در مرحله بعد از شما خواسته میشود که آدرس ایمیل خود را به عنوان راه‌حل در شرایطی که شما رمز را فراموش کنید، وارد کنید. وقتی شما رمز را فراموش کردید، با استفاده از این ایمیل میتوانید رمز را غیر‌فعال کنید و دوباره به اکانت خود دسترسی پیدا کنید ولی اگر ایمیلی در این مرحله وارد نکنید، در آن شرایط ممکن است اکانت واتس‌اپِ خود را به صورت کامل از دست بدهید! به همین دلیل، توصیه‌ی اکید داریم که در این قسمت آدرس ایمیلِ اصلیِ خود را با دقتِ کامل و به صورت صحیح وارد کنید.

گزینه Done را انتخاب کنید.

www.takfars.ir

image ترفند افزایش امنیت در برنامه WhatsApp

از این پس وقتی بخواهید واتس‌اپ را روی گوشیِ دیگر، یا بعدا روی گوشی خودتان فعال کنید، علاوه بر قعال‌سازی از طریق SMS، از شما میخواهد که این رمز ۶‌رقمی را نیز وارد کنید. نکته‌ی دیگری که لازم است بدانید این است که در فواصل زمانی نامشخص، هنگام استفاده از WhatsApp، این اپلیکیشن از شما میخواهد که این رمز را وارد کنید! این عمل به این دلیل است واتس‌اپ میخواهد کاری کند که شما هر چند‌وقت‌یکبار، به یاد رمز خود بیفتید و آن را فراموش نکنید!

اگر رمز تایید هویت ۲‌مرحله‌ای WhatsApp را فراموش کردیم، چه کار کنیم؟

دقیقا اینجا است که ایمیلی که در بالا خیلی تاکید کردیم آن را وارد کنید، به داد شما خواهد رسید! به ایمیل خود مراجعه کنید و ایمیلی که از طرف واتس‌اپ برای شما ارسال میشود را باز کنید و روی لینک آن کلیک کنید تا این قابلیت غیر‌فعال شود و بتوانید به صورت معمول واتس‌اپِ خود را فعال کنید و از آن استفاده کنید.

البته بنا به گفته‌ی وب‌سایت واتس‌اپ، اگر این رمز را فراموش کردید و از طرفی، ایمیلی هم برای پشتیبانی ارائه نکرده باشید، میتوانید پس از گذشت ۷‌روز از آخرین استفاده‌ی شما از WhatsApp، اپلیکیشن و اکانت خود را به صورت معمول (به همان طریق SMS‌ای) فعال کنید (البته پیام‌هایی که در این مدت برای شما ارسال شده باشد پاک خواهند شد و نمایش داده نخواهند شد.) و از طرفی، اگر ۳۰ روز از آخرین استفاده‌ی شما از WhatsApp گذشته باشد و شما این رمز را فراموش کرده باشید، وقتی اقدام به فعال‌سازی مجدد واتس‌اپِ خود کنید، اکانت شما یک بار کامل پاک میشود و دوباره ساخته خواهد شد!‌ و این یعنی اینکه تمام اطلاعات و چت‌ها و مخاطبین شما در واتس‌اپ پاک میشوند!

پس توصیه‌ای که چند خط بالاتر ارائه کردیم را جدی بگیرید و هنگام فعال کردن این قابلیت، رمز خود را جایی یادداشت کنید، و همچنین در قسمت وارد کردن ایمیل، ایمیلِ خود را به دقت وارد کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر