تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای کاهش درد دندان به صورت موقت

آب نمک

آب نمک یکی از آسان ترین گزینه ها است که می تواند التهاب و دندان درد را تسکین دهد. طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است. کافی است یک قاشق غذاخوری نمک خوراکی را داخل یک لیوان آب گرم ریخته و آن را حل کنید.

گل میخک

اوژنول، ترکیب اصلی روغن گرفته شده از گل میخک، ماده ای رایج در تولید محصولات دندانی است که می تواند در درمان دندان درد، حرفی برای زدن نداشته باشد. گل میخک له شده علاوه بر اینکه از دندان درد می کاهد، به دلیل خواص ضدباکتریایی اش، محیط دهان را از باکتری ها پاک می سازد. گل میخک ویژگی های کرخ و بی حس کننده ای دارد.

میخک صدپر

تکفارس آی آر

میخک صدپر (Clove) یکی از بهترین های تسکین دهنده های دندان درد است. برای این کار دو عدد میخک صدپر را برداشته و با کمی روغن زیتون یا نوع دیگری از روغن های گیاهی ترکیب کنید. سپس آن را روی محل درد قرار دهید. کاری دیگری که می توانید انجام دهید این است که می توانید دهانتان را با ترکیبی از روغن میخک صدپر و آب بشویید.

زنجبیل

استفاده از ریشه زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های گیاهی برای دندان درد است که از دیرباز از آنها استفاده می شود. ابتدا پوست آن را جدا کنید سپس روی دندان دردناک قرار داده و آن را به آرامی گاز بگیرید. به تدریجی از دندان درد کاسته می شود.

سیر

یکی دیگر از درمان های خانگی که برای تسکین دندان درد به کار می آید سیر است. در واقع می توان گفت که سیر در درمان بسیاری از دردها معجزه میکند و دندان درد تنها یکی از آن موارد است. اما سیر چگونه می تواند در این مسئله کمک کننده باشد؟ برای این کار بهتر است یک یا دو حبه سیر کوچک را در دهانتان گذاشته و آن ها را به آرامی بجوید.

www.takfars.ir

اگر از این کار خوشتان نمی آید یک کار دیگر هم می توانید انجام دهید: یک حبه سیر را برداشته و آن را خرد کنید و با نمک خوراکی مخلوط کنید. برای این کار حتی از مخلوط پودر سیر و نمک هم می توانید استفاده کنید. سپس این مخلوط را بر روی دندانی که درد میکند بگذارید. البته این رویه را برای چند روز متوالی انجام دهید.

لیمو ترش

بنابر تحقیقات، لیمو ترش به دلیل اینکه حاوی ویتامین ث و اسید سیتریک قوی است می تواند در تسکین دندان درد موثر باشد. یک لایه لیمو ترش را روی محل دردناک قرار دهید و با آب آن را گرفته و با نمک مخلوط کرده و در دهان بچرخانید.

پیاز

با قرار دادن یک تکه پیاز خام روی دندانی که درد میکند، می توانید از درد آن تا حدی بکاهید. پیاز ویژگی ضدمیکروبی دارد که می تواند در کنترل دندان در موثر باشد. برخی از مردم معتقدند پیاز حتی از مسکن های قوی هم موثرتر است. پیاز آبسه دندان را نیز درمان میکند. آن را روی دندان دردناک گذاشته و با ملایمت گاز بگیرید تا آبش خارج شود.

اسطوخودوس و بابونه

با مخلوط کردن گیاه اسطوخودس و بابونه، می توان به ترکیبی عالی دست یافت که در کاهش دندان درد موثر است. این ترکیب حتی ویژگی های آرام بخشی دارد.

کلم

مسلما انتظار این یکی را نداشتید. آیا می دانستید کلم می تواند برای تخفیف دندان درد عالی باشد؟ وقتی کلم به طور موضعی استفاده شود سم زدا و درمان کننده فوق العاده ای است.

آویشن

تک فارس

استفاده از آویشن در درمان دردهای دندانی توصیه شده است. این گیاه خواص ضدعفونی کننده، ضدقارچ و دارویی دارد و می تواند جلوی بیماری لثه و فساد دندان را بگیرد. این گیاه کنار شنبلیله در درمان عفونت های باکتریایی بسیار موثر است. از طرفی وقت آویشن با نعناع استفاده شود، در کشتن باکتری هایی که ایجاد تورم میکند موثرتر است.

زردچوبه

زردچوبه برای مشکلات لثه و دندان بسیار مفید است. این گیاه می تواند از عفونت های لثه بکاهد و دندان درد را تخفیف دهد. علاوه بر آن توانایی مبارزه با آلزایمر و انواع بیماری های سرطان نیز دارد.

با ترکیب نصف قاشق چای خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل مخلوطی غلیظ به دست می‎آید. این مخلوط را روی کرم خوردگی های دندان تان گذاشته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را چندین بار انجام دهید.

اسپیلانتس

کمتر از این گیاه صحبت شده است، اسپیلانتس به گیاه دندان درد معروف شده است و در کاستن دندان درد تاثیر غیرقابل انکاری دارد. گل های این گیاه را مستقبما روی دندانی که دردناک است قرار دهید تا ویژگی بی حس کننده اش، از درد دندان تان بکاهد.

بومادران

هر وقت دندان درد داشتید، برگ های بومادران را بجوید و آن را روی محل دردناک قرار دهید. خیلی سریع اثرش را می بینید و موقتا از شر درد رها می شوید.

برگ نعناع فلفلی

اگر دندانتان درد گرفت می توانید چند برگ نعناع فلفلی را بجوید. این کار به سرعت دندان دردتان را تسکین می دهد. اگر به هر دلیلی به برگ تازه این گیاه دسترسی نداشتید، می توانید از نعنای فلفلی خشک شده استفاده کنید.

T A K F A R S

بنابر تحقیقات، برگ نعناع یا روغن آن شبیه برخی از ویژگی های روغن گل میخک بوده و از دندان درد می کاهد. بسیاری از مردم نیز بر این باورند که جویدن نعناع به راستی دندان درد را خیلی زود آرام میکند. این گیاه همچنین حاوی منتول است که خواص ضدالتهابی دارد. دو برگ نعناع را در دهان گذاشته و تا زمانی که کاملا مرطوب شوند، بجوید. بعد از چند دقیقه، دهان تان را با کمی آب و نمک بشویید.

قرقره کردن روغن

اصلی ترین مزیت قرقره کردن روغن این است که این کار از میزان باکتری های مضر در دهان می کاهد. از این رو، احتمال عفونت دندان ها هم به مراتب کم می شود. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن در دهانتان ریخته و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را قرقره کنید. اگر این کار را چند روز پشت هم انجام دهید، شاهد سفید شدن دندان ها خواهید بود. علاوه بر آن، از بوی بد دهان نیز جلوگیری خواهید کرد.

شاید این مسئله کمی برای شما عجیب باشد. اما قرقره کردن روغن ریشه در آیورودا دارد. آیورودا علمی باستانی و کهن و به معنای علم زندگی است که کانون آن در هند بوده است. در آیورودا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می شود. بهترین زمان برای قرقره کردن روغن که یکی از گزینه های آن روغن نارگیل است، مصرف آن به صورت ناشتا است.

چای کیسه ای برای دندان درد

چای سیاه به دلیل ساختاری که دارد می تواند موقتا تورم لثه ها را کاهش و درد را نیز تسکین دهد.

برگ میوه گواوا

گزینه ی دیگر استفاده از برگ میوه گواوا است. برای این منظور کافی است دو یا سه برگ گواوا را هنگام دندان درد بجوید. شیوه دیگر نیز این است که می توانید چند برگ میوه گواوا را داخل آب جوش انداخته و کمی به آن نمک اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا محلول خنک شود که بتوانید با آن دهانشویه کنید.

نمک و فلفل

یکی از آسان ترین گزینه ها برای تسکین دندان درد استفاده از ترکیب نمک و فلفل است. این ترکیب جالب خاصیت ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل است که تاثیر مثبت بر دندان درد میگذارد. طرز استفاده آن اما کمی خاص است. بهتر است مقداری نمک خوراکی و فلفل را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن ترکیب را روی دندانی که درد میکند بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه ای روی آن بماند.

تک فارس www.takfars.ir

کیسه یخ

کیسه یخ نیز می تواند به دندان درد شما کمک کند. کافی است مقداری یخ را خرد کنید و آن را با گاز پانسمان یا دستمال تمیز بپیچانید و سپس بر روی صورت خود بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر