تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای داشتن صورتی استخوانی و خوش فرم

image ترفندهای داشتن صورتی استخوانی و خوش فرم

چاقی صورت تنها دو حالت دارد. یا شما چاق هستید که طبیعتا مثل تمام اعضای بدنتان صورتتان هم چربی اضافه دارد یا این چاقی دلیل دیگری دارد که باید درمان شود.

چرا صورتمان چاق است و روش های لاغر کردن صورت چیست؟

همانطور که ذکر شد چاق بودن صورت شما از دو حالت خارج نیست:

صورت چاق بر اثر پف

تکفارس آی آر

این مهم است که بدانید چیزی در بر روی صورتتان می بینید چربی است یا احتباس آب در زیر پوست؟ احتباس آب در زیر پوست یا همان پف صورت دلایل مختلفی مثل از دست دادن آب، رژیم غذایی خاص و مصرف الکل دارد و معمولا اطراف چشم ایجاد می شود. اگر صورتتان چنین حالتی دارد می توانید اقداماتی را برای از بین بردن مایع مازاد صورت انجام دهید. این اقدامات به شرح زیر می باشند:

کاهش نمک و شکر در رژیم غذایی

یک رژیم غذایی بیش از حد شور می تواند موجب احتباس آب شود. شما همچنین نیاز به کاهش قند تصفیه شده دارید قند نیز اثر مشابه بر بدن دارد.

نوشیدن مقدار زیادی آب

هنگامی که بدن شما احساس کم آب می کند به جمع آوری آب می پردازد. ظاهر پف کرده فقط یکی از نشانه های این موضوع است. اگر ادرارتان کم و زرد تیره بود این نشان از آن است که بدن شما آب بیشتری نیاز دارد.

www.takfars.ir

اجتناب از مصرف الکل

الکل یکی دیگر از مواد رطوبت زدا است که می تواند همان عوارض کم آبی را به همراه داشته باشد و صورتتان را از آب پر کند. این در حالی است که الکل کالری اضافی نیز داشته و موجب چاقی می شود.

بررسی داروها

مصرفی بیش از حد برخی داروها می تواند موجب احتباس آب صورت شود. حتما بروشور داخل بسته های دارو را مطالعه کرده تا از عوارض جانبی آن ها مطلع شوید شاید دلیل چاقی صورتتان یکی از عوارض داروها باشد.

صورت چاق بر اثر چاقی عمومی

اگر اضافه وزن دارید، باید یک رژیم غذایی را شروع کنید. خبر خوب این است که با گرفتن یک رژیم غذایی اصولی اولین ناحیه ای که در بدن لاغر می شود صورت است. برای شروع یک رزیم غذایی به نکات زیر توجه کنید:

قطع چربی های ناسالم (اشباع شده و ترانس) و قند تصفیه شده را در رژیم خود جای دهید.

مقدار زیادی از سبزیجات دارای برگ سبز و فیبر دار بخورید.

هوس خود را کنترل کنید.

خوردن برخی از مواد موثر در لاغری مثل انواع توت ها، چای سبز و پروبیوتیک ها که از کاهش وزنتان حمایت می کند را فراموش نکنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر