تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای خانه داری برای نابودی بوهای بد در یخچال

در وهله اول باید از ایجادبوی نامطلوب در یخچال جلوگیری کنید و قدم اول برای رسیدن به این امر، رسیدگی و تمیز کردن مرتب قفسه ها و مواد داخل یخچال است.

سعی کنید هر روز یک بار به تمام قفسه های یخچال سر بزنید و تاریخ مصرف مواد درون یخچال را کنترل کنید. موادی را که تاریخ انقضایشان نزدیک است یا در آستانه خراب شدن است خارج و زودتر مصرف کنید.

اگر ذره ای از مواد غذایی به دیواره های یخچال چسبیده باشد، سریع آن را تمیز کنید. با این حال و با رعایت نکته های ذکر شده، باز هم ممکن است یخچال بعد از مدتی بوی نامطبوع بگیرد. برای برطرف شدن این بو و تمیزی یخچال تان چند گام به شما پیشنهاد می کنیم.

گام اول :

یخچال را خاموش کنید و از برق بکشید.

تکفارس آی آر

گام دوم :

همه مواد را از یخچال خارج کنید و اگر موادی دارید که سریع خراب می شود، در فریزر بگذارید. قفسه ها و کشوها را بیرون بیاورید و همه آن ها را با محلول آب گرم و جوش شیرین بشویید و بگذارید خشک شود. دیواره ها و همه قسمت های داخلی یخچال را نیز با همین محلول یا با ترکیب آب و سرکه سفید، شست و شو دهید و با حوله ای نرم خشک کنید.

گام سوم :

شیارها و لاستیک های در یخچال را از قلم نیندازید. اگر ماده غذایی به دیواره های یخچال چسبیده و جدا نمی شود، مرطوبش کنید تا به راحتی جدا شود.

گام چهارم :

www.takfars.ir

راحت ترین راه برای حذف بوی نامطبوع در یخچال، این است که مقداری جوش شیرین یا قهوه آسیاب شده را درون ظرفی بدون در بریزید و درون یخچال تان بگذارید تا بوی مواد غذایی را از یخچال تان رفع کند یا مقداری قهوه و تکه ای زغال را در یک کیسه توری بریزید و گوشه یخچال آویزان کنید. یک راه دیگر هم استفاده از وانیل است. مقداری وانیل را درون پارچه مرطوبی بریزید و درون یخچال بگذارید تا بوی خوش وانیل، در یخچال تان بپیچد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر