تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای تازه نگهداشتن تمام مواد غذایی و میوه و سبزیجات

image ترفندهای تازه نگهداشتن تمام مواد غذایی و میوه و سبزیجات

نگهداری مارچوبه :

شما بهترین شانس را برای نگهداری مارچوبه خواهید داشت اگر قبل ازاینکه آن را دور بیاندازید، انتهایش را برش دهید و سپس آنها را به صورت عمودی داخل یک لیوان آب قرار دهید و با یک پلاستیک آن را بپوشانید. آنها توصیه میکنند که اگر متوجه شدید آب درون لیوان تیره شده است، بلافاصله تعویض کنید.

نگهداری عالی آواکادو:

این روزها محصولات آواکادو یکی از محبوب ترین ها هستند.گفته شده است که بهتر است، آواکادو را در درمای اتاق نگه داری کنید،حداقل تا زمانی که برسند. ظاهرا قرار دادن آنها در یخچال قبل از رسیدن ،میتواند روند رسیدن را آرام تر کند و یا به طور کلی آن را متوقف کند و به نوبه خود سبب خراب شدن میوه میشود.

تکفارس آی آر

قبل از اینکه کاملا برسد ، میتوانید آن را در یخچال نگاه دارید.اگر برش داده شده است،مقداری آب لیمو بر روی آن بپاشید و برای جلوگیری از اکسیداسیون و برای نگه داری طولانی مدت ،آن را در یک ظرف نگه دارید.

روش نگهداری موز:

به نظر من، هرگز نباید موز را در یخچال بگذارید. اما توافق هپعمومی در سرتاسر وب ها این است که میتوانید این کار را انجام دهید،اما فقط بعد از اینکه ،کاملا رسیده باشند مانند آواکادو،نگه داریی موز در یخچال نیز میتواند فرآیند رسیدن را متوقف کند. تازمانی که شروع به گرفتن لکه های قهوه ای بکنند ،آن ها را در دمای اتاق نگه دارید و سپس برای عمر طولانی تر آن را به یخچال منتقل کنید.

چغندر را چگونه نگهداری کنیم؟

درست بعد از زمانی که از فروشگاه به خانه میروید،اولین کاری که باید با چغندرهایتان بکنید این است که برگهایش را جدا کنید،البته اگر با آنها فروخته شده اند.Berkeley wellness گزارش میدهد،که انجام اینکار،از کاهش رطوبت ریشه جلوگیری میکند،که آنها را تازه تر نگه میدارد. چغندرها را در کشوی یخچال نگه دارید و تازمانی که آماده مصرف کردنشان نشده اید،آنها را نشوئید.

www.takfars.ir

روش نگهداری فلفل دلمه ای:

کشاورزان فلفل میگویند:که بهترین راه برای نگه داری فلفل دلمه ای این است که نشسته،و در یخچال نگه داری شود. رطوبت باقی مانده میتواند مانع از پوسیدگی زودرس شود،بهتر است دقیقا قبل از اینکه میخواهید از آنها استفاده کنید،بشوئیدشان.

روش مناسب نگهداری توت :

نوردگرن میگوید، شما باید همیشه توت ها را تا جایی که میتوانید سرد نگه دارید،پس قطعا باید در یخچال نگه داری شوند. و او توصیه میکند اگر کلاهک های سبز و یا ساقه دارند(مانند توت فرنگی)،برای تازه نگه داشتن آنها تا زمانی که آماده خوردن هستید بگذارید تا بمانند.

روش نگهداری کلم بروکلی:

از آنجایی که کلم بروکلی جزء سبزیجات زمستانی است و برای درجه هوای سرد ساخته شده است و درجه هوای گرم میتواند باعث فاسد شدن آن شود. کشاورزان در sweatwater توصیه میکنند که کلم بروکلی را در یک حوله کاغذی مرطوب در کشوی یخچال نگه دارید،تا سرد،ترد و تازه بمانند.

نگهداری مناسب کلم پیچ:

برای نتیجه بهتر،کلم پیچ را نشسته و با کیسه پلاستیک در یخچال نگه داری کنید به این ترتیب Bon Appétit میگوید که آنها باید تا یک هفته و شاید هم بیشتر عمر کنند.

روش نگهداری کلم:

نوردگرن میگوید:بهترین راه برای نگه داری کلم، در کشوی یخچال است و تا زمانی که برای استفاده آن آماده نشده اید نباید برش داده شود. اگر میخواهید کلم برش داده شده را نگه داری کنید، بهتر است آن را محکم بسته بندی و یا در کیسه قرار دهید.

تک فارس

بهترین راه نگهداری گل کلم:

بهترین راه نگه داری گل کلم میتواند یک سوپرایز باشد ، اگرچه این شبیه به کلم بروکلی با رنگ روشن تر است،اما روش نگه داری آنها کاملا متفاوت است. طبق گفته sweatwaterمیخواهید چه کاری با آن انجام دهید، با یک پلاستیک آن را بسته بندی کنید و یا درون همان پلاستیکی که باآن فروخته شده است بگذارید بماند و در کشوی یخچال خود نگه دارید،سمت ساقه را بالا بگذارید تا سر رطوبت نداشته باشد.تا زمانی که آماده استفاده از آن نشده اید، کل سر را نگه دارید زیرا گل کلم از پیش بریده شده،همان قدرت را برای ماندگاری ندارد.

نگهداری مناسب هویج:

هویج،یک نوع از سبزیجات ریشه ایی و محکم است و برای دوام داشتن ساخته شده است. هویج را در یک محیط خنک ،تاریک و خشک مانند یخچال نگاه دارید درحالی که آنها برای مدت طولانی در دمای اتاق نیز خواهند ماند.

روش عالی نگهداری کرفس:

بهتر است کرفس را در بسته بندی های فویل آلمینیومی در کشوی یخچال نگه داشت. او توضیح می دهد که نگه داری آن در بسته بندی های پلاستیکی ،گاز اتیلن منتشر میکند،همان گازی که در سیب ،موز و مرکبات تولید میشود که میتواند فرآیند پوسیدگی را سرعت ببخشد.

نگهداری گیلاس و آلو:

اگر شما تا جایی که میتوانید این دو میوه هسته دار را سرد نگه دارید، عمر طولانی تری خواهند داشت ، همچنین توصیه میکند که گیلاس را زود بخورید،زیرا هرچه مدت طولانی تری در یخچال بمانند، به تدریج شیرینی خود را از دست میدهند.

نحوه نگداری مرکبات:

مرکبات پس از چیده شدن، فرآیند رسیدن را انجام نمی دهند،مانند خربزه بنابراین همیشه باید به دنبال میوه های معطر که میتوانید آنها را ببوئید، باشید. زمانی که به خانه رسیدید،آنها را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید،همچنین میگوید،که میتوانید آنها را در یخچال قرار دهید. آنها در دمای اتاق چند روز تا یک هفته، و در یخچال تا چندین هفته باقی می مانند.

T A K F A R S

روش نگهداری ذرت چگونه است؟

گزارش ها حاکی از آن است که راز نگه داشتن ذرت تازه این است که، اجازه ندهید خشک شود. تا زمانی که برای پختن آن آماده نشده اید،پوست آن را جدا نکنید و ذرت را در بسته بندی پلاستیکی در یخچال قرار دهید.

نگهداری خیار:

خیار ها به سرما حساس هستند و قرار گرفتن در دمای زیر ۵۰ درجه به بافت و طعم آنها آسیب میزد ، این گیاه یکی از میوه هایی است که اگر در دما اتاق نگه داری شود، بیشتر عمر میکند.

نحوه عالی نگهداری سیر:

هرکاری که انجام میدهید،فقط سیر را در یخچال نگذارید. به تجربه من سرد نگه داشتن سیر بافت های آن را بدتر میکند.نوردگن نیز موافق است و میگوید که نباید سعی کنید آن را در جای سرد،خشک و تهویه مناسب هوا نگه داری کنید.من دوست دارم در یک سبد در گوشه خنک آشپزخانه ام از آنها نگه داری کنم.

روش نگهداری انگور:

انگور های نشسته تا یک هفته در یخچال شما میمانند.مانند دیگر محصولات در این لیست،شستن آنها قبل از نگه داری،باعث پوسیدگی زودرس آنها میشود.فقط قبل از آماده شدن برای خوردن آنها را بشوئید.

نگهداری گیاهان:

گیاهان تازه را میتوان در یخچال نگه داری کرد ،آنها را خشک و بسته بندی شده و یا در یک شیشه یا یک لیوان آب نگه داری کنید ، اگر تصمیم گرفتید که آنها را در یک لیوان آب قرار دهید،مطمعن شوید که قبل از انجام اینکار انتهای آنها را تمیز کرده اید.

تک فارس www.takfars.ir

نگهداری فوق العاده کیوی:

مانند موز و آواکادو، میتوانید کیوی را در یخچال نگه دارید اما تا زمانی که آنها کاملا برسند باید صبر کنید.اگر شما آنها را در یخچال نگه دارید به خوبی تا یک ماه باقی میمانند و اگر اینکار را نکنید، تنها چند روز میمانند.

نگهداری سبزیجات برگ سبز:

ترفند نگه داری سبزیجات برگ سبز مانند کاهو و اسفناج تازه این است که آنها را در یخچال نگه دارید و مطمعن شوید که آنها از هرگونه رطوبتی دور باشند و در کشوی یخچال خود ایمن نگه دارید.

بهترین کار این است آنها را کاملا بشوئید و سپس در بسته بندی پلاستیکی با یک حوله کاغذی در کشوی یخچال نگه داری کنید.

نگهداری مناسب انبه :

انبه ها نیز باید تا زمانی که می رسند در دمای اتاق نگه داری شوند ،اما بعد از آن میتوانند به یخچال منتقل شوند ، برای سرعت بخشیدن به فرآیند رسیدن، آنها را در کیسه های کاغذی نگه داری کنید. این کار باعث میشود که اتیلن منتشر شود و فرآیند رسیدن را سریع تر کند.

چگونگی نگهداری خربزه:

نوردگن میگوید خربزه های بریده نشده همیشه باید در دمای اتاق نگه داری شوند ، او توضیح میدهد که پس از بریدن خربزه بسیار مهم است که برای جلوگیری از رشد باکتری ها آنها را در یخچال نگه دارید(ترجیحا در یک واحد ذخیره سازی محفوظ از هوا).

شاه بلوط،هلو و زرد آلو این سه میوه جزء میوه هایی هستند که قطعا نباید آنها را سرد کنید. یخچال یک خشک کننده رطوبت این سه میوه است در عوض آنها را در یک فضای خنک در گوشه ای از آشپز خانه خود نگه دارید.

تکفارس

روش نگهداری پیاز :

مانند سیر ، نوردگن پیشنهاد میدهد که پیاز را در یک مکان سرد و تاریک نگه دارید اما نه در یخچال زیرا اینکار بافت های آن را خراب میکند.

نگهداری عالی هویج سفید(زردک):

مانند هویج، هویج سفید یک سبزی ریشه ای است که برای زمستان های سرد و خشک طراحی شده است بنابر این آنها تا مدت زمان مشخصی در کشوی یخچال شما نگه داری میشوند. برای عمر طولانی آنها را در یک بسته بندی پلاستیک نگه دارید.

گلابی را چطور نگهداری کنیم :

شما میتوانید گلابی ها را هم در یخچال و هم در دمای اتاق نگه دارید ، آنها در یخچال بیشتر باقی میمانند ،اما تا قبل از رسیدن آنها باید از اینکار خودداری کنید در غیر این صورت ممکن است کمتر عمر کنند. برای حفظ گلابی های بریده شده،مقداری آب لیمو بر روی آنها بپاشید تا از اکسیداسیون و قهوه ای شدن حفظ کنید.

روش نگهداری آناناس:

آناناس را در یخچال نگه دارید،اما بعد از اینکه در دمای اتاق کاملا رسیده شد قبل از نگه داری آن در یخچال اگر سالم و نبریده است آن را در یک پلاستیک قرار دهید و اگر بریده است آن را در یک ظرف محفوظ از هوا قرار دهید.

روش عالی برای نگهداری انار:

شما میتوانید انار را در دمای اتاق و یا یخچال نگه دارید اگر دون نشده باشد،یخچال عمر آنها را دوبرابر میکند از یک هفته به دو هفته برطبق اینکه آنها اشتها آور نیز هستند. انار دون شده را در یک ظرف محفوظ از هوا قرار دهید و آنها برای چند روز عمر میکنند و خراب نمی شوند.

takfars.ir

نگهداری سیب زمینی:

سیب زمینی را مانند سیر و پیاز، در یک فضای خنک و تاریک که یخچال نیست نگه داری کنید ، اگر چه،او میگوید که نباید آنها را با پیاز نگه دارید زیرا گاز تولید شده از پیاز ممکن است باعث خرابی سیب زمینی شود.

راه مناسب برای نگهداری کدو حلوایی:

بهترین راه برای نگه داری کدو حلوایی مانند کدوی سبز این است که آن را در یک پلاستیک درون کشوی یخچال خود قرار دهید.

روش نگهداری گوجه فرنگی:

هر وقت که میبینم کسی گوجه فرنگی را درون یخچال قرار میدهد نا امید میشوم.گوجه فرنگی هرگز نباید در یخچال گذاشته شود، زیرا سرما آنها را نرم و خمیر مانند میکند.این درست است. آنها را در دمای اتاق دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

نحوه نگهداری کدو حلوایی

کدوحلوایی مانند بلوط، اگر بریده نشود در دمای اتاق برای چند هفته تا یک ماه باقی میماند. به این روش یک بار من یک کدو حلوایی را در کل زمستان نگه داشتم ، بعد از برش زدن، آن را در یک ظرف محفوظ از هوا در یخچال نگه دارید و برای چند روز باقی خواهد ماند.

بهترین ظروف برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر چه نوع ظرفی است؟

بهترین ظروف نگه داری مواد غذایی ظروف در داری هستند که خوب روی آن فیکس شود و پس از بسته شدن اجازه ورود به هوا ندهد. ظروف شیشه ای با درب محکم کلا بهترین گزینه برای دور نگه داشتن غذا از هوا هستند. همچنین ظروف پلاستیکی که دارای درب محکم هستند نیز خوب کار می کنند چراکه سبک بوده و در اندازه های متنوعی موجودند، پس برای نگه داری و انبار موادی مانند شکر قهوه ای، میوه ی خشک شده، حبوبات و همچنین باقی مانده ی مواد غذایی و وعده های غذایی بسته بندی شده پیشنهاد می شوند.

تک فارس آی آر

نکات تکمیلی برای انتخاب ظرف مناسب نگهداری طولانی مدت مواد غذایی

از ظرف های سرامیکی استفاده نکنید به این دلیل که این ظروف دارای منافذ زیادی می باشند نمی توانند مانع ورود هوا شوند.

ترجیحا از ظرف بزرگ تر از اندازه ی مورد نیاز خود استفاده نکنید، به خصوص برای فریز کردن غذا، زیرا هوای داخل ظرف می تواند سبب خراب شدن مواد غذایی گردد.

همیشه قبل از قرار دادن ظرف در مایکروویو برای آن یک هواکش بگذارید تا اجازه دهید بخار از آن خارج شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر