تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای خرید پیانو

پیانوهای آکوستیک به دلیل طبیعیتر بودن روش تولید صدا و کیفیت صدا جذابیت بیشتری دارند.

پیانو آکوستیک برخلاف پیانو دیجیتال شامل تعداد زیادی تار میباشد که این امر موجب شده صدای تولید شده، کیفیت و گیرایی بیشتری داشته باشد. در مقابل، پیانوهای دیجیتال صدا را توسط بلندگوهای خاصی تقویت میکنند و به همین خاطر به زیبایی صدای پیانوهای آکوستیک را ندارند. وجود این تارها و همین طور سایر اجزا مانند سیم و چکش در پیانوهای آکوستیک باعث شده این دسته از پیانوها ابعاد بزرگتری داشته باشند.

به لحاظ ظاهری نیز پیانوهای آکوستیک بسیار زیباتر و شکیلتر هستند و در میان دوستداران موسیقی کلاسیک ظاهر پسندیدهتری دارند. البته این ویژگیهای ظاهری و نوع صدا بر قیمت پیانوها بسیار تاثیرگذار بوده به طوری که به طور متوسط قیمت پیانوهای آکوستیک دو الی سه برابر سایر پیانوها میباشد.

انواع مختلف پیانوهای آکوستیک

به طور کلی پیانوها را از لحاظ ظاهر و کارکرد آنها در دو دسته قرار میدهند

تکفارس آی آر

الف) پیانوهای گرند یا افقی

ب) پیانوهای دیواری یا عمودی

البته هر یک از این پیانوها خود دارای انواع بسیار مختلفی هستند که ویژگیهای خاص و منحصر به فردی دارند. برای مثال، پیانوهای عمودی سیمهای کوتاهتری دارند و به همین دلیل صدای پیانوهای افقی خوشایندتر و موزونتر میباشد.

image راهنمای خرید پیانو

خرید از مراکز نا معتبر

www.takfars.ir

یکی از اصلیترین اشتباهاتی که خریداران پیانو آکوستیک مرتکب میشوند، خرید از فروشگاهها و مراکز خرید نامعتبر است. محصولات چنین فروشگاههایی معمولا قیمت کمتری نسبت به نمایندگیهای اصلی دارند و به همین دلیل به راحتی نظر خریداران تازه کار را جلب میکنند. قیمت پایین و کم این فروشگاهها معمولا به دلایلی مانند عدم وجود ضمانت و یا ضمانت نامعتبر، نداشتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش و… است.

عدم اطلاع از بودجه شما

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم هنگام خرید پیانو آکوستیک مرتکب می شوند این است که بودجه خود را در نظر نمی گیرند.. دانستن اینکه از عهده چه چیزی می توانید برآیید، می تواند به شما کمک کند که پیانویی را که خیلی کمتر از بودجه شماست و نیازهای شما را برآورده نمی کند، انتخاب نکنید. عموما پیانوهای آکوستیک قیمت بیشتری نسبت به پیانوهای دیجیتال دارند. در نتیجه قبل از اینکه تصمیم به خرید آن بگیرید خود را آماده کنید.

خرید پیانو آکوستیک بی کیفیت

اگر می خواهید یک پیانو اکوستیک بی کیفیت را با هزینه ای کمتر بگیرید بهتر است از این تصمیم صرف نظر کنید و پیانو دیجیتال خریداری کنید و پیدا کردن کیفیتی معقول را در اولویت خود قرار دهید. برای یافتن یک پیانو باکیفیت، به عمق و کیفیت صدا توجه کنید و به دنبال پیانویی باشید که از متریال مناسبی در آن استفاده شده باشد.

همچنین یک نام تجاری معروف مانند یاماها را انتخاب کنید چرا که یک شرکت مطرح هیچ گاه اعتبار خود را با ارائه محصولی بی کیفیت زیر سوال نمی برد. حساسیت تاچ و جنس کلاویه ها عامل دیگری است که حتما باید به آن توجه کنید.

بررسی سیم ها

ابتدا دقت کنید که سیم ها باید کشش مناسبی داشته باشند و به اصطلاح خشک نباشند. هرچه قطر سیم های پیانو بیشتر باشد، میزان ارتعاش تولیدی بیشتر بوده و حجم صدا بالاتر خواهد بود.

بررسی کلیدهای پیانو

قبل از خرید حتما تمامی کلیدها را امتحان کنید و از نرمی و سلامت آنها اطمینان داشته باشید. سعی کنید حداقل یک بار تمامی نت ها را اجرا کنید. حتما دقت داشته باشید که اگر دکمه ای نسبت به سایر دکمه ها نرم تر یا سخت تر باشد، پیانو مورد نظر دچار نقص است.

تک فارس

بررسی قطعات قسمت داخلی پیانو آکوستیک

قطعات داخلی پیانو در واقع اصلی ترین قسمت یک پیانو می باشد و بر کیفیت صدای تولیدی بسیار تاثیر می گذارند. ابتدا پای خود را برای چند لحظه روی پدال قرار دهید و در این حین وضعیت دمپرها را بررسی کنید، برای اطمینان بیشتر از سلامت دمپرها بهتر است هر سه پدال را امتحان کنید.

بررسی چکش ها نیز امری ضروری است چرا که هرگونه ضدگی و یا خوردگی در چکش ها در کیفیت صدا اثر خواهد داشت.

ارزیابی وضعیت پل های پیانو

بهتر است قبل از خرید، وضعیت پل ها را بررسی کنید تا در شرایط مطلوبی باشند. البته وجود ترک خوردگی های ریز و جزئی ایراد چندانی ندارد ولی خش و ترک خوردگی های بزرگ می تواند نشانه نامطلوبی باشد.

وضعیت ظاهری کابینت پیانو

در بررسی ظاهری، نخست به پدال ها توجه کنید تا ساییدگی و خراش روی آن وجود نداشته باشد، به طور کلی ظاهر پدال ها باید کاملا صاف و سالم باشد. سایر قسمت ها را نیز بررسی کنید تا آثار خط، خراش و یا فرورفتگی روی آن وجود نداشته باشد. از آنجایی که معمولا پیانوهای آکوستیک در قسمت پذیرایی منزل قرار می گیرند، پس زیبایی ظاهری آنها حائز اهمیت می باشد.

عدم توجه به اندازه و ابعاد پیانو آکوستیک

از اشتباهات رایج دیگر که معمولا خریداران مرتکب میشوند، عدم توجه به اندازه پیانو آکوستیک و به دنبال آن میزان صدای تولیدی توسط آن است. اگر شما در محیطی زندگی میکنید که فضای محدودتری دارید و یا افراد ساکن در محیط اطراف شما نسبت به صدا حساس هستند، بهتر است پیانوهای آکوستیک با ابعاد کوچکتر را در اولویت قرار دهید. به طور کلی صدای تولید شده با ابعاد و اندازهی پیانو رابطهای مستقیم دارد.

T A K F A R S

محصولات معتبر
محصولات معتبر