تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاثیر جادویی خوردن بادام برای پیشگیری از پوکی استخوان

image تاثیر جادویی  خوردن بادام برای پیشگیری از پوکی استخوان

تاثیر مصرف بادام در پیشگیری از پوکی استخوان

بادام سرشار از کلسیم بوده و برای استحکام استخوان‌ها مفید است. کلسیم در ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش موثری دارد. برای اینکه دندان‌ها و استخوان‌ها در سلامت بمانند به کلسیم کافی نیاز دارند. این ماده معدنی برای عضلات نیز مفید بوده و باعث انعقاد خون می‌شود. برای افرادی که محصولات لبنی نمی‌خورند و دچار کمبود کلسیم هستند بادام یک جایگزین مناسب محسوب می‌شود. برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و بهبود آن حتماً بادام میل کنید. توصیه می‌کنیم روزانه ۳۰ گرم معادل یک مشت بادام میل کنید.

تاثیر بادام در کاهش کلسترول و خطر بیماری های قلبی

هر چند میزان چربی موجود در بادام بسیار بالاست، اما بر خلاف بسیاری دیگر از مواد غذایی حاوی چربی، چربی بادام از نوع غیر اشباع شده است، و نه تنها باعث افزایش کلسترول خون نمی شود، بلکه میزان کلسترول بد خون را کاهش داده و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بنابر یافته های دانشمندان، خوردن همه مغزهای خوراکی که در زبان انگلیسی به آنها nuts گفته می شود، در کاهش سطح کلسترول بد خون و نیز کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی موثر هستند. برای نمونه در یک پژوهش مشخص گردید، افرادی که ۵ بار در هفته آجیل میخورند، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در آنان تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

تکفارس آی آر

دانشمندان این امر را به علت وجود فیبر در بادام می دانند. در واقع بادام کلسترول را در لوله‌ی گوارش محبوس می‌کند. به این ترتیب اجازه نمی‌دهد کلسترول وارد جریان خون شود و از طریق مدفوع دفع می‌شود. توصیه می‌کنیم افرادی که از کلسترول بالا رنج می‌برند روزانه یک وعده بادام معادل ۳۰ گرم (در حدود یک مشت) میل کنند.

بادام برای دیابت و بیماران دیابتی

یکی دیگر از خواص بادام که می خواهیم در این قسمت به توضیح آن بپردازیم، بادام برای بیماران دیابتی است. بادام یک ماده غذایی با کربوهیدرات پایین می باشد، ولی چربی های سالم، پروتئین و فیبر بالایی دارد و به همین علت یک انتخاب ایده آل برای بیماران دیابتی است. با این حال، یک چیز دیگر که بادام را از سایر انواع آجیل جدا میکند مقدار قابل ملاحظه منیزیم موجود در آن است.

رفع کمبود منیزیم در بیماران دیابتی نوع ۲ که کمبود منیزیم دارند، سطح قند خون را بطور قابل توجهی کاهش می دهد و باعث بهبود عملکرد انسولین می شود. تحقیقات جدید دانشمندان نیز حاکی از آن است که بادام می تواند در کنترل قند خون و کلسترول خون در بیماران مبتلا به دیابت مفید باشد.

تاثیر بادام در کاهش فشارخون

www.takfars.ir

مصرف بادام (به دلیل برخورداری از مقادیر بالای منیزیم) به کنترل سطح فشارخون نیز کمک میکند. فشارخون بالا یکی از عواملی است که منجر به حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه می شود. کمبود منیزیم به شدت با مشکلات فشارخون مرتبط است و مطالعات نشان داده اند که دریافت منیزیم کافی می تواند فشارخون را تا حد زیادی کاهش دهد. با توجه به اینکه اکثر مردم غذاهای دارای منیزیم مصرف نمیکنند اضافه کردن بادام به رژیم غذایی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کاهش سطح فشارخون در افرادد مبتلا به فشارخون بالا داشته باشد.

خواص بادام برای درمان یبوست

یبوست از مشکلات شایعی است که افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند با آن روبرو می‌شوند اما مصرف بادام در طول دوره کاهش وزن می‌تواند یبوست را برطرف کند و دردها را تسکین دهد. بادام حاوی میزان زیادی فیبر حلال و غیر حلال است. در واقع فیبرهای حلّال موجود در بادام پسمانده‌های غذایی را در روده نگه داشته و باعث دفع آن‌ها می‌شوند، از سوی دیگر فیبرهای غیر حلّال موجود در بادام در لوله‌ی گوارش متورم می‌شوند و به دفع راحت کمک می‌کنند.

برای درمان یبوست، روزانه ۱۰ عدد بادام میل کنید. توجه داشته باشید فیبرهای موجود در بادام نه تنها یبوست را از بین می‌برند بلکه باعث ایجاد احساس سیری نیز می‌شوند. برای همین یک مشت بادام یک میان وعده‌ی مناسب نیز محسوب می‌شود.

بادام برای مقابله با میگرن

با مصرف منظم بادام می تواند با میگرن مقابله کنید. بادام سرشار از تریپتوفان است و این اسیدآمینه برای سنتز سروتونین یا همان هورمون لذت و خوش خلقی لازم و ضروری است. علاوه بر بادام، بوقلمون نیز یکی دیگر از منابع سرشار از سروتونین است. بادام همچنین سرشار از منیزیم هست که باعث تسکین عضلات و نرمی رگ‌های خونی می‌شود. فراموش نکنید که دردهای فیزیکی و استرس های روحی می‌توانند باعث سردرد شوند در نتیجه جذب منیزیم بیشتر و یا مصرف مکمل آن می‌تواند کمک کننده باشد.

بادام برای سلامت پوست

یکی دیگر از خواص بادام تاثیر آن در حفظ و بهبود سلامت پوست می باشد. بادام منبع فوق العاده ویتامین E و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد و به همین دلیل استفاده از بادام به شکل های مختلف سبب تغذیه بهتر پوست و کاهش آثار افزایش سن می گردد. تحقیقات نشان داده است که بادام دارای مقدار زیادی کاتچین، اپی کاتچین و آنتی اکسیدان های فلاونول، شامل کوئرستین، کامفرول و ایزورامنتین می باشد، ترکیباتی که با آسیب های پوستی و سرطان پوست مبارزه کرده، تاثیرات ناشی از استرس اکسیداتیو را معکوس می نمایند. رژیم غذایی نامناسب، آلودگی ها و قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش (UV) برخی از عواملی است که در بروز استرس اکسیداتیو نقش دارد. به علاوه وجود چربی های مفید در بادام از سویی و تاثیر آن در بهبود گردش خون باعث می گردد تا آب رسانی (هیدراسیون) پوست به شکل بهتری صورت گرفته و التیام زخم ها و جراحات بهتر انجام شود.

بادام برای درمان سوزش معده

روغنی که در بادام وجود دارد جداره‌ی معده را می‌پوشاند و مانند یک لایه‌ی محافظتی عمل می‌کند که جلوی سوزش معده را می‌گیرد. در واقع مواد چرب بادام اسیدهای معده را به خود جذب می‌کنند. اگر سوزش معده رهایتان نمی‌کند روزانه چند عدد بادام تازه یا خیس میل کنید. برخی افراد نسبت به پوست بادام حساس هستند. می‌توانید پوست آن را بکنید و به راحتی از خواص آن بهره‌مند شوید.

تک فارس

تاثیر مصرف بادام بر افزایش ترشح هورمون های ج.ن.س.ی

بادام به عنوان یک محرک ج.ن.س.ی عمل کرده و به باروری کمک میکند. این ماده غذایی برای سلامت ج.ن.س.ی زنان و تولید مثل بسیار مهم است. بدن انسان به مواد مغذی و معدنی موجود در بادام مانند روی، سلنیوم و ویتامین E نیاز دارد. ویتامین E برای تولید هورمون های تستوسترون و استروژن بسیار ضروری است.

خواص بادام برای لاغری

بسیاری از افراد از ترس اینکه مبادا چاق شوند، بادام نمیخورند. در صورتی که متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل میخورند، نسبت به آنها که اصلا و یا به ندرت آجیل میخورند، بیشتر وزن کم میکنند.

محققان در دانشگاه پوردوی دریافته اند که مصرف روزانه بادام برشته‌شده، سبب ایجاد حس سیری در فرد شده، به کاهش وزن کمک میکند. این تحقیق در زمینه تأثیر میان ‌وعده بادام بر اشتها و وزن انجام شده است. در این تحقیق، افراد مورد بررسی، با خوردن سه قاشق غذاخوری بادام برشته‌شده کم نمک، توانستند میزان ویتامین E و چربی اشباع‌نشده (چربی خوب) رژیم غذایی خود را افزایش دهند.

این تحقیق شامل ۱۳۷ شرکت‌کننده در معرض خطر دیابت نوع ۲ بود که به پنج گروه تقسیم شدند. گروه کنترل هیچ‌گونه آجیلی مصرف نمی‌کردند. گروه صبحانه و ناهار که ۱.۵ اونس بادام و گروه میان‌وعده صبح و بعدازظهر ما بین وعده‌های غذایی بادام استفاده می‌کردند. این گروه‌ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی خاصی نداشتند. با وجود اینکه مصرف‌کنندگان بادام، روزانه از طریق بادام ۲۵۰ کالری اضافه دریافت کرده بودند، بعد از چهار هفته وزن آنان افزایش نیافته بود.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در مصرف تنقلات باید روشی عاقلانه اتخاذ کرد که این روش به غذاهای مصرفی در میان‌وعده‌ها بستگی دارد. تأثیرات مثبت مصرف روزانه بادام در شرکت‌کنندگان منجر به کنترل گرسنگی، اشتها، میزان ویتامین E و چربی‌های اشباع‌نشده، بدون تأثیر بر وزن بدن شد و بادام، انتخابی هوشمندانه در کمک به وزن سالم است.

بنابراین برای کاهش وزن و لاغر شدن، می توانید قبل از وعده‌های صبحانه، ناهار و شام ۱۰ دانه بادام میل نمایید، که این کار موجب از بین رفتن چربی غذا شده و بدن بعد از مصرف غذا شروع به کالری سوزی می‌کند و متابولیسم بدن افزایش می‌یابد.

خواص بادام در پیشگیری از پرخوری

چربی های سالم و فیبرهای غذایی در لاغر شدن و کاهش وزن مفید و موثر هستند، چرا که مصرف این مواد باعث ایجاد حس پر بودن و سیری در انسان می شود و به این شکل از پرخوری و ریزه خواری جلوگیری می نماید. هر چند آجیل ها چربی و کالری زیادی دارند، اما از سوی دیگر مصرف این خوراکی ها سبب می گردد تا احساس رضایت مندی بعد از غذا خوردن مدت بیشتری طول کشیده، و میل به غذا خوردن تا مدت زمان طولانی تری کاهش یابد. از سوی دیگر آجیل ها سطح قند خون را بهتر از غذاهای با چربی پایین در وضعیت متعادل حفظ می نمایند.

T A K F A R S

برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف بادام به بهبود فرایند متابولیسم و سوخت و ساز در بدن ما کمک میکند. همچنین افرادی که به صورت منظم بادام و دیگر انواع آجیل ها را مصرف میکنند، نسبت به دیگر افراد (افرادی که بادام مصرف نمیکنند) وزن متعادل تری دارند، و در طول زمان کمتر دچار چاقی می شوند. پژوهش های دیگر نیز نشان داده است که افرادی که رژیم گرفته و به صورت روزانه بادام میخورند، احتمال اینکه بیش از اندازه کربوهیدرات مصرف نمایند کمتر بوده و شانس آنها برای لاغر شدن و حفظ وزن مناسب بیشتر است.

برای نمونه در تحقیقی که نتایج آن در سال ۲۰۰۳ در ژورنال بین المللی چاقی منتشر گردید، مشخص شد که زنانی که در یک دوره زمانی ۶ ماهه بادام مصرف کرده اند، در مقایسه با زنانی که بادام مصرف نکرده اند، کاهش وزن در آنها بیشتر و قابل توجه تر بوده و به علاوه کاهش دور کمر، کاهش توده چربی و کاهش فشارخون سیستولیک این زنان نیز نسبت به دسته دیگر بیشتر بوده است. به همین خواص بادام برای لاغری و کاهش وزن را باید جدی تلقی نمود.

خواص بادام در بارداری

پس از بیان فواید و خواص مختلف بادام می خواهیم شما کمی هم در خصوص خواص بادام در دوران بارداری توضیح دهیم. اگر مادران باردار پنج عدد بادام را درون آب خیس کنند و پس از کندن پوست بخورند، علاوه بر کاهش حساسیت و آلرژی، باعث بهبود سلامت جنین می شود. محققان دریافته‌اند که مصرف این مقدار بادام به شیوه خیساندن و پوست‌ کندن آن علاوه بر این‌که راهی مناسب برای پیشگیری از ابتلای مادر به مسمومیت بارداری در دوران حاملگی به‌شمار می‌رود، باعث استحکام استخوان‌ها، برخورداری از دندان های سالم و تقویت دستگاه عصبی خواهد داشت.

اگر شما باردار هستید و یا قصد بارداری دارید، بادام منبع اسید فولیک است. همان طور که می دانید، این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را برعهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است، پس برای زنان باردار و نوزادان بسیار مهم است. اسید فولیک در تکامل رشد جنین بسیار با اهمیت می باشد. رشد طناب نخاعی و مغز جنین در گرو وجود اسید فولیک می باشد. اغلب زنانی که می خواهند باردار شوند و زنان باردار باید مکمل اسید فولیک مصرف کنند. پس بادام، یادتان نرود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر