تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاثیرات منفی که دوستی قبل از ازدواج روی زندگی شما میگذارد

از دلایلی که باعث می‌شود میل و رغبت به ازدواج کم بشود دوستی‌های قبل از ازدواج است. این دوستی‌ها که گاهی ممکن است با هدف آشنایی و شناخت صورت بگیرد تبعات خاص خود را دارد.

تبعاتی مانند:

• وابستگی غلط

• رد کردن گزینه‌های مناسب ازدواج

• ترس از افشا شدن رازهای بین دختر و پسر

تکفارس آی آر

• بد‌بینی و اختلاف بین دختر و پسر برای تشکیل زندگی مشترک

• استرس و نگرانی دائم از بلا‌تکلیفی

• سر‌خوردگی و شکست روحی

اگر ازدواج را یک پازل در نظر بگیرید و قطعات آن را پیش نیازهای ازدواج فرض کنید یکی از این قطعات، میل و اشتیاق و رغبت برای رسیدن دختر و پسر به یکدیگر است و اگر این گزینه نباشد ماجرای زندگی مشترک پیش نخواهد رفت. حتی اگر دیگر قطعات این پازل همه سر جای خود قرار گرفته باشند یعنی کار مناسب، وضعیت اقتصادی خوب و آمادگی لازم برای این امر وجود داشته باشد باز هم شکل پازل کامل نخواهد شد.

این دوستی‌های که در بیشتر مواقع دختر و پسر را برای مدت زیادی از ازدواج دور می‌کند ممکن است در معدود مواردی هم به ازدواج ختم شود اما باز هم مشکلات و مسائل خود را خواهد داشت. اما ما در اینجا قصد داریم به دوستی‌هایی بپردازیم که صرفا به قصد مراوده و دوستی بوده اما اثر منفی خود را روی ازدواج آینده دختر و پسر با افرادی دیگر می‌گذارد.

www.takfars.ir

دلیل دوستی‌های قبل از ازدواج

یکی از مهمترین دلایل شکل‌گیری این دوستی‌ها به نیازهای جنسی و عاطفی بر‌می‌گیرد. در قدیم این نیاز از طریق ازدواج_آسان و در سن پایین صورت می‌گرفت. ضمن اینکه فضای حاکم بر خانواده و جامعه به گونه‌ای بود که جوان در دسترس تحریک شدن قرار نمی‌گرفت.

اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی که خود را به شکل فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، چت و… نشان می‌دهد و از طرفی گسترش سریال‌ها و فیلم‌های عاشقانه و عاطفی، نیازهای روانی و جنسی فرد را زودتر بیدار کرده، در نتیجه زودتر از سن و سال عرف به دنبال رفع آن می‌رود و اینجاست که دوستی‌ها شکل می‌گیرد؛ چه در فضای مجازی چه در محیط‌های واقعی و خارج از فضای مجازی.

دلیل دیگر تغییر سبک زندگی است. داشتن دوست غیر هم جنس گاهی به عرفی تبدیل می‌شود که جوان با توجیه آن و مجاب کردن خود برای عقب نماندن از جامعه، تن به روابطی می‌دهد که پس از مدتی او را از اصل زندگی یعنی ازدواج و زندگی مشترک دور می‌کند. البته تغییر سبک زندگی فقط به اینجا ختم نمی‌شود.

پسری که توان مالی لازم برای بریز و بپاش‌های ازدواج را ندارد با یک حساب سر انگشتی دوستی را به ازدواج ترجیح و نوعی سود می‌داند؛ چرا که با کمترین خرجی می‌تواند به نیازهای عاطفی خود پاسخ دهد بدون اینکه لازم باشد هفت خان رستم ازدواج را طی کند.

در پس تامین این نیازها، فردی که تشنه بوده و خودش را سیراب کرده دیگر به دنبال چشمه‌ای زلال یعنی ازدواج نمی‌گردد چون دیگر نیازی در خودش حس نمی‌کند. پس قید ازدواج را زده و اصلا به آن فکر نمی‌کند. اما تبعات دیگر چنین دوستی‌هایی دلایل دیگری می‌شود برای فردی که نسبت به ازدواج سرد، بی‌انگیزه و بی‌میل می‌شود.

یکی از مهمترین این تبعات ایجاد حس بی‌اعتمادی و بد‌بینی نسبت به همسر آینده است. "زنها همشون همینجورین" یا "مردها همه سر و ته یه کرباسن" از جملات دختران و پسرانی است که به دلیل دوستی‌های قبل از ازدواج با دیدن خیانت طرف خود یا شکست رابطه به نوعی بد‌بینی رسیده‌اند و تصور می‌کنند دختران و پسران همه دچار انحرافات اخلاقی یا مشکلات رفتاری هستند. در نتیجه نسبت به ازدواج سرد و بی‌میل می‌شوند.

در حقیقت داشتن ذهنیت مثبت باعث می‌شود در اقدام به انجام کاری با انگیزه بیشتری جلو رفت اما اگر ذهنیت منفی باشد این حرکت رو به جلو یا کُند پیش می‌رود یا به طور کل متوقف می‌شود و البته ازدواج امر هم از این قاعده مستثنی نیست. حل پازل‌های ازدواج نیاز به ذهنیتی مثبت و واقع‌بینانه دارد تا بتوان برای آن اقدامی مناسب صورت داد.

پس یادتان باشد شما آنچه قرار است در آینده و زندگی مشترک درو کنید بذر ذهنیتی مثبت و فکری سالم است که باید از همین حالا آن را بکارید تا بتوانید خوشبختی را تجربه نمایید. بنابراین برای این خوشبختی تلاش کنید و زمینه ایجاد باورهای غلط را از افکار خود بزدایید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر