تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاثیرات مفید مصرف وتامین سی برای سلامتی بدن

image تاثیرات مفید مصرف وتامین سی برای سلامتی بدن

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن ضرروی است. این ویتامین به درمان جراحات، ترمیم و حفظ سلامت غضروف، استخوان ها، دندان ها و پوست کمک میکند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان در نابودی رادیکال های آزاد و در نتیجه پیشگیری یا تاخیر برخی از انواع سرطان ها، بیماری قلبی و پیری موثر است. این ویتامین همچنین باعث کاهش پیشرفت از دست دادن غضروف در افراد مبتلا به آرتروز می شود. همچنین دوز بالای ویتامین C ممکن است باعث کاهش طول دوره علائم سرماخوردگی شود.

منابع ویتامین C

منابع ویتامین C فراوان بوده و پرتغال و آب پرتغال از منابع رایج این ویتامین است. همچنین بیشتر میوه ها و سبزیجات این ویتامین را برای بدن فراهم میکنند. از منابع ویتامین C می توان به مرکبات، گوجه فرنگی، سیب زمینی، توت فرنگی، فلفل دلمه ای سبز و قرمز، بروکلی، کلم بروکسل و میوه کیوی اشاره کرد. این موادغذایی به صورت خام یا پخته استفاده می شوند، اما مهم است که بدانید میوه ها و سبزیجات در زمان حرارت یا نگهداری به مدت طولانی ویتامین C خود را از دست می دهند. بنابراین برای دریافت این ویتامین، این موادغذایی را در اسرع وقت بعد از خرید مصرف نمایید. همچنین بخارپز یا ماکروویو کردن سبزیجات برای مدت زمانی کوتاه می تواند در محدود کردن میزان موادمغذی از دست رفته موثر باشد.

کمک به جذب آهن

تکفارس آی آر

ویتامین C به بدن در جذب بهتر آهن غیرهِم کمک میکند، بنابراین برای گیاهخواران مفید خواهد بود. این نوع آهن در موادغذایی گیاهی از جمله لوبیاها، اسفناج و کوینولا یافت می شود. برای دریافت این مزایا، ترکیب موادغذایی غنی از ویتامین C با موادغذایی گیاهی سرشار از آهن در یک وعده غذایی می تواند مفید باشد. برای نمونه می توان ترکیب لوبیا سیاه و سس سالسا یا یک سالاد اسفناج را با توت فرنگی و پرتغال مصرف کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر