تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

تاثیرات عجیب قهوه روی سیستم بدن که از آن بی خبرید

image تاثیرات عجیب قهوه روی سیستم بدن که از آن بی خبرید

قهوه علاوه بر انرژی زیادی که در فرد ایجاد می‌کند، سلامتی را نیز به‌خصوص برای مصرف‌کنندگان ثابت و هرروزه خود به ارمغان خواهد آورد.

خوردن روزانه قهوه عملکرد ورزشی شما را بهبود می‌بخشد!

با نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از آغاز تمرین، دیگر نیاز به استفاده از سایر مکمل‌ها نخواهید داشت. شما به‌صورت طبیعی با افزایش کافئین و به دنبال آن بالا رفتن میزان اسیدهای چرب در جریان خون مواجه خواهید بود که این امر به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد تا از این چربی‌ها به‌عنوان سوخت برای جذب و سوزاندن استفاده کنند.

همچنین بدن شما به‌طور خودکار کربوهیدرات‌ها را ذخیره کرده و سپس در مواقع موردنیاز به‌تدریج آن‌ها را آزاد خواهد کرد که این مسئله نیز سبب افزایش عملکرد تمرینی شما خواهد گردید.

تکفارس آی آر

خوردن روزانه قهوه خطر ابتلا به دیابت در حال گسترش نوع ۲ را کاهش می‌دهد!

با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط انجمن شیمی آمریکا (American Chemical Society)، نوشیدن ۴ فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. پس از آن به ازای نوشیدن هر فنجان اضافی قهوه، به میزان ۷ درصد بر میزان این شانس افزوده خواهد شد.

خوردن روزانه قهوه تولید انتقال دهنده‌های عصبی مغز را افزایش می‌دهد!

قهوه با تحریک تولید هورمون‌هایی چون سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین، باعث کمک به تنظیم حالت و عملکرد مغز می‌شود. همچنین به دلیل افزایش تحریک انتقال دهنده‌های عصبی، خطر ابتلا به خودکشی در بین زنان و مردانی که روزانه ۲ تا ۴ فنجان قهوه مصرف می‌کنند، به نصف کاهش خواهد یافت.

خوردن روزانه قهوه امکان ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد!

www.takfars.ir

اگرچه هنوز هیچ روش قابل اطمینانی برای محافظت در برابر سرطان پوست و یا هرگونه دیگری از سرطان‌ها شناسایی نشده اما محققان بریگهام، مرکز مطالعات زنان و دانشگاه هاروارد به این نتیجه دست یافته‌اند که زنانی که روزانه بیش از ۳ فنجان قهوه می‌نوشند، کمتر از زنانی که قهوه نمی‌نوشند در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند.

خوردن روزانه قهوه شما را هوشمندتر کرده و موجب اتخاذ تصمیمات کارآمدتر می‌شود!

قهوه نه تنها شما را آرام‌تر می‌کند بلکه امکان تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر، دقیق‌تر و کارآمدتر را نیز برای شما فراهم می‌آورد. پس با نوشیدن یک فنجان قهوه، ساعتی پس از صرف ناهار، می‌توانید بهره‌وری خود را در ساعات کاری عصر افزایش داده و بدین ترتیب در گروه کارمندان مورد علاقه مدیر خود قرار بگیرید.

همچنین نوشیدن قهوه علاوه بر کمک به مهارت تصمیم‌گیری بهتر، بر سالم ماندن مغز نیز تأثیرگذار خواهد بود. مطالعات انجام شده در دو دانشگاه فلوریدای جنوبی و میامی نشان‌گر این مطلب است که نوشیدن مداوم و روزانه قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش داده و یا موجب تأخیر در شروع آلزایمر می‌شود.

خوردن روزانه قهوه استرس شما را کاهش می‌دهد!

اگر استرس دلیل بی‌خوابی‌های شبانه در شما است، طبق گفته محققان دانشگاه ملی سئول، تنفس بوی دانه‌های تازه قهوه در هنگام صبح می‌تواند شما را از استرس دور کند. سعی کنید مقداری دانه قهوه در کنار تخت و مکان خواب خود قرار دهید، این کار به شما کمک خواهد کرد تا صبح‌ها با آرامش از خواب بیدار شده و برای ساختن یک روز عالی کاملاً آماده باشید.

با خوردن روزانه قهوه احساس شادی بیشتری خواهید داشت!

این شادی تنها به دلیل افزایش میزان کافئین نخواهد بود. تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که افرادی که به‌صورت منظم و روزانه مصرف‌کننده قهوه هستند، ۱۰ درصد کمتر از کسانی که هرگز قهوه نمی‌نوشند دچار افسردگی می‌شوند.

سرشار بودن قهوه از آنتی‌اکسیدان‌ها یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد این احساس خوب پس از نوشیدن آن می‌شود. جالب است بدانید که پس از میوه‌ها و سبزیجات، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه بیشترین جذب را در بدن داشته که دستاورد آن سالم ماندن بدن و مبارزه بهتر با بیماری‌ها خواهد بود.

از آنجا که احساس سلامتی و شادی از نیازهای ضروری هر فرد در زندگی است و از طرفی با دانستن اینکه نوشیدن قهوه می‌تواند بر بدن، ذهن و حتی شیوه زندگی شما تأثیر گذارد، با در نظر گرفتن اینکه تمایل دارید قهوه خود را به همراه شیر و شکر و یا اینکه به‌صورت تلخ میل کنید به شما توصیه می‌کنیم که از نوشیدن آن به صورت مداوم و روزانه غافل نشوید. مطمئناً در سال‌های آینده خواهید توانست تأثیر این کار به خوبی درک کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر