تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین میان وعده سالم برای روزهای تابستانی و گرم

image بهترین میان وعده سالم برای روزهای تابستانی و گرم

در فصل گرما سعی کنید از خوردن مواد قندی و چربی‌دار اجتناب کنید تا بتوانید حرارت بدنتان را کنترل کرده از گرمازدگی در امان باشید.

با توجه به اینکه در فصل گرما و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم ممکن است دچار گرمازدگی شویم و بدن ما با کمبود آب مواجه شود که با رعایت کردن نکات مناسب تغذیه‌ای می ‌توان از آن جلوگیری کرد.

توصیه می‌شود افراد در طول روز مقدار زیادی آب بنوشند. چای یا نوشیدنی‌های دیگر را جایگزین آب نکنند البته آب خیلی سرد ننوشند چرا که ممکن است با مشکلات گوارشی روبرو شوند و با مستمر و منظم نوشیدن آب از سنگ کلیه، سرطان روده بزرگ در امان باشند.

سعی کنید در روزهای گرم از مواد غذایی استفاده کنید که دارای آب زیادی هستند مانند کاهو، خیار، کلم بروکلی، هویج و هندوانه که از طریقه آنها نیاز بدن را جبران کنید.

تکفارس آی آر

یکی از راه‌های مناسب درمانی در فصل گرما این است که بیشتر سعی کنید از غذاهایی با طبع سرد بخورید و استفاده خرما را در این فصل به حداقل یا ساعات خنکی روز منتقل کنید.

ماست و خیار یک نمونه غذای مناسب در روزهای گرم تابستان است که می‌توان با اضافه کردن کمی نان، گردو و کشمش از پروتئین لازم نیز برخوردار شود؛ البته می‌توان از هویج و یا نان و پنیر همراه با گوجه و خیار نیز به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر