تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین رژیم رایگان برای ترک سریع سیگار

image بهترین رژیم رایگان برای ترک سریع سیگار

شما با تمام مضرات سیگار کشیدن آشنا هستید ولی فکر می‌کنید که ترک کردن آن غیر ممکن است؛‌چرا که هر بار دچار استرس می‌شوید و با سیگار کشیدن به آرامش می‌رسید.

احساس سالم بودن احساس فوق‌العاده‌ای است که شما خودتان را از داشتن آن محروم می‌کنید.

شاید برای ترک سیگار از چسب نیکوتین استفاده کنید، اما همواره دوری جستن از عامل و محرک سیگار کشیدن بیشترین کمک را به ترک سیگار می‌کند.

-باید فکر کنید و به خاطر بیاورید که چه عواملی شما را تحریک می‌کنند.

تکفارس آی آر

-مثلاً به جای نوشیدن قهوه، چای بنوشید.

-وقتی که نگران هستید و دچار اضطراب می‌شوید، به یاد بیاورید که مشکل شما با سیگار کشیدن حل نمی‌شود. در عوض فعالیتی پیدا کنید که سر شما را گرم کند.

-به اطرافیان خود بگویید در این مدت مرتباً به یاد شما بیاورند که قصد دارید سیگار را ترک کنید.

ماه اول، سخت‌ترین ماه است. در این مرحله با میل به سیگار کشیدن مبارزه می‌کنید.

کمی چاق می‌شوید، ولی با ورزش کردن می‌توانید این اضافه وزن را از بین ببرید طعم‌ها و بوها را بهتر می‌فهمید.

www.takfars.ir

طعم شکلات را همانگونه که هست احساس می‌کنید و از لذت سیگار نکشیدن بهره‌مند می‌شوید.

برای آنکه میل و هوس سیگار کشیدن را در خود سرکوب کنید از اطرافیان و نزدیکان خود کمک بگیرید

اگر نزدیکان‌‌تان از تصمیمی که گرفته‌اید مطلع باشند، می‌توانند وقتی که احساس ضعف کردید به شما کمک کرده و شما را دوباره مصمم کنند.

از مصرف نوشابه بپرهیزید.

به چیزهایی که می‌نوشید، توجه کنید. ما توصیه می‌کنیم که در این مدت از انواع نوشابه‌ها استفاده نکنید. برای آنکه به یک عادت سالم برسید، باید از عوامل تحریک کننده و مخرب حداقل برای چند هفته دوری کنید. نوشیدنی‌های مختلف که حاوی برخی محرک‌ها هستند، شما را بیشتر به سمت سیگار کشیدن سوق می‌دهند. به جای آنها از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها مثل آب، شیر، چای و. . . استفاده نمایید.

چیزی بخورید

وقتی که گرسنه هستید، برایتان سخت می‌شود که تصمیم‌های مهم و سخت بگیرید؛ مثلاً اینکه یک نخ سیگار روشن نکنید. همیشه مقداری آجیل و یا میوه به همراه داشته باشید تا در مواقع گرسنگی‌ خیلی سریع و راحت گرسنگی خود را برطرف نمایید.

زمان مربوط به غذا خوردن را به زمانی شاد مبدل کنید

اغلب افراد سیگاری بعد از آنکه غذای خود را می‌خورند (وعده غذایی شام) میل به سیگار کشیدن باعث می‌شود که زود از سر میز غذا بلند شوند، اما اگر سعی کنید بعد از شام مدت بیشتری روی صندلی‌تان بنشینید یا اینکه به هنگام غذاخوردن در مورد کاری که انجام می‌دهید، بیشتر تمرکز کنید و به جای آنکه فقط بخواهید شام‌تان را سریع تمام کنید و بلافاصله سیگار بکشید از شام بیشتر لذت ببرید تا کم‌کم این عادت بعد از غذا سیگار کشیدن را ترک نمایید.

نکات دیگر تغذیه ای برای ترک سیگار:

تک فارس

*چون سیگار کشیدن نیاز بدن به ویتامین c را بالا می برد، از منابع غذایی حاوی ویتامین c (مانند مرکبات، انواع کلم، فلفل دلمه ای، توت فرنگی و سایر انواع توت، طالبی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز) به مقدار کافی مصرف کنید.

*منابع غذایی حاوی ویتامین های گروه b (مانند انواع نان و غلات، لبنیات، گوشت و حبوبات) به آرامش اعصاب یاری می رسانند. هر بار که دست در جیب خود میکنید، بهتر است به جای سیگار، کشمش، انجیرخشک و نخودچی بیابید!

*فعالیت جسمانی می تواند به شما کمک کند فعالیت جسمانی علاوه بر کمک به کنترل وزن هنگام ترک سیگار، باعث افزایش انرژی شما، بهبود اعتماد به نفس و سلامت عمومی و کاهش استرس و افسردگی ناشی از فقدان نیکوتین در بدن تان می گردد. روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت جسمی داشته باشید.

*مجبور نیستید تمامی فعالیت جسمی را یک جا انجام دهید، ۱۰ دقیقه این جا، ۲۰ دقیقه جای دیگر تا کم کم به نیم ساعت در روز برسید

*برای خشکی دهان، دردناکی گلو، لثه ها یا زبان میتوان نوشیدن گه گاه و تدریجی آب یخ، آبمیوه یا جویدن آدامس اشاره کرد

*و برای سردرد؛ گرفتن دوش آب گرم ؛ م

*شکلات خوابیدن: پرهیز از نوشیدن مایعات کافئین دار از ساعت ۶ عصر به بعد

*و برای جلوگیری از بی نظمی در دفع: افزودن فیبر موجود در میوه و سبزیجات خام و نان و غلات کامل به رژیم غذایی، نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب ؛

*برای رفع احساس خستگی: خواب کوتاه بین روز پیشنهاد میشود.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر