تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه برای تمیز و نو نگهداشتن کفش های چرمی

بهترین تکنیک برای نگهداری از کفش‌های چرم در شرایط ایده آل، رسیدگی پیوسته به آن‌ها بعد از هر بار استفاده است. اگرچه در اغلب مواقع مراقبت از آن‌ها نادیده گرفته می‌شود، اما باید از این امر آگاه شوید که با هر بار پوشیدن کفش مقداری آلودگی روی آن جمع می‌شود که می‌تواند به چرم آسیب بزند. بنابراین، فکر می‌کنید چه اقدامی باید کرد؟

تمیز کردن کفش چرم با برس یا دستمال

اولین توصیه به منظور تمیز کردن کفش‌های چرمی، پاک کردن گرد و غبار و آلودگی از سطح چرم البته با کمک یک برس یا دستمال است. در صورتی که کفش شما بندی است، بهتر است برای دریافت نتیجه بهتر، بند‌ها را به صورت جداگانه و با آب و صابون بشویید تا کاملا تمیز شوند.

هنگام برس زدن سعی کنید آن را در جهات متفاوت بچرخانید و انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که باید فشار ملایمی به سطح چرم وارد شود تا گرد و غبار و آلودگی‌های ایجاد شده بر روی سطح آن، به خوبی پاک شوند. پس از برس کشیدن، با یک دستمال پارچه‌ای خشک، سطح چرم را تمیز کنید.

image بهترین راه برای تمیز و نو نگهداشتن کفش های چرمی

تکفارس آی آر

آب و سرکه سفید را امتحان کنید

لکه‌های ظاهر شده روی سطح کفش چرم را می‌توان با محلول آب و سرکه سفید از بین برد و پاک کرد. در حقیقت این لکه‌ها دلیل اصلی کدر و کثیف شدن کفش‌ها می‌شوند.

به یاد داشته باشید که این مسئله از اهمیت بالایی بر خوردار است که محلول را به طور یکسان روی سطح چرم اعمال کنید. در صورتی که آب و سرکه را تنها روی لکه‌ها بمالید، امکان این مسئله وجود دارد که لکه‌های جدیدی ایجاد شوند.

پس از استفاده محلول بر روی کفش چرم، کفش را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. در نهایت کفش را تا زمانی که کاملا خشک نشده است در معرض آفتاب قرار ندهید.

روغن زیتون

www.takfars.ir

استفاده از روغن زیتون بر روی کفش‌های چرم می‌تواند به نرم‌تر و براق شدن آن‌ها کمک کند.

بنابراین، اگر به نظرتان کفش چرم شما ظاهری کدر و کثیف را به خود گرفته، حتما از این تکنیک بهره ببرید. این یک شیوه ایده آل برای استفاده از روغن زیتون به جای واکس یا دیگر محصولات مراقبتی کفش است.

چند قطره از روغن را با یک دستمال نرم و تمیز روی کفش بمالید، تا سطح چرم کاملا به روغن زیتون آغشته شود.

image بهترین راه برای تمیز و نو نگهداشتن کفش های چرمی

پودر تالک (talc powder) را برای لکه‌های روغنی و گریس امتحان کنید

لکه‌های ایجاد شده توسط روغن روی سطح کفش‌های چرم به خوبی قابل رویت هستند و دیده می‌شوند، اما خوشبختانه این لکه‌ها به سادگی و با استفاده از پودر تالک می‌توانند از بین بروند. این ماده سبب جذب چربی می‌شود و مانع از ایجاد لکه‌ها بر روی هر نوع سطحی می‌شود.

برای شروع کار، سطح لکه روغن روی کفش چرم را با استفاده از یک پارچه نخی خشک تمیز کنید تا رطوبت آن از بین برود. هنگام تمیز کردن چربی و روغن مراقب باشید، زیرا در صورتی که دستمال را بیش از حد روی کفش بمالید، سبب پخش شدن لکه می‌شود.

سپس در این مرحله، پودر تالک را روی قسمت مورد نظر اعمال کنید و بگذارید به مدت یک شب در همین وضعیت باقی بماند.

صبح روز بعد، کفش را تکان دهید تا اضافی پودر بریزد و در نهایت با استفاده از برس نرم، باقیمانده پودر را پاک کنید.

از پوست موز استفاده کنید

تک فارس

اگرچه ممکن است در اغلب مواقع پوست موز دور انداخته شود، اما باید بدانید که از پوست موز می‌توان برای اهداف گوناگونی در خانه بهره برد. ترکیبات موجود در پوست موز می‌تواند به از بین بردن آلودگی و جرم باقی مانده بر روی سطح چرم کمک کند و در نهایت سبب براق شدن آن شود.

پوست یک موز را بردارید و قسمت سفید (داخل) آن را روی کفش چرم بمالید.

در این مرحله یک دستمال نخی بردارید، آن را روی چرم بکشید.

در نهایت کفش را در معرض هوای تازه قرار دهید تا خشک شود.

image بهترین راه برای تمیز و نو نگهداشتن کفش های چرمی

نحوه تمیز کردن قسمت داخلی کفش چرم

پاک کردن قسمت داخلی کفش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا از گسترش میکروب، قارچ، آلودگی و بوی نا مطبوع جلوگیری می‌کند. ممکن است به نظرتان تمیز کردن این قسمت از کفش چرم ضرورتی ندارد، اما مطمئنا این را می‌دانید که عرق پا و باکتری‌هایی که درون کفش باقی می‌مانند یکی از علت‌های اصلی ایجاد بوی نا خوشایند و عفونت‌های پا می‌باشند.

image بهترین راه برای تمیز و نو نگهداشتن کفش های چرمی

دستور العمل

برای شروع یک دستمال بردارید، آن را به آب و چند قطره آمونیاک آغشته کنید.

T A K F A R S

سپس قسمت داخلی کفش را با دستمال مرطوب تمیز کنید و کفش را در سایه قرار دهید تا خشک شود.

بعد از گذشت مدت زمانی که کفش خشک شد، میزان زیادی جوش شیرین داخل آن بریزید. کفش را تکان دهید تا این پودر در همه قسمت‌ها به خوبی پخش شود.

اجازه دهید که جوش شیرین به مدت یک شب داخل آن بماند. صبح روز بعد، باقی مانده جوش شیرین را خالی کنید و دور بریزید.

در آخر هم فراموش نکنید که برای پیشگیری از بوی نا مطبوع پا می‌توانید از محصولات بهداشتی و مراقبتی پا مانند پودر خوشبو کننده مخصوص استفاده نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر