تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین خوراکی های برای داشتن خونی تمیز و سالم

image بهترین خوراکی های برای داشتن خونی تمیز و سالم

ریحان

ریحان ماده‌ای فعال در پمپاژ کبد و کلیه است که از تجمع سموم در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین این گیاه به رفع مشکلاتی از قبیل مسائل گوارشی و عفونتی کمک می‌کند. این گیاه به دلیل خاصیت ادرارآوری، باعث دفع تمام سموم از جریان خون می‌شود.

سیر

سیر خام سرشار از گوگرد است که نقش مهمی را در دفع سموم بدن ایفا می‌کند. سیر به تحریک کبد برای دفع سموم و تصفیه خون کمک می‌کند. علاوه بر این، سیر میکروارگانیسم‌های مضر روده‌ها را از بین می‌برد. سعی کنید سیر را در رژیم غذایی خود به کار ببرید و هر روز صبح ۲ عدد سیر بجوید.

تکفارس آی آر

قاصدک

قاصدک به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان، پتانسیل کافی برای دفع رادیکال‌های آزاد و پاک‌سازی دستگاه گوارش از سموم را داراست. برگ قاصدک نیز به عنوان یک دارو برای درمان بیماری‌های کبد و سم‌زدایی به کار می‌رود. شما می‌توانید از برگ قاصدک چای درست کرده و آن را بنوشید.

زردچوبه

این ملکه گیاهان دارای مزایای سلامتی زیادی است. یکی از این مزایا، پاک‌سازی خون و حل مشکلات کبد و سوءهاضمه است. وجود آنزیم فعالی به نام کورکومین در زردچوبه به از بین بردن سریع سموم بدن کمک می‌کند. بدین ترتیب زردچوبه نه تنها باعث سم‌زدایی می‌شود، بلکه سرعت دفع سموم را نیز بالا می‌برد. از زردچوبه در وعده‌های غذایی روزانه خود استفاده کنید.

گشنیز

www.takfars.ir

اگر در بدن شما جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتماً گشنیز مصرف کنید. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن شما دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

خار مریم

دانه‌های این گیاه خواص دارویی دارند؛ زیرا ماده‌ای فعال به نام فلاونوئید سیلیمرین دارد که به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک کرده و از سلول‌های جدید کبد محافظت می‌کند. همچنین این دانه‌ها تولید آنزیم‌های ضروری برای تبدیل مواد سمی به شکل قابل حل را تحریک می‌کند. در نتیجه دفع مواد سمی راحت‌تر می‌شود.

گیاه گزنه

برگ گزنه حاوی مواد فعالی مانند هیستامین و اسید فرمیک است که نقش مهمی را در پاک‌سازی خون بازی می‌کنند. گزنه علاوه بر پاک‌سازی خون، برای درمان مشکلاتی مانند میگرن، آرتروز، آلرژی و بزرگ شدن پروستات بسیار ضروری است.

برگ چریش

چریش از دیرباز به عنوان یک داروی گیاهی برای تصفیه خون استفاده ‌شده است. آنتی‌اکسیدان‌های فعال موجود در چریش، سموم مضر، رادیکال‌های آزاد و باکتری‌ها را از کبد، خون و طحال بیرون می‌آورند. شما می‌توانید از این گیاه چای درست کرده و یک بار در روز بنوشید. برای رفع تلخی مزه این گیاه، می‌توانید مقداری عسل به چای خود اضافه کنید.

کاسکاتا رفلکسا

کاسکاتا رفلکسا (Cuscuta Reflexa) گیاهی غنی از گلوتاتیون، نوعی ماده سم‌زدای قوی و ضد سرطان است که برای دفع سموم از کبد بسیار مفید است. اگرچه این گیاه نوعی گل است؛ اما به دلیل خواص درمانی زیادی که دارد، به عنوان یک گیاه درمانی نیز در نظر گرفته می‌شود. این گیاه برای بهبود سلامت کبد و کلیه و همچنین از بین بردن میکروارگانیسم‌ها و رادیکال‌های آزاد مضر خون بسیار موثر است. این گیاه علاوه بر پاک‌سازی خون در درمان مسائل مربوط به پوست نیز بسیار موثر است.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر