تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین توصیه ها برای نحوه شستن موهای سر

برای شستن موها به یک شامپو، نرم‌کننده و در نهایت یک حوله برای خشک کردن آنها نیاز دارید.

موهای خود را به طور کامل با آب خیس کنید تا شامپو بیشتر کف کند و از آب نسبتاً گرم استفاده کنید تا تمیزتر شوند.

مقداری شامپو (حدود یک‌چهارم کف دست) را روی موهای خود بریزید. مقدار شامپو بستگی به جنس و نوع موهای‌تان دارد.

کف زدن موها را از ریشه شروع کنید تا به نوک موها برسید. با نوک انگشتان خود آرام آرام کف سر خود را بشویید. با این کار هم کف سرتان استراحت می‌کند و هم چربی‌های زائد از بین می‌‌رود. بعد از آنکه موهای خود را به طور کامل شامپو شستید، با آب به خوبی بشویید.

در صورت عدم شست و شوی مناسب، موها‌ی‌تان چسبنده و بی‌حالت به نظر می‌رسند.

تکفارس آی آر

بعد از شستن موها، نوبت به نرم‌کننده می‌رسد. دقت کنید که نرم‌کننده اصلاً با ریشه‌های مو تماس نداشته باشد. مقدار نرم‌کننده بهتر است از شامپوی مورد استفاده‌ بیشتر باشد. نرم‌کننده موی سر به اندازه شامپو کف نمی‌کند. وقتی آن را روی موها‌ی‌تان مالیدید، ۵- ۲ دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.

با انگشتان خود موها را به حالت شانه زدن از هم باز کنید. این حرکت را به آرامی از بالا به پایین انجام دهید تا تمام گره‌ها و پیچیدگی‌های مو باز شود.

حالا موهای خود را با آب نسبتاً سرد بشویید. این کار باعث می‌شود تا غده‌های ترشحی موها بسته شوند و بعد از خشک شدن بسیار درخشان‌تر به نظر برسند. قبل از استفاده از سشوار، آب موهای‌تان را با یک حوله بگیرید. حوله را دور موهای‌تان بپیچید و با دست‌ها آرام به آنها فشار آورید تا رطوبت و خیسی جذب حوله شود.

هرگز برای خشک کردن موها از حرکات شدید و خشن استفاد نکنید، زیرا موجب آسیب رسیدن به موها و شکستن آنها می‌شود. برای فرم دادن به موها می‌توانید از سشوار استفاده کنید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر