تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین توصیه ها برای جوان ماندن پوست صورت شما

image بهترین توصیه ها برای جوان ماندن پوست صورت شما

راز ویتامینC

ویتامین C نقش مهمی در بدن و حفظ سلامت و انعطاف پذیری آن دارد. اگرچه پوست جوان سرشار از ویتامین C است اما با بالا رفتن سن پوست به طور طبیعی و به مرور زمان مواد مغذی خود را از دست می دهد. عوامل دیگر مانند قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش، آلاینده ها و ترکیب دود سیگاروکمبود ویتامین C باعث پیری پوست می شود.اما با تامین میزان کافی ویتامین C و… می توان با چین و چروک پوست مقابله کرد.

چین و چروک

ویتامین C، نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که باعث انعطاف پذیری پوست می شود.دریافت میزان کافی ویتامین C که باعث تولید کلاژن می شود در مقابله با چین و چروک موثر است.

تکفارس آی آر

لکه های قهوه ای

برای درمان این لکه ها نیازی به مصرف مواد شیمیایی یا لیزر نیست زیرا ویتامین C تقریباً همان اثربخشی را دارد.بیشتر این لکه ها بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آید. ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که تعداد سلول های سوخته بر اثر نور خورشید را کاهش می دهد و آسیب های پوستی مربوط به سن را برطرف میکند. اگر چه این ویتامین جایگزین کرم ضد آفتاب محسوب نمی شود، اما در برابر نور خورشید از پوست محافظت میکند و آسیب های نور ماورای بنفش از جمله خط های ریز و تغییر رنگ پوست را ترمیم میکند.

کرم های حاوی ویتامین C

مصرف ویتامین C از طریق مکمل یا مواد غذایی برای سلامت مفید است اما برای بعضی استفاده از کرم موضعی ویتامین C نیز توصیه می شود.هنگام خرید دقت کنید در لوسیون، کرم حاوی ۳ یا ۱۰ درصد ویتامین C، اسید اسکوربیک یا اسیداسکوربیک-ال باشد. از آن جا که تمام آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم از بین می رود، تنها در صورت بسته بندی مناسب کرم نسبت به خریداری آن اقدام کنید.پس از تمیز کردن پوست روزی یک بار این کرم را به صورت بمالید. در صورت ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده همزمان از این کرم با لوازم آرایشی مانعی ندارد.برای به دست آوردن نتیجه بهتر، ویتامین C را با ویتامین E ترکیب کنید. زمان تاثیرگذاری این کرم ها در هر فردی متفاوت است. برخی طی ۲ تا ۴ هفته و برخی بین ۶ تا ۸ هفته نتیجه می گیرند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر