تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین تغذیه برای دانش آموزان در سال تحصیلی

یک مشت آجیل و خشکبار، دانه‌هایی مانند کنجد، نخودچی و کشمش، شاهدانه و گندمک،‌ ذرت بوداده و برنجک، نمونه‌هایی از میان وعده‌های غذایی هستند که مصرف آن‌ها برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نوع چربی موجود در این گروه از نوع چربی‌های مفید بوده و جایگزین مناسبی برای چربی‌های نوع اشباع و ترانس است که به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می‎‌کند.
معانی بااشاره به این که گروه مغزها و دانه‌ها به حفظ سلامت پوست کمک زیادی می‌کند، افزود: فیبر نامحلول موجود در این ترکیبات با جذب آب در دستگاه گوارش منجر به افزایش حجم مدفوع شده و در نتیجه از بروز یبوست جلوگیری می‌کند،‌ از سوی دیگر با ایجاد احساس سیری و پری شکم از پرخوری و زیاده خوری نیز جلوگیری می‌کند.
این کارشناس تغذیه با تاکید بر این که باید در مصرف میان وعده‌ها نیز دقت شود، گفت: درست است که این گروه در میان وعده‌های سالم آورده شده است ولی مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند ایجاد اضافه وزن و چاقی کند بنابراین رعایت حد تعادل در مصرف و ایجاد تنوع در استفاده از آن‌ها توصیه میشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر