تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین ترفندها برای افزایش عمر باطری موبایل

image بهترین ترفندها برای افزایش عمر باطری موبایل

نور نمایشگر را به صورت دستی تنظیم کنید

روشنایی تطبیقی همان روشنایی خودکار است که روشنایی صفحه را بر اساس میزان نور اطراف کاربر تنظیم می‌کند. برخلاف تصور خیلی‌ها، روشنایی خودکار باوجود مزیت‌های معمولاً بیش از نیاز کاربران روشنایی صفحه را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بهترین کار این است تا بسته به نور منطقه‌ای که هستید، به صورت دستی روشنایی صفحه را تغییر دهید. جالب اینجاست بدانید یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش مصرف باتری به همین غیرفعال کردن روشنایی خودکار مربوط می‌شود. چون صفحه یکی از بزرگ‌ترین خورنده‌های باتری موبایل به حساب می‌آید. برای خاموش کردن گزینه روشنایی خودکار، کافی است از نوار اعلانیه‌ها موبایل استفاده کنید.

غیرفعال کردن ویجت ها

ویجت‌ یا همان برنامک، برنامه‌های کوچکی است که روی صفحه اصلی تلفن همراه یا تبلت شما جای می‌گیرد و هر زمان که دستگاه خود را روشن می‌کنید یا وارد صفحه اصلی می‌شوید، فعال بوده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگرچه ویجت‌ها شیوه تعامل و استفاده از گوشی‌ اندرویدی را ارتقا می‌بخشند، با این حال افزایش تعداد آن‌ها باعث استفاده از حجم بالای منابع سخت‌افزاری می‌شود. برای غیرفعال کردن ویجت ها روش خاصی وجود ندارد و تنها کافی است در صفحه هوم بر روی آن‌ها به طور ممتد تاچ کرده و پس از انتخاب شدن، گزینه ضربدر کنار صفحه را انتخاب کنید.

تکفارس آی آر

غیرفعال کردن مودم‌ها

بلوتوث ، وای‌فای و NFC هر سه بهترین ابزارها برای انجام کارهای روزانه هستند اما در طول عمر باتری تأثیر بسیاری دارند پس اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید حتماً در مواقعی که نیاز نیست غیرفعال کنید. هنگامی که خانه هستید روشن بودن وای‌فای برای اتصال به مودم خانه مشکلی ندارد اما هنگامی که خارج از خانه هستید و نیازی به وصل شدن به مودم ندارید حتماً وای‌فای گوشی را خاموش کنید. بلوتوث، همان‌طور که گفته شد اگر دستگاه یا هدستی که از آن می‌خواهید استفاده کنید نیازمند بلوتوث است اشکالی ندارد اما بعد از اینکه از هدست خود استفاده نکردید حتماً بلوتوث گوشی خود را خاموش کنید. NFC ممکن است کمترین ضرر برای باتری داشته باشد اما اگر از نرم‌افزارهایی مانند Android Pay یا هر چیزی که نیازمند به NFC هست استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را خاموش کنید و در مواقع نیاز روشن کنید. تمام این سه در بخش اعلانات دیده می‌شوند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

استفاده از حالت‌های ذخیره سازی انرژی

image بهترین ترفندها برای افزایش عمر باطری موبایل

تمام رام‌ها دارای تنظیمات مختلفی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری یا بهینه سازی آن هستند. اچ‌تی‌سی Extreme Power Saving Mode را دارد، سامسونگ به کمک Ultra Power Saving Mode مصرف باتری را بهینه می‌کند و حالت STAMINA در موبایل‌های سونی هم همین مسئولیت را به عهده می‌گیرند. در دیوایس و رام موبایل، این بخش‌ها را پیدا کرده و با آن‌ها کار کنید. باوجود اینکه ویژگی‌های صرفه‌جویی باتری در بعضی اسمارت فون ها متفاوت است ولی تمامشان دارای قابلیت‌های پایه برای کاهش مصرف باتری هستند که مطمئناً به کارتان خواهند آمد.باوجود اینکه مود Doze با اندروید مارشمالو راهش را به دیوایس‌های اندرویدی باز کرد اما با عرضه نسخه نوقا این سیستم عامل، Doze هم دستخوش تغییرات مثبت زیادی شد. در گذشته حالت Doze تنها زمانی کار می‌کرد که موبایل را برای مدتی ثابت نگه می‌داشتید. ولی بعد از انتشار اندروید ۷، حالا می‌توانید هنگام حرکت نیز از این قابلیت استفاده کنید. فقط کافی است تا صفحه را خاموش نگه دارید. با این حالت، بسته به زمانی که به موبایل دست نزده‌اید بعضی چیزها خاموش شده و دیگر اسمارت فون پردازشی برای آن‌ها انجام نمی‌دهد. هر چه قدر هم این فرآیند به طول بیانجامد، فعالیت‌های بیشتری متوقف می‌شوند؛ از GPS و اسکن Wi-Fi بگیرید تا تمام همگام‌سازی‌ها. البته Doze محدودیت‌هایی داشته و نوتیفکیشن هایی که اولویت دارند را مسدود نمی‌کند تا ضمن حفظ انرژی به کارهایتان برسید.

www.takfars.ir

استفاده از پس‌زمینه تیره

همان‌طور که میدانید در صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED انرژی مصرف شده توسط هر پیکسل رابطه مستقیمی با میزان روشنایی آن دارد بنابراین هر چقدر تصویر زمینه شما از بافت روشن‌تری برخوردار باشد باطری بیشتری هم مصرف خواهد شد و هر چقدر پیکسل‌ها تاریک‌تر باشند طبیعتاً انرژی کمتری از باطری گرفته خواهد شد.شما با جایگزین کردن تصویر پس‌زمینه صفحه اصلی با یک تصویر تیره‌تر می‌توانید تا حد زیادی از مصرف بیهوده باطری جلوگیری کنید. بهتر از همه، حذف تصویر و استفاده از یک رنگ مشکی و یکنواخت است که در این حالت، هم خوانایی فونت‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم مصرف انرژی به حداقل می‌رسد. البته می‌توانید تصویر مناسبی را برای حالت قفل صفحه انتخاب کنید که زمانی که صفحه نمایش در حالت غیرفعال است زیاد خسته کننده به نظر نرسد.

استفاده از ویژگی Do Not Disturb

image بهترین ترفندها برای افزایش عمر باطری موبایل

برای اینکه وای‌فای یا دیتای موبایل به صورت خودکار غیرفعال شود، می‌توانید یک حالت خواب یا مسدود برای آن‌ها بگذارید. همچنین اگر سر کار بوده و خیلی از بخش‌های موبایلتان بلا استفاده هستند بهتر است تا اسمارت فون را روی حالت زنگ نخوردن، عدم لرزش و وصل نشدن به اینترنت بگذارید. گزینه Do Not Disturb برای همین هدف در تلفن‌های هوشمند حضور دارد. جدا از اینکه وقتی خوابید حتی از حالت Airplane هم کمک بگیرید. همین غیرفعال کردن خیلی از بخش‌ها هنگامی که بلا استفاده هستند می‌تواند نقش مهمی روی افزایش عملکرد باتری بگذارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر