تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

برای یک زندگی خوب تصاویر ذهنی خوب و مثبت بسازید

image برای یک زندگی خوب تصاویر ذهنی خوب و مثبت بسازید

شناخت و بهره گیری از قدرت عظیم گنجینه پنهان تصویر ذهنی مثبت ، می تواند بهشتی از شادابی، آرامش و موفقیت را برای هر انسانی به وجود آورد.

راه دستیابی به شادی و نشاط در زندگی ، ایجاد هماهنگی درونی با نظام خلقت است و نخستین گام در این راه نیز شناخت خویشتن و معرفت نفس می باشد.

اصولا اعمال و رفتار هر انسانی نشان دهنده میزان شناخت درونی او می باشد. گوهر بسیار گران قیمت و گنجینه پنهانی درون خویش را باید بشناسیم و بهره لازم را از آن دریافت کنیم و با تفکرات و باورهای مثبت نیروی نیل به پیروزی و موفقیت را برای خود فراهم نماییم نه اینکه زمام اختیار را به دست افکار منفی خویش و یا تلقینات مخرب دیگران بسپاریم و در قعر جهنمی از آتش اضطراب، نگرانی و حقارت فرورویم.

زندگی ما انسانها مجموعه پیچیده ای از افکار، اهداف، امیال و آرزوها، استعدادها و تواناییها، عواطف و احساسات، واکنش ها و رفتارها و بالاخره نقاط ضعف و قوتی است که شناخت و هدایت آنها گام بسیار مهمی در نیل به سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی محسوب می شود.

تکفارس آی آر

ما انسانها معمولا فرض ها و تصورات محدودکننده ای نسبت به توانایی های خود در ذهن ایجاد می کنیم و همین امر موجب می شود که به حوادث و شرایط مختلف زندگی و دیگران اجازه دهیم برای ما تعیین تکلیف کنند که چگونه زندگی کنیم، به چه هدفی برسیم، چه موقع خوشحال شویم و چه طور از زندگی لذت ببریم.

علت اصلی مشکلات ما در زندگی، داشتن تصویر ذهنی منفی و نادیده گرفتن خوبی ها و توانایی های ذاتی و درونی ماست.

انجام خودارزیابی های حقیرانه بر پایه ی ذهن بسته و متعصب، دارا بودن عقاید کاذب و غیرواقعی و همچنین معطوف نمودن افکار بر عیوب و نواقص خود و دیگران، قدرت بروز هرگونه واکنش مناسب را در وضعیت های مختلف زندگی از ما سلب و توانایی های ما را محدود خواهد نمود.

تصویر ذهنی منفی و عزت نفس پایین ، به شکل های مختلفی در زندگی واقعی افراد ظاهر می شوند. این امر می تواند انسان را به سمت افسردگی، اعتیاد، انحرافات جنسی، شکست های تحصیلی، شغلی، خانوادگی و غیره بکشاند و امید به زندگی را به طور کامل از انسان گرفته و گاهی او را به سمت خودکشی بکشاند.

اساس شکل گیری و حفظ سلامت آدمی ، عزت نفس و ارزش قائل شدن برای خویشتن می باشد و مفاهیمی چون اعتماد به نفس، عزت نفس و تصویر ذهنی مثبت ، جزء کلیدهای اصلی حل و فصل مشکلات زندگی انسانها محسوب می شوند. هرکسی اگر بخواهد ، می تواند با شکل دهی یک خودانگاره مثبت و سالم بر سطح عزت نفس خویش بیفزاید و زندگی سالم و موفقی را برای خویشتن رقم بزند.

www.takfars.ir

اگر دارای رفتار یا عادات نامناسبی هستید ، می توانید با قدرت تصویر ذهنی مثبت و کسب اعتماد به نفس، بر تمام این شرایط ناهنجار فایق آمده و عادات خویش را بهبود بخشید
تصویر ذهنی نقش بسیار مهمی در شکل دهی رفتار و احساسات ما دارد به طوری که دارا بودن یک تصویر ذهنی مثبت از خویشتن، انگیزه بالایی را در ما به وجود می آورد تا بتوانیم قله های موفقیت را یکی پس از دیگری در زندگی فتح کنیم.

تصویرسازی ذهنی سالم و مثبت، درون مان را از شور و شوق و اشتیاق لبریز ساخته و احساس خوشبختی، تندرستی و آرامش را در ما زنده میکند. در حالی که شکل گیری منفی و غیرواقعی تصاویر ذهنی ، وجود ما را آکنده از احساس شکست، بدبختی، بیماری و بیچارگی خواهد نمود و رهایی از آنها نیز جز با جایگزینی تصاویر سالم و مثبت در ذهن امکان پذیر نخواهد بود.

مهمترین عامل سلامت و سعادت خانواده ها در درون خود آنهاست همان گونه که بزرگترین عامل فروپاشی آن نیز در درون خودشان است و آن هم چیزی به جز خودانگاره و تصویر ذهنی اعضای آن نیست.

خانواده سنگ زیر بنای اجتماع است و اگر خانواده ها سالم، پایدار و متعالی باشند ، می توان به داشتن جامعه ای سالم و موفق امیدوار بود. تصویر ذهنی ، همان ایده و تصور منحصر به فرد و کاملا اختصاصی شما از هویت، توانایی ها، ارزش ها و سایر موارد مربوط به خویشتن و همچنین رسیدن به پاسخ این پرسش که من چه احساسی نسبت به خودم دارم، است.

خودانگاره افراد بیان کننده طرز تلقی، تفکر و نگرش آنها از خودشان و نحوه معرفی خود به دیگران می باشد. عزت نفس نیز موضوعی دیگر است که بسیار وسیع و پیچیده و یکی از محورهای اصلی مباحث روان شناسی است.

عزت نفس عبارتست از احساس ارزشمند بودن. این احساس از مجموعه هزاران برداشت و خودارزیابی هایی که از خود انجام می دهید، شکل می گیرد. به عبارت دیگر از نوع تصویر ذهنی شما نشات می گیرد. اگر از خودانگاره مثبت و سالمی برخوردار باشید، احساس خوشایند و ارزشمند بودن نسبت به خود در درونتان به وجود می آید که نشان دهنده عزت نفس بالای شما خواهد بود ؛ در حالی که برعکس، برخورداری از یک خودانگاره منفی ایجادکننده احساس ناخوشایند و حقیرانه نسبت به خود و عزت نفس پایین در درون شماست.
تصویر ذهنی ، بذر عمل است و اعمال، ظهور تصاویر ذهنی. هر فرد اعمال و رفتار او را شکل می دهد و از طرفی عملکرد فردی و اجتماعی او نیز تاثیر فراوانی بر شکل دهی تکلم درونی و تصویر ذهنی اش خواهد گذاشت. این امر زندگی افراد را در یک چرخه مثبت و یا منفی قرار خواهد داد که در نهایت موفقیت یا شکست را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. رفتار و کردار انسانها، جامه عمل پوشاندن به تصویر ذهنی آنهاست.

اگر فردی دارای تصویر ذهنی مثبت باشد، اطمینان خاصی در فکر و عملش مشاهده می شود در حالی که دارا بودن تصویر ذهنی منفی، آن فرد را به موجودی ناتوان و وابسته تبدیل خواهد نمود.

خودانگاره محدودشده، اعمال و رفتار فرد را محدود خواهد کرد. هسته مرکزی شکل گیری تصویر ذهنی، نوع دید و بینش انسان نسبت به خود و همچنین نوع ارتباط او با دنیای پیرامونش می باشد. نوع تصویر ذهنی و میزان عزت نفس به ارزیابی افراد از وضعیت شخصی خود و همچنین گروه هایی که به آن تعلق دارند بستگی دارد و تحت تاثیر قالب شغلی و طبقه اجتماعی نیز قرار می گیرد.

زندگی در دستان خود ماست. هریک از ما می توانیم با وجود تمام شرایط منفی و نامساعد پیرامونی ، طرحی مثبت از خود و زندگی مان در ذهن خلق کنیم ، بهشتی زیبا بیافرینیم و وارد آن شویم.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر