تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

برای داشتن موهای شاداب چه ویتامین هایی مصرف کنید

image برای داشتن موهای شاداب چه ویتامین هایی مصرف کنید

می‌توانید با مصرف ویتامین‌های لازم از موهای بلند و زیبایتان لذت ببرید.مواد مغذی مانند بیوتین، روی، و ب‌کمپلکس به سلامت موهای شما کمک می‌کنند. خبر خوب این است که این ویتامین‌ها در اکثر غذاهای خانگی پیدا می‌شوند.

ویتامین دی

همه می‌دانند که نور آفتاب انرژی فزاینده‌ای به ما می‌بخشد؛ اما باید بدانید که ویتامین دی فولیکول‌های مو را تحریک کرده و به رشد مو نیز کمک می‌کند. به علاوه، باعث حفظ تعادل مواد آلی مانند روی در بدن می‌شود. عدم تعادل مواد آلی با علائمی مثل پوسته پوسته شدن سر و نازک شدن موها همراه است. ماهی سالمون، غلات و قارچ به مانند نور آفتاب سرشاز از ویتامین دی هستند.

ویتامین آ

تکفارس آی آر

ویتامین آ نقش فوق‌العاده‌ای در حفظ سلامت و رطوبت پوست سر داشته و با تنظیم سطح رتینوئیک اسید در فولیکول‌های مو از خشکی و شوره سر جلوگیری می‌کند؛ عارضه‌ای که ممکن است به ریزش مو منجر شود. ویتامین آ که از دو منبع اصلی-رتینوئیدها، از لوبیا قرمز، جگر و تخم مرغ-و کاروتنوئیدها-از میوه و سبزیجاتی مانند اسفناج، هویج و انبه-مشتق می‌شود، یک آنتی اکسیدان قوی است که بدن بدون آن قادر به کار کردن نیست. به گفته سیبل فیشمن، متخصص پوست، هر سلول از بدن بدون مقدار کافی ویتامین آ نمی‌تواند وظایفش را به درستی انجام دهد. این ویتامین به تولید چربی لازم برای پوست سر کمک کرده و از پوسته پوسته شدن، خارش و شوره سر جلوگیری می‌کند. با این حال، مصرف بیش از اندازه ویتامین آ مانع از رشد مو خواهد شد. از این رو، توصیه می‌شود که در مصرف مواد غذایی غنی‌شده، مانند غلات، حبوبات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و مارگارین بیشتر دقت کنید. اگر از ویتامین آ در قالب قرص‌های مکمل استفاده می‌کنید، مراقب باشید که روزانه بیش از ۷۰۰ میلی گرم ویتامین دریافت نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر