تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بدون دارو خشکی و ترک لب های خود را درمان کنید

image بدون دارو خشکی و ترک لب های خود را درمان کنید

شکر

شکر نوعی نرم‌کننده طبیعی است که می‌تواند پوست‌های مرده روی لب را بردارد و باعث صافی و نرمی لب‌ها شود برای این منظور کمی شکر را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید. این خمیر را به لب‌هایتان بزنید. سپس با انگشت روی آن بکشید تا سلول‌های مرده پوست کنده شوند. پس از چند دقیقه، لب‌هایتان را با آب گرم بشویید.

عسل

عسل مرطوب کننده‌ای عالی است و به درمان لب‌های ترک خورده کمک شایانی می‌کند؛ روزانه چند بار لب‌هایتان را با عسل ماساژ دهید. اگر عسل را با گلیسیرین مخلوط کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

تکفارس آی آر

گلبرگ‌های گل سرخ

گلبرگ‌های گل سرخ محافظ خوبی برای لب‌ها هستند. برای استفاده از گلبرگ‌های گل سرخ، یک دسته از گلبرگ‌ها را در آب بریزید و خوب بشویید، سپس به مدت چند ساعت درون شیر یا گلیسیرین خیس و از آن خمیری تهیه کنید؛ این خمیر را شب‌ها قبل از خواب به لب‌هایتان بزنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل مرطوب کننده‌ای طبیعی است که می‌تواند لب‌های ترک خورده ناشی از سرما و هوای خشک را درمان کند؛ برای این منظور روزانه چند بار کمی روغن نارگیل خالص را به لب‌هایتان بزنید؛ همچنین می‌توانید از روغن زیتون یا خردل نیز استفاده کنید.

روغن کرچک

www.takfars.ir

روزانه چند بار روغن کرچک را برای درمان ترک لب‌ها به لب‌هایتان بزنید؛ همچنین می‌توانید چند قطره لیموترش و گلیسیرین نیز به این روغن اضافه کنید سپس لب هایتان را با این مخلوط ماساژ دهید؛ پس از چند دقیقه با استفاده از پنبه و آب گرم، آن را بشویید و پاک کنید.

خامه

خامه یکی از مرطوب کننده‌های طبیعی است که با استفاده روزانه آن می‌توانید لب‌های نرم و مرطوبی داشته باشید؛ پس از هربار مصرف، لب‌هایتان را با آب گرم بشویید. خامه به درمان لب‌های خشک کمک شایانی می‌کند.

ژل آلوئه‌ورا

کمی ژل آلوئه‌ورا برای بهبود خشکی لب به لب‌هایتان بزنید.

آب

نوشیدن روزانه آب به مقدار کافی سبب حفظ رطوبت لب‌ها می‌شود.

خیار

قرار دادن ورقه‌ای نازک از خیار به روی لب‌ها، بهترین درمان برای لب‌های خشک و ترک خورده است.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر