تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بدترین ساعاتی که احتمال سکته قلبی وجود دارد در طول شبانه روز

image بدترین ساعاتی که احتمال سکته قلبی وجود دارد در طول شبانه روز

نخستین ساعات روز و آخرین ساعات شب که فرد برای خواب آماده می شود مستعد ترین ساعات برای حمله قلبی محسوب می شود.

عمدتا در ساعات اولیه و پایانی شب بیمار را دچار بی قراری و درد کرده و در نهایت فاصله او را با مرگ نزدیک و نزدیک تر میکنند.

خطرناک ترین زمان برای حمله قلبی که به ایست قلبی و نهایتا مرگ منتهی می شود ساعاتی است که بشر در آستانه خواب است و یا به خواب رفته است.

به گفته محققان اکثر حالات اضطراری قلبی عروقی مانند مسدود شدن جریان خون در عروق خونی در ناحیه ریه ها، پارگی عروق خونی و حتی گرفتگی عروق خونی غالبا در این ساعت ها اتفاق می افتد.

تکفارس آی آر

دانشمندان به تازگی نتایج تحقیقات خود را در نشریه هارواد منتشر کرده اند :

مسدود شدن جریان خون، پارگی عروق و یا هر یک از تغییراتی که منجر به عارضه قلبی می شود لزوما برای سالمندان خطرناک نیست. اما این تغییرات برای فردی که مشکل کوچکی در شریان های قلبش داشته باشد خطرناک است و برای او ریسک بالاتری در بروز حمله های قلبی خطرناک در ساعات خواب و یا ساعات اولیه صبح به وجود می آورد.

علت بروز سکته قلبی در آخرین ساعات شب این است که:

در مرحله خواب غالبا فشارخون و ضربان قلب کاهش پیدا میکند. در چنین شرایطی اگر فرد خواب بییند و یا به هر دلیلی فعالیت سیستم عصبی و ارادی اش افزایش پیدا کند میزان انرژی که مصرف میکند از زمانی که بیدار است خیلی بیشتر می شود.

در این مرحله قلب به سرعت می تپد و فعالیت های بیشتری را انجام می دهد پس انرژی بیشتری مصرف میکند و احتیاج به اکسیژن بیشتری هم دارد.

www.takfars.ir

در این شرایط بیکار شدن ناگهانی می تواند خطر آفرین باشد. چون فرد نمی تواند این اتفاقات و تاثیرات بیولوژیکی که در بدنش رخ داده کنترل کند و یا کاهش دهد بنابراین احتمال آنکه با خطر سکته قلبی و یا عارضه قلبی جدی مواجه شود بسیار زیاد است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر