تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بدترین روشها برای لاغر شدن سریع کدام است

هرروز باید ورزش کنید

اگر احساس خستگی و درد دارید در نتیجه آن است که هرروز باید صبح زود از خواب بیدار شوید و به ورزش بپردازید و فشار این تمرینات بیش از حد را تحمل کنید اما فراموش نکنید که باید زمانی برای ارزیابی مجدد نیز داشته باشید. دوری از زندگی اجتماعی به بهانه سوزاندن کالری می تواند باعث شود که شما احساس تنهایی کنید که این امر سبب تمایل شما به خوردن غذا می شود. به یاد داشته باشید که سپری کردن زمان در باشگاه ورزشی یکی از راههای کاهش وزن و یا حفظ وزن سالم است.

بعلاوه خودتان را به یک فرد گوشه نشین تبدیل نکنید زیرا بدن شما بعد از انجام ورزش و تمرینات برای باسازی ماهیچه های خود به استراحت نیاز دارد. هنگامی که مدت زمان استراحت شما کوتاه باشد ، هورمون های گرسنگی تحت تاثیر قرار می گیرند که این امر منجر به افزایش اشتها می شود.

نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز

آبرسانی به بدن کار بسیار مفیدی است اما نوشیدن بیش از حد آب به منظور سرکوب اشتها می تواند خطرناک باشد. پزشکان معتقدند که نوشیدن یک لیوان آب قبل از میان وعده و یا وعده غذایی می تواند مانع از پرخوری شما شود اما به یاد داشته باشید که از آب بعنوان جایگزینی برای یک وعده غذایی استفاده نکنید. آب سبب جلب رضایت شما نمی شود و حتی امکان دارد سبب اعتیاد فرد به مشروبات الکی شود زیرا با این کار شما بدن را از مواد مغذی مورد نیاز محروم میکنید. آنها در ادامه می افزایند که نوشیدن آب به جای خوردن غذا ممکن است در کاهش وزن شما موثر باشد اما بعد از مدتی که تمایل به گرسنگی پیدا کردید افزایش وزن را در پی خواهد داشت. اما چه مقدار آب با توجه به وزن و فعالیت های روزانه نیاز دارید؟! مسلما بیش از دو لیتر آب نیاز است که این امر سبب می شود که بیش از ۸ مرتبه در روز به دستشویی بروید و مدفوع شما مایع باشد.

تکفارس آی آر

هرروز کمتر از ۱۲۰۰ کالری مصرف میکنید

در حالیکه هریک از خانوم ها با توجه به قد ، وزن ، وزن ایده آل و میزان فعالیت به مقدار متفاوتی از کالری نیاز دارند ، پس میزان کالری مصرفی نباید کمتر از میزان مورد نیاز باشد. به همین دلیل تلاش برای مصرف میزان کمتر از ۱۲۰۰ کالری سبب می شود که بدن به حالت گرسنگی دربیاید. برای اینکه هدف کاهش وزن خود را پیش رو داشته باشید و از عوامل ناخوشایند نظیر خستگی ، خستگی مغز و احساس گرسنگی در خود جلوگیری نمایید ، سعی کنید از غذاهایی که بیشترین مواد مغذی را به بدن می رسانند استفاده کنید. فراموش نکنید که از مقدار زیادی سبزیجات استفاده نمایید و همچنین اولویت را به پروتئین های بدون چربی بدهید و از مصرف چربی های سالم که احساس سیری را در شما ایجاد میکنند نهراسید.

هرروز خود را وزن میکنید

عدد موجود بر روی ترازو تنها مشخصه موفقیت شما در کاهش وزن بشمار نمی آید بعلت آنکه گاهی اوقات امکان خطای آن وجود دارد. وزن شما از روی به روز دیگر و بنا به دلایل گوناگون در نوسان است از جمله این دلایل عبارتند از احتباس آب ، یبوست و زمان مصرف آخرین وعده غذایی.

سعی کنید حداکثر یکبار در هفته به روی ترازو بروید و خود را وزن کنید و تمرکز خود را بر روی نشانه های دیگری از کاهش وزن همانند افزایش انرژی ، گشاد شدن لباس ها و افزایش انگیزه قرار دهید. اندازه گیری قسمت هایی از بدن نظیر دور کمر ، باسن و ران راه دیگری می باشد که می تواند شما را از وزن کردن بی مورد بازدارد. استفاده بی مورد از ترازو بطور روزانه حتی می تواند افزایش وزن شما را بدنبال داشته باشد زیرا این امر سبب ایجاد احساس اضطراب و ناراحتی در شما می شود که تمایل شما را به خوردن افزایش خواهد داد.

www.takfars.ir

ظاهر بدن سبب ایجاد انگیزه در شما می شود

افکار شما در رابطه با بدنتان در واقع می تواند در ظاهر فیزیکی شما موثر باشد. مطالعات نشان می دهند افرادی که تصور میکنند اضافه وزن دارند نسبت به کسانیکه همچین تصوری ندارند ، وزن بیشتری خواهند داشت.

بدتر از آن خود درگیری ذهنی در رابطه با ظاهرتان است که در بهبود اعتماد بنفس شما نقشی نخواهد داشت. بجای تمرکز بر اینکه چگونه میخواهید خودتان را تغییر دهید ، به این موضوع که از نظر جسمانی ، عاطفی و اجتماعی چه احساسی خواهید داشت ، فکر کنید. حتی اگر یکروز نسبت به بدن خود و شکل آن احساس رضایت نداشتید به گام هایی که برای داشتن بدنی سالم برداشته اید فکر کنید.

نخوردن غذای مورد علاقه بمدت ۲ تا ۳ هفته

تمام مواد غذایی با کالری بالا که شما در برابر آنها ضعف دارید همانند غلات ، پنیر ، ماکارونی و نان را مصرف نمیکند که در نظرتان یک پیروزی می باشد اما فراموش نکنید که بعد ها دچار مشکل می شوید. تثبیت جدی آنچه میخورید می تواند در دو حالت نتیجه معکوس داشته باشد به اینصورت که اولا آن زمان که غذاهای مورد علاقه اتان در دسترس نیستند نمیخورید در نتیجه شما بمقدار کافی غذا نمیخورید. دوما شما تقلب میکنید و در خوردن غذا افراط میکنید بطوریکه امکان دارد یک بسته کامل پاستا را بخورید و این شیوه کلاسیک که از همه یا هیچ نام می گیرد ذهنیت رژیم غذایی شما را شکست می دهد.

بازگشت در مصرف مواد مغذی درشت نظیر کربوهیدرات ها و فرآورده های لبنی یک حرکت پایدار و با ثبات بشمار نمی آید. در این میان نه تنها به وزن اولیه بازمی گردید بلکه دوباره شروغ به خوردن این گروه از مواد غذایی میکنید که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. سعی کنید از کربوهیدرات های سالم که حاوی غلات کامل و فیبر است استفاده نمایید. بدون فیبر دچار یبوست و یا مشکلات گوارشی می شوید. همچنین بدون وجود چربی های سالم نظیر آنهایی که در مواد لبنی موجود است ، عملکرد مغز و حافظه شما با مشکل مواجه می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر