تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با خوردن این خوراکی ها سلامت کبد خود را تضمین کنید

سیر

سیر سرشار از موادی است که برای کبد مفید است. سیر سرشار از سلنیوم است که خاصیت آنتی اکسیدان و سم زدایی دارد.

سیر حاوی آمینو اسیدی به نام آرژنین است که فشارخون در کبد را کاهش می دهد.

به علاوه حاوی ویتامین B6 است که خاصیت ضد التهاب دارد و ویتامین C است که محافظ اصلی بدن از آسیب های سلولی است.

روغن زیتون

تکفارس آی آر

زیتون طبیعی در سلامت کبد بسیار موثر است. این غذا حاوی لیپیدهایی است که سموم بدن را از بین می برد و در واقع قسمتی از کار کبد را انجام می دهد.

گیاهان و سبزیجات

از نظر علمی ثابت شده است که سبزیجات برگ دار سبز از کبد محافظت میکنند، مواد شیمیایی را خنثی میکنند و ضد آفت هم در غذا و هم در محیط اطراف هستند. سبزیجاتی مثل اسفناج و کاسنی به جریان صفرا کمک میکنند.

چغندر خون را پاکسازی میکند، در نتیجه اثربخشی کبد را بالا می برد و به تولید مواد مغذی کمک میکند.

کلم بروکلی، گل کلم و بروکسل به کبد کمک میکنند تا آنزیم هایی برای از بین بردن سموم تولید کنند.

www.takfars.ir

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. به همین دلیل بدن را از ابتلا به انواع سرطان محافظت میکند.

گریپ فروت

گریپ فروت علاوه بر ویتامین C حاوی ماده به نام گلوتاتیون است که توسط کبد ترشح می شود. گلوتاتیون در تولید و ترمیم بافت های سلولی، تولید پروتئین و بهبود سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گریپ فروت دارای بیش از ۷۰ میلی گرم گلوتاتیون است که به کبد در تولید آنزیم های سم زدا کمک میکند.

گردو

گردو هم مانند سیر حاوی آرژنین، گلوتاتیون و اسید چرب اومگا۳ است که از عملکرد سم زدای کبد حمایت میکند. به علاوه گردو سرشار از آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده خوب هستند که مانع از تجمع چربی در کبد می شوند. این چربی های سالم برای تولید غشاهای سلولی قوی در اطراف سلول های کبد ضروری هستند.

سیب

سیب سرشار از پکتین است که برای پاکسازی بدن و از بین بردن سموم از دستگاه گوارش ضروری هستند. این خاصیت سیب باری را از دوش کبد بر می دارد.

زردچوبه

ماده فعال زردچوبه کورکومین است که ماده ای است آنتی اکسیدان و ضد التهاب. این ماده از مجاری صفراوی محافظت میکند، سرعت جریان صفرا را بالا می برد و کبد را پاکسازی میکند. کورکومین سلول های کبدی را جوانسازی میکند، از تبدیل سموم و الکل به ترکیبات مضر جلوگیری میکند. زردچوبه نه تنها غذا را خوشمزه میکند بلکه سلامت بدن را نیز تضمین میکند.

تک فارس

لیمو

لیمو ترش و لیمو شیرین سرشار از ویتامین c هستند که خاصیت اصلی این ویتامین تبدیل سموم به ترکیبات حلال آب است که به آسانی از بدن دفع می شوند.

آووکادو

آووکادو یک ابرغذا حاوی گلوتاتیون، ویتامین C و ویتامین E است. این میوه به عنوان آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را خنثی میکند و مانع از آسیب سلول های کبدی می شود.

ویتامین های E و K موجود در آووکادو عناصر ضد التهابی هستند که از آسیب کبد جلوگیری میکنند. اسیدهای چرب موجود در آووکادو سطح کلسترول خون را تنظیم میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر