تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با این راهکارها اضطراب و نگرانی را سریع نابود کنید

image با این راهکارها اضطراب و نگرانی را سریع نابود کنید

با صدای بلند بخندید

روش های زیادی وجود دارند که می توانید به کمک آنها استرس خود را به سرعت کم کنید. می توانید یک فیلم کمدی تماشا کنید، چند تا از دوستانتان را دعوت کنید و با دیگران بگو بخند داشته باشید. هر زمان که می خندید، اکسیژن زیادی به اندام های بدن می رسد، جریان خون افزایش پیدا می کند و استرس کاهش می یابود در حقیقت فقط فکر کردن به خوشی ها می تواند میزان هورمون استرس را کاهش دهد.

با حیوان خانگی خود بازی کنید

حیوان خانگی شما نه تنها می تواند محبت بی قید و شرط به شما بدهد، بلکه برقراری ارتباط با یک حیوان خانگی برای حفظ سلامت نیز مفید است. زمانی که مدتی را با یک حیوان خانگی سپری می کنید، مغز ماده شیمیایی حس خوب، مانند سروتونین، پرولاکتین و اکسی توسین، تولید می کند. همزمان با ترشح این هورمون ها میزان هورمون مخرب استرس کاهش پیدا می کند. به این ترتیب فشار خون کاهش پیدا کرده، استرس کمتر می شود و حتی سیستم ایمنی بهبود پیدا می کند.

تکفارس آی آر

اتاق یا خانه خود را مرتب کنید

احاطه شدن با وسایل زیاد می تواند کلافه کننده باشد و میزان استرس را افزایش می دهد. پیدا نکردن هر یک از وسیله ها می تواند مضطرب کننده باشد. مرتب نگه داشتن محل زندگی و داشتن قفسه می تواند به بهبود روحیه و کاهش اضطراب کمک کند. علاوه بر این مرتب کرده محیط نوعی ورزش محسوب می شود.

چمن ها را کوتاه کنید

چمن زنی ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما در حقیقت بوی چمن تازه احساس آرامش به شما می دهد. دانشمندان معتقدند بوی چمن تازه می تواند آزاد شدن هورمون استرس را در مغز مسدود کند. به یاد داشته باشید اگر از ماشین چمن زنی استفاده می کنید، حتما گوش های خود را بپوشانید، چرا که سر و صدای زیاد می تواند باعث بروز استرس شود به علاوه به گوش ها نیز آسیب می زند.

کمی آب پرتقال بنوشید

www.takfars.ir

آب پرتقال که ممکن است نوشیدنی روزانه شما باشد، به روش های زیادی به بهبود حالات روحی کمک می کند. محققان می گویند ویتامین C به افراد کمک می کند استرس را به طور موثرتری مدیریت کنند، چرا که ویتامین C سطح هورمون استرس ،کورتیزول، را کاهش می دهد. علاوه بر این ویتامین C یک ماده مغذی و مورد نیاز بدن است که در میوه هایی مانند پرتقال، گریپفروت یا فلفل دلمه قرمز به میزان زیاد یافت می شود که به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آواز بخوانید

اگر در داخل تومبیل هستید، صدای ضبط را کمی زیاد کنید یا زیر دوش با صدای بلند شروع کنید به آواز خواندن. اعضای گروه آواز بیان می کنند در هنگام آواز خواندن حس بهتری دارند و استرس آنها کاهش پیدا می کند. به علاوه آواز خواندن برای تنفس و وضعیت بدن نیز موثر است و همچنین به تقویت قلب و سیستم ایمنی کمک می کند.

پیاده روی کنید

پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای کم کردن استرس است. پیاده روی به تولید اندورفین در بدن کمک می کند – اندورفین انتقال دهنده عصبی در مغز است که باعث ایجاد حس خوب می شود. به علاوه پیاده روی در تمرکز به شما کمک کرده و باعث می شود عامل ایجاد استرس را فراموش کنید. ورزش کردن در هوای آفتابی به بهبود خلق و خو کمک می کند. اگر حداقل به مدت ۳۰ دقیقه با سرعت پیاده روی کنید، میزان ورزش ایده آل توصیه شده در روز را انجام داده اید که علاوه بر کاهش استرس برای سلامت جسمی نیز موثر است.

کاهش استرس با جویدن آدامس

جویدن آدامس مزایایی بیشتر از خوشبو کردن دهان دارد.براساس تحقیقات انجام شده جویدن آدامس علاوه بر اینکه به بهبود عملکرد کاری کمک می کند، باعث کاهش استرس نیز می شود. در پژوهشی که در این زمینه انجام شد مشخص شد افرادی که آدامس زیاد می جوند، علاوه بر اینکه کمتر دچار اضطراب می شوند، افسردگی، فشار خون و کلسترول نیز در آنها کمتر مشاهده می شود.

رابطه ج.ن.س.ی

زمانی که مضطرب هستید، برقراری رابطه ج.ن.س.ی شاید آخرین چیزی باشد که در ذهن دارید، اما در واقع برقراری یک رابطه ج.ن.س.ی سالم به کاهش تنش و استرس کمک زیادی می کند. رابطه ج.ن.س.ی باعث کاهش فشار خون، بهبود اعتماد به نفس و افزایش صمیمت می شود. به علاوه رابطه ج.ن.س.ی مهم ترین عاملی است که به خواب بهتر شبانه کمک می کند؛ کم خوابی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث ایجاد اضطراب می شود.

نفس عمیق کشیدن

تک فارس

آروماتراپی فقط در چشمه آب گرم یا با بخار آب نیست که موثر و آرامش دهنده است. مهم نیست کجا هستید، اما نفس عمیق کشیدن و بوییدن اسطوخدوس و رزماری می تواند میزان آرامش شما را افزایش داده و استرس را کاهش دهد. استنشاق بوی این گیاهان سطح استرس را کاهش داده و میزان تولید هورمون کورتیزول، هورمون استرس، را کمتر می کند. به علاوه عمل تنفس عمیق نیز به خودی خود کاهنده استرس است. تنفس عمیق اکسیژن بیشتری وارد گردش خون می کند و به آرامش کل بدن کمک می کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر