تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

با انجام چه کارهایی می توانید از سن خود جوان تر به نظر برسید

image با انجام چه کارهایی می توانید از سن خود جوان تر به نظر برسید

پرهیز از خشک کردن موها با سشوار: کسانی که زیاد موهایشان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن این کار را انجام می دهند و همین طور آنهایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده میکنند، آسیب بیشتری به موهایشان وارد خواهند کرد. استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار می تواند باعث ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها شود که تمام این موارد بر شادابی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهد بود.

استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب: استفاده از کرم های ضد آفتاب به ویژه برای افرادی که پوست صورت خود را لیزر کرده اند و یا درمان های لایه برداری پوست انجام می دهند و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند بسیار مهم و ضروری است. بررسی ها نشان می دهد کرم های ضد آفتاب نقش موثری در کاهش پیری زودرس پوست و همین طور ابتلا به سرطان پوست در افراد دارند. پزشکان توصیه میکنند زنان به جای استفاده از مواد آرایشی برای پوست تنها از ضد آفتاب استفاده کنند و بدانند که کرم های آرایشی پوست جای کرم ضد آفتاب را نمی گیرد و با بستن منافذ پوست سبب عدم خروج سموم و عرق از پوست و در نتیجه پیری زودرس در افراد می شود. عامل اصلی چین ‌و چروک پوست و ایجاد کک‌ و مک بر روی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراء بنفش است.

استفاده از لوسیون برای دست: پوست پشت دست بسیار نازک و مستعد پیری و چروک شدن است. این در حالی است که استفاده از لوسیون های مرطوب کننده پوست دست بخصوص در هوای خشک از بروز چروک های زودرس جلوگیری میکنند. برخی کرم های ضد آفتاب دست نیز از ایجاد لکه های قهوه ای و چین و چروک روی پوست دست پیشگیری میکنند.

اجتناب از غذاهای تیره: داشتن دندان های سفید از اولین نشانه های سلامتی و جوانی است. از مصرف غذاهای داغ، تیره و چسبنده مانند سس باربیکیو، سس سویا، قهوه، کولا و … که از مجرمان اصلی ایجاد لکه روی دندان ها هستند، اجتناب کنید.

تکفارس آی آر

ورزش منظم: ورزش باعث بهبود جریان خون و حفظ سلامت پوست می شود. مطالعات دانشمندان دانشگاه مک مستر کانادا نشان داده که انجام ۳۰ دقیقه ورزش منظم در طول روز روند پیری پوست را معکوس میکند.

اجتناب از غذاهای شور: استفاده نکردن شما از نمک در پخت غذاها، شور نبودن آن را تضمین نمی ‌کند. بسیاری از غذاهای کنسرو شده با سدیم تهیه می‌ شوند که می ‌تواند موجب حفظ آب در بدن به مدت طولانی شود که درنتیجه آن پوست فرد بخصوص ناحیه دور چشم متورم به نظر می ‌رسد.

پرهیز از استفاده طولانی از گوشی های هوشمند: با گذشت زمان پایین نگه داشتن سر و استفاده مداوم از تلفن همراه می تواند به تدریج منجر به ایجاد چین و چروک در پوست گردن شود.

مصرف کافی پروتئین: برای داشتن موهای شاداب، باید به میزان کافی پروتئین مصرف کنید. اغلب زنان باید روزانه ۴۶ گرم پروتئین مصرف کنند. این میزان پروتئین بخصوص در زنان باردار و شیرده و ورزشکاران حرفه ای توصیه می شود.

مصرف کافی سبزیجات: سبزیجات بهترین مسواک برای دندان ها هستند. سبزیجات غنی از فیبر مانند اسفناج، کاهو، کلم بروکلی، به داشتن دندان های سالم کمک میکند. ضمنا رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، پوست چهره را نیز جوان تر میکند.

www.takfars.ir

دوری از اضطراب: استرس منجر به بروز فرایندهای التهابی در پوست می شود که می تواند حتی منجر به پسوریازیس، آکنه و اگزمای شدید شود. تکنیک های تمدد اعصاب به کاهش سطح استرس و جلوگیری از پیرشدن پوست کمک میکند. خواب و استراحت کافی نیز به داشتن پوست سالم کمک میکند. در طول خواب عمیق بدن مقادیر بیشتری از هورمون استروژن و پروژسترون ترشح میکند. این روند یک مکانیسم طبیعی ترمیم پوست است و از بروز آکنه نیز جلوگیری میکند.

خواب کافی: در طول خواب عمیق، بدن مقادیر بیشتری از هورمون های استروژن و پروژسترون تولید میکند. این روند منجر به افزایش مکانیسم های تعمیر طبیعی پوست می شود. این هورمون ها همچنین از ابتلا به آکنه جلوگیری میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر