تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

باروهای غلط درباره کاهش وزن

image باروهای غلط درباره کاهش وزن

۱- برای کاهش وزن از کربوهیدرات ها اجتناب کنید

کربوهیدرات ها دائما در رسانه ها مورد سرزنش قرار می گیرند. با این حال تا زمانی که شما در مصرف آنها زیاده روی نکنید و خودتان را از سایر گروه های مواد غذایی محروم نسازید، کربوهیدرات ها ذاتاً مضر نیستند. کربوهیدرات بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن شود. اما پروتئین یا چربی بیش از حد هم همینطور است. بدن شما قطعا به کربوهیدرات ها نیاز دارد، بنابراین تا زمانی که مقادیر مناسب و انواع درستی از کربوهیدرات ها را مصرف میکنید، مجبور نیستید برای یک کاهش وزن موفق، آنها را کاملا حذف کنید.

۲- تمام چربی ها مضر هستند

چربی ها مانند کربوهیدرات ها و پروتئین در رژیم غذایی، ضرروی هستند. آنها به جذب مواد مغذی، نقل و انتقال عصبی و حفظ غشاهای سلولی کمک میکنند. چربی ها ضروری اند اما تمام چربی ها مثل هم نیستند. بعضی از آنها مانند امگا ۳ ها، دارای فواید سلامتی فوق العاده ای هستند. بقیه چربی ها مانند چربی ترانس، به علت خطری که دارند، باید محدود شوند. هر نوع چربی هنگامی که در مقادیر زیاد مصرف شود، می تواند به افزایش وزن کمک کند. بنابراین راه حل، رعایت اعتدال است، نه لزوما یک پرهیز سفت و سخت.

تکفارس آی آر

۳- حذف وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید

هنگامی که شما یک وعده غذایی را حذف میکنید، بدنتان با کند کردن متابولیسم تان، کمبود مصرف انرژی را جبران میکند. حذف وعده های غذایی به طور مکرر، به این معناست که غذایی که در نهایت میخورید، به طور موثر سوزانده نمی شود. علاوه بر این، احتمال پرخوری در وعده غذایی بعدی که مصرف میکنید، بسیار بالاست، در نتیجه کالری کل مصرفی تان افزایش می یابد.

۴- خوردن وعده های غذایی کوچکتر در طول روز، موجب افزایش متابولیسم میشود

ادعا می شود که خوردن وعده های غذایی کوچکتر به دفعات زیاد در طول روز، به بالا نگه داشتن متابولیسم شما کمک خواهد کرد. با این حال مطالعات نشان داده اند که تاثیر خوردن سه وعده غذایی در روز بر کل کالری سوزانده شده، درست مشابه خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچکتر است. غذا خوردن به تعداد دفعات زیاد ممکن است برای بعضی افراد مفید واقع شود. اما ادعای اینکه خوردن به دفعات زیاد بر مقدار کالری که ما می سوزانیم تاثیر میگذارد، نادرست است.

۵- اجتناب از خوردن تخم مرغ به علت کلسترول بالا

www.takfars.ir

رسانه ها در مضر جلوه دادن مواد غذایی کاملا بی ضرر، استاد هستند. تخم مرغ ها به خاطر زرده شان که سرشار از مواد مغذی است اما کلسترول بالایی دارد، طرد شده اند. با این حال تحقیقات نشان می دهد مگر در مواردی که شما از قبل بیمار باشید، کلسترول رژیم غذایی (مانند آنچه در تخم مرغ ها وجود دارد) تاثیر زیادی بر مقدار کلسترول موجود در جریان خون شما نمیگذارد.

۶- مواد غذایی ارگانیک، مغذی تر از مواد غذایی معمولی هستند

خریدن مواد غذایی ارگانیک، مزایای زیادی دارد، حمایت از کشاورزی پایدار و کار کشاورزان کوچک، سطوح پایین تر باقیمانده آفت کش ها و…. همچنین برخی متوجه می شوند که محصولات ارگانیک، خوشمزه تر از محصولات معمولی هستند. با این حال از نظر مواد مغذی، شما چیزهای یکسانی دریافت میکنید. الویت اول شما باید وارد کردن انواع میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی تان باشد.

۷- مواد غذایی سالم، گران هستند

قیمت مواد غذایی، یک مسئله مهم برای بسیاری از افراد است و حق هم دارند که به آن اهمیت دهند. برای بسیاری، خرید مواد غذایی تازه و سالم، جای خود را به خرید مواد غذایی فرآوری شده ارزان تر و راحت تر داده است. بااین حال شما هنوز هم می توانید براساس بودجه تان، انتخاب های غذایی سالم انجام دهید. وقتی صحبت از محصول می شود، میوه ها و سبزیجاتی که متعلق به یک فصل هستند، ارزان تر از سبزیجات و میوه های خارج از فصل می باشند. محصولات یخ زده معمولا قیمت بسیار کمتری دارند و به اندازه محصولات دیگر مغذی هستند. خریدن چیزهایی مانند غلات کامل، آرد و گوشت به صورت کلی نیز به شما کمک میکند که صرفه جویی کنید. شما با کمی برنامه ریزی می توانید وعده های غذایی سالم، خوشمزه و ارزان قیمت آماده کنید.

۸- مواد غذایی خاصی به شما کمک میکنند که به سرعت وزن کم کنید

متاسفانه، هیچ ماده غذایی یا نوشیدنی وجود ندارد که بتواند چربی بسوزاند یا باعث شود سریع تر وزن کم کنید. رژیم های کاهش وزنی که بر یک ماده غذایی واحد تکیه میکنند. مانند: گریپ فروت یا سوپ کلم محدود کننده بوده و فاقد مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مطلوب هستند. خوردن مکرر یک ماده غذایی تکراری، خسته کننده است و می تواند باعث شود که به مرور زمان، مقدار کمتری از آن را مصرف کنید. اما این نوع محدودیت کالری، باعث ایجاد عادات سالمی که بتوانید به آنها پایبند بمانید، نمی شود و روش صحیحی برای کاهش وزن طولانی مدت نیست.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر