تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

این خوراکی ها به سرعت شما را خوش اندام میکنند

image این خوراکی ها به سرعت شما را خوش اندام میکنند

آجیل مخلوط

بگذارید راه هایی که آجیل ها و دانه های خوراکی سبب لاغری می شوند را بررسی کنیم، اول نسبت به سایر غذاها آجیل خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند یعنی به شما احساس پری بیشتری می دهند.

دوم بر طبق تحقیقی که در دانشگاه بارسلونا انجام شده است و نتایج آن در مجله تحقیقات پروتئوم انجمن شیمی آمریکا به چاپ رسیده است، آجیل ها و دانه های مخلوط سطح سرتونین (ترکیبات نوروشیمیایی مسئول شادی) را افزایش می دهند. سرتونین سبب بهبود خلق و خوی فرد شده و اشتها را کاهش می دهد و همچنین برای قلب نیز مناسب است.

مطالعه ی دیگری از دانشگاه پورودو هند که نتایج آن در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، نشان داد زمانی که شرکت کنندگان در این پژوهش ۵۰۰ کالری با مصرف بادام زمینی به رژیم غذایی خود اضافه کردند نه تنها سبب شد تا در وعده های غذایی که پس از مصرف بادام زمینی میخوردند مقدار غذای کمتری بخورند بلکه متابولیسم آنها تا ۱۱ درصد نیز افزایش یافت. و خوردن غذای کمتر به نوعی تایید کننده همان خاصیت سیرکنندگی بیشتر آجیل ها در مقایسه با سایر غذاها است. اما علتی که آجیل ها پس از خورده شدن سبب افزایش کالری سوزی و متابولیسم می شوند این است که بدن به طور کامل آنها را جذب نمیکند بنابراین مقداری از آجیل های خورده شده بهمراه کالری هایشان از بدن دفع می شوند.

تکفارس آی آر

کاری

آیا از آن دسته افرادی هستید که عاشق ادویه کاری هستند؟ اگر جواب تان مثبت است باید بگویم خوش شانس هستید. زیرا غذاهای تندی که در دستور تهیه شان فلفل قرمز و چیلی به کار می رود حاوی ترکیبات افزایش دهنده ی متابولیسم، یعنی کپسایسین هستند. به گفته متخصصان کپسایسین تاثیر تلاش های شما برای کاهش وزن را ۲ برابر میکند.

در تحقیقاتی که در دانشگاه آرهوس دانمارک انجام شده و نتایج آن در مجله بیولوژیکال شیمی به چاچ رسیده است، نشان می دهد که مصرف کپسایسن خاصیت گرمازایی بدن را افزایش می دهد و این امر خود موجب بالا رفتن درجه حرارت و متابولیسم فرد می شود که درنتیجه سبب می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. همچنین نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این ترکیبات در سرکوب اشتها نیز موثرند.

فقط مراقب باشید که از سس های کاری چرب و روغنی اجتناب کنید زیرا مواد چرب و چاق کننده موجود در این سس ها ترکیبات لاغر کننده موجود در فلفل چیلی را بی اثر میکند.

پنیر

www.takfars.ir

اگرچه پنیر به خصوص انواع پرچرب آن دربردارنده کالری هستند اما مطالعات نشان می دهد بدن افرادی که پنیر خورند بیشتر به لاغری گرایش دارد. بر طبق مطالعه ای که نتایج آن در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده است، زنانی که روزانه ۲۸ گرم پنیر پر چرب میخورند در طول زمان نسبت به زنانی که پنیر نمیخورند وزن کمتری به دست می آورند. یک دلیل احتمالی ممکن است این باشد که لبنیات کامل حاوی اسید لینولئیک مزدوج هستند که می تواند منجر به افزایش متابولیسم بدن شود. اما از یاد نبرید فقط ۲۸ گرم نه مقادیر بالای پنیر.

همچنین مطالعات دیگر نشان می دهد افرادی که اصولا از تمامی انواع محصولات لبنی استفاده میکنند گرایش بیشتری به لاغری دارند و این ممکن است به علت کلسیم موجود در این مواد غذایی باشد. یک تئوری این است زمانی که شما کمبود کلسیم دارید اشتهای شما با این امید که اگر مقادیر غذایی بیشتری بخورید کلسیم بیشتری نیز به بدن تان می رسد افزایش پیدا میکند.

به گفته متخصصان پنیر کم چرب بهترین گزینه برای کاهش وزن محسوب می شود. سعی کنید روزانه ۵۶ تا ۷۲ گرم پنیر بخورید و مابقی غذایتان را از چربی های اشباع شده، که پنیر نیز حاوی مقادیر بالایی از این نوع چربی است دور نگه دارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر