تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

مغز ما برای ارائه عملکرد درست به ویتامین ها و مواد معدنی مشخصی نیاز دارد. مصرف ناکافی از آنها می تواند شیمی مغز و تولید انتقال دهنده های عصبی – مواد شیمیایی در مغز که میتوانند تحریک یا آرام شوند – را تغییر دهد.

در ادامه چند ماده غذایی معرفی شده اند که نه تنها میتوانند به تسکین نشانه های اضطراب کمک کنند، بلکه مصرف منظم آنها ممکن است به کاهش شکل گیری اضطراب نیز کمک کند.

آووکادو

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

آووکادو یک ابرماده غذایی است. این میوه منبع عالی برای ویتامین های B محسوب می شود که برای حفظ سلامت اعصاب و سلول های مغزی ضروری هستند. آووکادو سرشار از پتاسیم است، که این ماده معدنی به کاهش فشارخون به صورت طبیعی کمک میکند.

تکفارس آی آر

بنابر نتایج پژوهشی که در نشریه Nutrition Journal منتشر شد، مصرف آووکادو می تواند به حفظ یک حالت خلق و خوی پایدار در تمام طول روز از طریق تنظیم سطوح قند خون کمک کند.

توت ها

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

بلوبری میوه ای کوچک است، اما این میوه های ریز جثه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین Cو آنتی اکسیدان های دیگر هستند که به تسکین استرس از طریق بازسازی و محافظت از سلول ها کمک میکنند. این شرایط درباره مصرف توت فرنگی، تمشک و شاه توت نیز صادق است.

آکای بری نیز مانند بلوبری یک ابرماده غذایی در نظر گرفته می شود، زیرا حاوی مقادیر فراوان از مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان ها است و به عنوان گزینه ای متفاوت می توانید مصرف آن را مد نظر قرار دهید.

www.takfars.ir

مغزهای خوراکی

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

افرادی که از اضطراب رنج می برند باید مصرف بادام به عنوان یک میان وعده را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا منبع خوبی برای روی است، که این ماده معدنی به حفظ شرایط متعادل خلق و خو کمک میکند. همچنین، بادام سرشار از آهن – ماده مغذی موثر در پیشگیری از خستگی مغز – است. خستگی مغز می تواند هم به شکل گیری اضطراب و هم کمبود انرژی منجر شود.

از سوی دیگر، گردو نیز برای تسکین اضطراب مفید است، زیرا از محتوای بالای اسیدهای چرب امگا-۳ سود می برد. بدن انسان این اسیدهای چربی مفید را به اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) تبدیل میکند تا نوراپی‌نفرین، هورمون مسئول احساس اضطراب و تحریک پذیری، را کاهش دهد.

دانه های خوراکی

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

زمانی که با استرس و اضطراب دست به گریبان هستید، بدن اغلب با کاهش سطوح ماده معدنی روی مواجه می شود. روی برای عملکرد درست سیستم ایمنی و سیستم عصبی نیاز است و از این رو، جایگزینی این منابع تحلیل رفته با مصرف مواد غذایی حاوی آن اهمیت دارد.

دانه های کنجد یکی از این مواد غذایی محسوب می شوند که هر وعده ۱۰۰ گرمی از آن حاوی ۱۰ میلی گرم روی است. دانه های کدو تنبل نیز یک منبع عالی دیگر برای روی هستند که در هر وعده ۷ تا ۸ گرم روی ارائه میکنند، اما برای حفظ ارزش غذایی باید این مواد غذایی را خام مصرف کنید.

اسفناج

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

تک فارس

اسفناج سرشار از منیزیم است که بدن انسان هنگام تجربه اضطراب با تخلیه سریع این ماده معدنی مواجه می شود. منیزیم برای کاهش فشارخون و تنظیم سطوح هورمون کورتیزول ضروری است، که این شرایط به مدیریت استرس کمک میکند.

اسفناج و همچنین سبزیجات برگدار دیگر مانند کلم کیل، برگ چغندر و بوک چوی حاوی فولات نیز هستند که به تولید انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده خلق و خو مانند دوپامین و سروتونین کمک میکند.

بوقلمون

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

گوشت بوقلمون حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است. تریپتوفان پیش ماده ای برای انتقال دهنده عصبی سروتونین است که به احساس آرامش کمک میکند.

تریپتوفان در مواد غذایی دیگر مانند گوشت مرغ، موز، لبنیات، جو دوسر، سویا و مغزهای خوراکی نیز یافت می شود. با این وجود، مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که موثرترین روش در درمان اضطراب به واسطه مصرف یک منبع پروتئینی شکل می گیرد.

غلات کامل

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

برای افرادی که توانایی تحمل گلوتن را دارند، غلات کامل منبعی عالی برای مبارزه با اضطراب محسوب می شوند. همانند اسفناج، آنها سرشار از منیزیم هستند که کمبود این ماده معدنی می تواند به شکل گیری اضطراب منجر شود.

همچنین، غلات کامل حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند که به انتقال دهنده عصبی آرامش بخش سروتونین تبدیل می شود.

T A K F A R S

جالب توجه است که جلبک دریایی دارای فوایدی مشابه است و البته روشی فاقد گلوتن برای مقابله با اضطراب محسوب می شود.

کفیر

image این خوراکی ها برای استرس نداشتن مفید هستند

پروبیوتیک ها نقشی کلیدی در حفظ سلامت دستگاه گوارش ایفا میکنند، زیرا به رشد باکتری های خوب کمک میکنند. و باکتری های خوب برای تولید انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین ضروری هستند، که این مواد شیمیایی بر خلق و خو تاثیرگذار هستند.

کفیر از بهترین منابع برای این ریزجانداران مفید محسوب می شود. همچنین، کفیر حاوی ویتامین های تقویت کننده مغز مانند A، D و K۲ است. پروبیوتیک ها در مواد غذایی دیگر مانند ماست، کامبوچا و کیمچی نیز وجود دارند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر