تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۱. زمین گلف و آب گرم وردورا، شاکا، ایتالیا

این مرکز که در سال ۲۰۱۰ توسط روکو فورته بر روی زمینی به مساحت ۵۶۸ جریب ساخته شد، سطح جدیدی از تجمل مدیترانه ای را به پلاژ خصوصی ساحل جنوب غربی سیسیلی آورده است. معمار ایتالیایی، فلاویو البانزه با خواهر آقای فورته و خانم اولگا پولیتزی، رئیس این برند طراحی، در ساخت این فضای ۴۰۰۰۰ فوت مربعی همکاری کرد. این مرکز دارای اتاق های درمان، حمام دو طبقه و استخری به طول ۲۵ متر است. استخرهای آب درمانی که نماهایی به زمین های گلف و کوه های کالتابلوتا دارند به دور این مرکز ساخته شده اند.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۲. مرکز ماساژ و اسپای کودالی مارکز دو ریسکال، السیه گو، اسپانیا

تکفارس آی آر

فرانک گهری، از موزه گوگنهایم بیلبائو به شما اسپانیا بازگشت تا هتل مارکز دو ریسکال را بسازد که یک مجموعه هتل مجلل و اسپا است و طراحی معاصر دینامیکی در میان باغ های انگور دارد. آقای گهری از ۳۰۰۰۰ فوت مربع تیتانیوم برای ساختن سقف این سازه استفاده کرد و یک راهروی شیشه ای درست کرد که به سمت اسپا می رود و طراحی و معماری آن را خانم ایو کولت انجام داده است. در این مرکز خدمات لاغری و درمان های زیبایی انجام می شود.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۳. آب گرم هتل ویسروی میامی، میامی، فلوریدا

فیلیپ استارک با ترکیب هایی به سبک خود – آینه های بزرگ، لوسترهای کریستالی با رنگ های شاد و مبلمان سبک فرانسوی – این مرکز فیتنس و آبگرم به مساحت ۲۸۰۰۰ فوت مربع را در دسامبر ۲۰۰۸ در پانزدهمین طبقه آسمانخراش ویسروی میامی ساخت. این ترکیب شبه کتابخانه ای با ارتفاع دو برابر و استخرهایی با دماهای متفاوت و نمای سقف تا کف رو به خلیج بیسکین، شگفت انگیزترین مرکز آب گرم در میان مراکز دیگر است.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

www.takfars.ir

۴. مرکز ویتالیته شونو، اربوسکو، ایتالیا

ژاک گارسیا، استاد طراحی مراکشی، از معماری شرق الهام گرفت و در هتل سلمان واقع در مدینه، این مرکز را ساخت. او ۷ اتاق شبیه حمام به دور یک استخر دنج ساخت و از پارتیشن های چوبی و سقف های طاقدار سوراخ سوراخ به عنوان تقابل بین تاریکی، سایه و نور استفاده کرد. گارسیا همه اینها را با گچکاری و کاشیکاری هنری مراکش ترکیب کرد، ولی آب درمانی های آن زیاد شبیه سنت های محلی نیستند. بلکه هتل اقدام به وارد کردن روش ها ضد پیری از طریق آب گرم و مدیتیشن دکتر هنری شونو کرده است.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۵. آب گرم آرمانی، هتل آرمانی میلان، ایتالیا

این مرکز آب گرم که توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است، در جدیدترین هتل فشن میلان قرار دارد و ۱۱۰۰۰ فوت مربع مساحت داشته و در طبقه هشتم هتل است. این مرکز نمای بسیار زیبایی رو به شهر دارد و مکان بسیار خوبی برای استراحت و استفاده از آب گرم فراهم میکند.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۶. مرکز آب گرم و حمام گرین تی هاوس، پکن، چین

خانم جین آر، هنرمند، طراح، سرآشپز و چای شناس چینی، با الهام گرفتن از حمام امپراتور سلسله تانگ، سبک زندگی پکنی خودش را در این مرکز ادغام کرده است. در این ویلای ۴ اتاقه و آبگرم، یک حمام بزرگ وجود دارد که در کف زمین تعبیه شده و با آب های معدنی حاوی چای سبز پر شده است. وان های قاشقی شکلی هم برای حمام داغ وجود دارد. این مرکز هم مثل مراکز درمانی دیگر از روغن چای سبز و مرهم های موسمی برای درمان استفاده میکند و بر روی نیروی درمانی چای و طب سنتی چینی برای آرامش دادن و احیا کردن سرمایه گذاری کرده است.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۷. مرکز بزرگ آب گرم دولدر، زوریخ، سوئیس

تک فارس

این مرکز که در اصل در سال ۱۸۹۹ به سبکی رمانتیک توسط معمار ژاک گروس، ساخته شد، نماد شهر زوریخ و شبیه قصر است. نورمن فاستر به مدت چهار سال این مرکز را بازسازی کرد و چند سال قبل آن را افتتاح کرد. فاستر باله های موجی شکلی به سازه اصلی نیمه الواری اضافه کرد که آب گرم جدید سبک ژاپنی را در خود گنجانده است. پنجره های سقف تا کف، مناظری از کوه های آلپ برای مهمانان فراهم میکنند و مهمانان از فرم و کارکرد استخر کاشیکاری شده و بخش استراحت سبدهای معلق و غیره استفاده کنند که شامل وان های سنگریزه داغ سبک ژاپنی می شود.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۸ . آبگرم و اسپای فاسانو در هتل فاسانو پونتا دل استه، اوروگوئه

منطقه ساحلی بسیار شیک پونتا دل استه در اوروگوئه، بهترین مکان برای افتتاح اولین مرکز تفریحی با برند فاسانو در دسامبر ۲۰۱۰ بود. آیسی وینفلد، معمار برزیلی، یک اسپای کوچک طراحی کرد که نمای آن شبیه خوابگاه است و در نگاه اول، سبک شیک آن را زیر سوال می برد. نمای بیرونی آن از جنس دال های سخت آهکی است و انسان را یاد تخته سنگ های گرانیتی پیرامون می اندازد و از استخر داخل آن و از پنجره سقف تا کف آن، مناظر اطراف معلوم است. این مرکز دارای ۵ اتاق درمان، یک سونا، یک اتاق بخار، یک مرکز فیتنس و وان های چوبی سنتی ژاپنی به نام اوفورو است که به دور یک باغچه زمستانی با محفظه شیشه ای پر از کاکتوس ها و گل های بومی اوروگوئه قرار دارند.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۹. آبگرم و اسپای موناسترو سانتا روزا، کونکا دی مارینی، ایتالیا

موناسترو سانتا روزا در ماه مه ۲۰۱۲ افتتاح شد که هتل ۲۰ اتاقه ای در یک صومعه صخره ای قرن هفدهمی در دهکده ای کوچک در ساحل امالفی ایتالیا است. سونای این مرکز در فونداسیون سنگی این ساختمان حفر شده است. سونای سنگی چهار طبقه، اتاق بخار آروماتیک، آبنمای یخی، استخر هایدرو، استخر نیمگرم و اتاق های درمانی بزرگ، امکانات مختلف این مرکز هستند. بقیه قسمت های این مرکز در فضای باز و روی تراس و باغچه ها قرار دارند. گیاهکاری های این باغچه ها توسط معمار فضای سبز، یعنی تیزیانو جیانجیولیو انجام شده است. در روندهای درمان، از محصولات گیاهی برند زیبایی ۸۰۰ ساله فلورانس یعنی سانتا ماریا نوولا استفاده می شود که به ندرت در این نوع مراکز وجود دارد.

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۱۰ .آب گرم مأمونیه در مراکش

کاشیکاری هنری مختص مراکش، طاق های نعلی، جزئیات گچکاری و کف های مرمری این مرکز توسط ژاک گارسیا طراحی شدند. مأمونیه هیچ وقت بهتر از حالا نبوده است. گارسیا در طراحی این مرکز، بیشتر به حمام های دهه پنجاه قاهره و صمیمیت موجود در آنها، نور کم، پرده های آویزان و حس کلی اسرارآمیز آنها، علاقه نشان داد. این مرکز دارای ۹ اتاق درمان، ۶ سالن ماساژ و ۳ حمام است. یک قسمت جداگانه برای خانم ها و یک قسمت برای آقایان وجود دارد و یک قسمت دیگر هم هست که می توان آن را به صورت خصوصی اجاره کرد. این فضاهای جذاب و شیک فقط برای تماشا نیستند، منوی بلندبالای آن شامل ۸۰ درمان مختلف می شود.

T A K F A R S

image ایده های معماری و طراحی زیبای چشمه های آب گرم

۱۱. هتل ورنیساژ، زرمات، سوئیس

این هتل که در میان کوه های آلپ کشور سوئیس قرار دارد، مناظر بسیار زیبایی داشته و یک مرکز آب گرم دارد که شامل ۷ اتاق، یک اتاق بخار تاریک، یک وان با آب نمک دریای مرده و صدای دلفین ها و پرندگان است. درمان های ماساژ هم در این مرکز ارائه می شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر