تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر گوشی اندرویدی شما ویروسی شده باید چکار کنید

image اگر گوشی اندرویدی شما ویروسی شده باید چکار کنید

اکثر ویروس ها در برنامه های کاربردی پنهان هستند و زمانی که کاربر این برنامه ها را از منابع غبر معتبر و غیر استاندارد دانلود و نصب میکنند، در واقع در حال نصب ویروس روی سیستم خود هستند. بنابراین به کاربران توصیه می کنیم برنامه های مد نظر خود را از فروشگاه معتبر و رسمی google play نصب کنند و از منابع غیر رسمی و نامعتبر دانلود انجام ندهند.

اما جالب است بدانید که زمانی که ویروس وارد سیستم آندرویدی شما می شود، ممکن است اتفاقات زیر برای شما رخ دهد:

• سیستم شما در هنگام کار با برنامه های کاربردی هنگ میکند.

• سیستم شما کند کار میکند علی رغم اینکه RAM گوشی یا تبلت شما بالا می باشد.

تکفارس آی آر

• فضای حافظه داخل سیستم شما، پر می شود.

• گاهی گوشی شما ناخودآگاه ، خاموش می شود و تا لحظاتی روشن نمی شود. اگر همه یا یکی از این علائم را در سیستم خود مشاهده کردید، شک کنید که گوشی یا تبلت شما به ویروس آلوده شده و اقدامات لازم را برای خذف این ویروس ها انجام دهید.

حذف ویروس

۱ . سیستم آندرویدی خود را در حالت SAFE MODE قرار دهید.

با استفاده از دکمه POWER در سیستم خود، گزینه SAFE MODE را انتخاب کنید که این حالت مانع از اجرای برنامه های کاربردی شخص سومی که حاوی بدافزار است، می شود و به شما کمک میکند. لازم است بدانید که پس از تنظیم SAFE MODE ، در قسمت سمت چپ . پایین صفحه نمایش خود، SAFE MODE را می بینید. گزینه POWER OFF برای برقراری SAFE MODE فعال نبود، از گزینه REBOOT به جای آن استفاده کنید و REBOOT TO SAFE MODE را انتخاب و OK کنید.

www.takfars.ir

۲ . اپلیکیشن های مخرب را از سیستم آندرویدی خود UNINSTALL کنید:

برای این کار ، از سیستم آندرویدی خود ، به قسمت SETTING و روی APP کلیک کنید یا APPLICATION را باز کنید. در اینجا لیستی از برنامه های نصب شده را میبینید که ممکن است در بین آنها برنامه هایی را ببینید که شما هیچ گاه آن را نصب نکرده اید.آنها را پیدا کنید و UNINSTALL کنید. اگر گزینه UNINSTALL برای برنامه مدنظر شما غیر فعال است و نمی توانید این کار را انجام دهید، مراخل زیر را دنبال کنید: از گزینه SETTING به قسمت SECURITY بروید و گزینه DEVICE ADMINISTRATOR را انتخاب کنید . در این قسمت برنامه هایی را که میخواهید UNINSTALL کنید را UNCHECK کنید و در صفحه بعد غیر فعال کنید. حال می توانید این برنامه را UNINSTALL کنید.

۳ . ویروس کشی را با AVAST FREE MOBILE SECURITY انجام دهید.

این برنامه را دانلود کنید و سیستم خود را با آن SCAN کنید. Avset به طور اتوماتیک آپدیت می شود و دیتابیس ویروس ها را در خود آپدیت میکند و شروع به scan سیستم آندرویدی می نماید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر