تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر عمر طولانی میخواهید پیاده روی کنید

image اگر عمر طولانی میخواهید پیاده روی کنید

پرهیز از بی‌حرکتی موجب کاهش ۷/۳۵ درصدی احتمال مرگ به هر دلیلی می‌شود.آنها همچنین تخمین زدند که پایین‌تر بودن BMI از حد تعریف‌شده برای چاقی (که با عدد ۳۰ یا بیشتر تعریف می‌شود)، تا ۳/۶۶ درصد باعث کاهش مرگ و میر می‌شود.

پایین نگهداشتن سایز دور کمر، بدون توجه به شاخص توده بدنی،‌ اثر مشابهی با ورزش بر کاهش میزان مرگ و میر داشت.

شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) به مجذور قد (به متر) به‌دست می‌آید و عدد استانداردی برای ارزیابی چاقی یا لاغری فرد است.

تنها اندکی فعالیت بدنی در روز می‌تواند مزایای زیادی برای سلامت افرادی داشته باشد که از لحاظ بدنی بی‌حرکت هستند .

تکفارس آی آر

هرچند که دیده شده حتی ۲۰ دقیقه ورزش تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند. باید بیشتر از این ورزش کنیم. مزایای سلامتی فعالیت‌های جسمی ثابت شده است و ورزش باید بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل دهد.

کمک به مردم در کاهش وزن چالش بزرگی است و علاوه بر اینکه باید چاقی را در جمعیت کاهش دهیم، تشویق مردم به ایجاد تغییرات کوچک اما عملی در فعالیت جسمی‌شان مزایای قابل توجهی برای سلامت دارد و دستیابی و حفظ کردن آن آسان‌تر است.

فعالیت منظم جسمی موجب کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی‌عروقی می شود.

تنها اندکی افزایش در فعالیت جسمی، ‌برای سلامت مفید است. بزرگسالا ن باید دست‌کم ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط داشته باشند و آن را در وعده‌های ۱۰ دقیقه‌ای یا بیشتر انجام دهند.

این فعالیت جسمی روزانه چه به صورت پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا بالا رفتن از پله‌ها، موجب کاهش دچار شدن به بیماری عروق کورونر قلب می‌شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر