تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر سر شما هم قارچ دارد باید چکار کنید

علت اصلی بیماری قارچ، تک‌یاخته‌هایی به نام قارچ است که از حیوانات خانگی، گاو، گوسفند، آلودگی‌های محیط، ورزشگاه‌ها، استخرها و اماکن عمومی به فرد انتقال پیدا می‌کند.

اطفال و سالمندان بیش از دیگران در معرض ابتلا به قارچ‌های سر و بدن هستند.میزان شیوع قارچ‌های بدن و سر در اطفال بیش از دیگران است، وجود قارچ در پوست سر منجر به ریزش مو شده و در بدن باعث ایجاد لکه‌های قرمز رنگ حلقوی همراه با خارش و پوسته‌ریزی می‌شود.

افراد مسن در معرض خطر ابتلا به قارچ‌های ناخن، بدن و پوست سر هستند، اگر وجود قارچ در ناحیه ناخن ایجاد شود، منجر به تخریب و افتادن ناخن خواهد شد.

وجود قارچ بدن و ناخن در میانسالان شایع است، معمولا میانسالان به قارچ‌های نواحی پوست سر دچار نمی‌شوند.

استفاده از شانه مشترک، وسایل شخصی دیگران، پوشیدن لباس دیگران و … را از راه‌های دیگر ابتلا به این بیماری هستند و درمان قارچ‌های پوستی با استفاده از انواع پمادهای آنتی‌بیوتیک انجام می‌شود و قارچ‌های ناخن و بدن نیز در مواردی با تجویز داروهای خوراکی درمان می‌پذیرد.

تکفارس آی آر

عوارض ناشی از عدم درمان قارچ

در صورتی‌ که نسبت به این بیماری بی‌توجه بوده و مورد درمان قرار نگیرد در پوست سر منجر به کچلی دائمی شده و در این صورت نیز از نظر ظاهری مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر