تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگر آب در گوش شما رفته و اذیت میکند باید چه کنید

استفاده از ابزار‌ها و روش‌های نادرست برای باز کردن گوش و خارج کردن آب ممکن است مشکل را تشدید کند و باعث ورود باکتری‌های جدید به گوش شود. برای مثال شما نباید از گوش پاک‌کن، خودکار، سوزن یا حتی انگشت خود برای خارج کردن آب داخل گوش استفاده کنید.

آیا تاکنون آب داخل گوشتان گیر افتاده است؟ معمولاً آب داخل گوش پس از مدتی خودبه‌خود تخلیه می‌شود؛ اما اگر این اتفاق نیفتد منجر به نوعی عفونت گوش می‌شود.

عفونت گوش ناشی از ورود آب به گوش، با احساس خارش، درد شدید و ناگهانی گوش تا گلو و احساس خفگی همراه است.

روش‌های ایمن برای خارج کردن آب داخل گوش

هیچ کس دوست ندارد در گوشش آب برود، زیرا احساس بسیار ناخوشایندی است، اما برای خارج کردن آب به طور امن و بدون آسیب‌رسانی بیشتر باید درک درستی از چگونگی رفتار آب داشته باشید.

تکفارس آی آر

جاذبه: اجازه دهید که جاذبه کار خود را انجام دهد، چرا که یکی از عملی‌ترین روش‌ها برای خارج کردن آب از گوش است. برای این کار به راحتی سر خود را به طرف شانه خم کنید و با فشار دادن و بالا و پایین کردن لاله گوش خود مجرای گوش را باز کنید تا آب بیرون بیاید.

مکش: سر خود را به یک طرف خم کرده و کف دست را محکم بر روی گوش خود بگذارید تا یک حالت مکش ایجاد شود و سپس به سرعت بردارید. چندین بار این کار را تکرار کنید. این کار باعث ایجاد مکش در گوش و خروج آب از گوش می‌شود.

تبخیر: متخصصین استفاده از سشوار را توصیه می‌کنند. برای این منظور تنظیمات سشوار را در پایین‌ترین درجه بگذارید و آن را با کمی فاصله از گوش خود قرار دهید و به آرامی عقب و جلو بکنید. این کار باعث تبخیر آب به دام افتاده در گوش شما می‌شود. بهتر است هنگام گرفتن سشوار به گوش، لاله گوش خود را نیز بالا و پایین کنید تا گرمای سشوار کاملاً به گوشتان نفوذ کند.

استفاده از روش فتیله: همانند تلفن همراه که اگر به طور تصادفی در آب افتاد می‌توانید با قرار دادن آن در یک کیسه برنج، نجاتش دهید، فتیله گذاری نیز ممکن است برای حذف آب از گوش به کار آید.

پس از استحمام از یک حوله خشک یا پارچه تمیز برای تمیز کردن گوش‌های خود استفاده کنید. استفاده از پارچه گرم تا داغ به عنوان کمپرس روی گوش نیز برای خروج آب و تسکین درد مفید واقع می‌شود.

www.takfars.ir

تبخیر و جلوگیری از عفونت: الکل و سرکه را به یک میزان با هم ترکیب کرده و در یک قطره‌چکان استریل بریزید. سپس ۳ تا ۴ قطره از آن را در گوش خود بریزید. این کار علاوه بر تبخیر و تخلیه آب باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها نیز می‌شود.

ترکیب آب و هیدروژن پروکسید: آب و هیدروژن پروکسید را به یک میزان با هم ترکیب کرده و مانند روش قبل با یک قطره‌چکان داخل گوش خود بریزید. این کار باعث تخلیه شدن آب به دام افتاده در گوش می‌شود.

اگر از قبل عفونت گوش دارید یا قسمتی از پرده گوشتان سوراخ است، گزینه‌های مربوط به چکاندن قطره توصیه نمی‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر