تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اگرخورشید خاموش شود عاقبت کره زمین چه می شود

image اگرخورشید خاموش شود عاقبت کره زمین چه می شود

اگر خورشید به طور ناگهانی ناپدید شود، حداقل نگرانی ما این است که ما وارد شبی سرد و تاریک می­ شویم.

در آغاز، مشکل کشش گرانشی وجود دارد.

همانطور که تصویر نشان می دهد، تنها در ۸ دقیقه، چیزی وجود ندارد که سیاره های منظومه شمسی به دور آن بچرخند، و شروع به حرکت روی خط راست در فضا میکنند- تا اینکه تحت جاذبه کشش گرانشی اجسام سنگین دیگر قرار می گیریم.

در ابتدا خیلی بد نخواهد بود، زیرا حداقل هنوز نور خورشید به ما می رسد، واقعیت خوب آن است که خورشید حدود ۱۴۹٫۶ میلیون کیلومتر از ما دور است (۹۳ میلیون مایل)، و حرکت با سرعت نور سبب می شود نور خورشید ۹ دقیقه طول بکشد تا به ما برسد.

تکفارس آی آر

اما بعد از ۹ دقیقه، ما در تاریکی غوطه ور خواهیم شد و دیگر نمی توانیم ماه را ببینیم.

طی دو ماه، دمای زمین به طور میانگین به ۱۲۳- درجه سلسیوس (۱۹۰- درجه فارنهایت) کاهش خواهد یافت، بعد از ۴ ماه ما به دمای پایین و جدید ۱۹۸- سلسیوس ( ۳۲۵- درجه فارنهایت) بر می خوریم.

فتوسنتز از کار خواهد افتاد، و اکثر حیات روی سیاره از بین خواهد رفت، بجز برای لاشخوران حیله گر، درختان بزرگ، و میکروب هایی که درون پوسته زمین زندگی میکنند.

تنها شانس ما برای بقا، زندگی در زیردریایی هایی است که بتوانند به طور نامحدود در عمیق ترین بخش های اقیانوس حرکت کنند، یعنی جایی که گرما از هسته زمین چیزها را تا حدودی گرم کند.

اما در نهایت، این کافی نیست تا ما را حفظ کند، تصویر بالا مرکز خورشید در زیر چگونگی پایان یافتن سیاره را نمایش می دهد:.

www.takfars.ir

خبر خوب آن است که، پیش بینی شده خورشید برای مدت تقریبی ۵ بیلیون سال از بین نخواهد رفت، و زمانی که بخواهد چنین شود، خورشید به طور ناگهانی ناپدید نخواهد شد بلکه بسیار آهسته اتفاق خواهد افتاد.

اما ما نباید نگران این موضوع باشیم زیرا بعد از یک بیلیون سال خورشید آنچنان گرم خواهد شد که اقیانوس ها تبخیر می شوند و زمین غیرقابل سکونت خواهد شد.

و خوشبختانه آن زمان ما موفق خواهیم شد که به سیاره دیگر و یا حتی ممکن است به منظومه دیگری دست پیدا کنیم.

محصولات معتبر
محصولات معتبر