تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

image اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

امروزه در ورزش تی آر ایکس، با استفاده از بندهای مقاوم، همه عضلات از نوک انگشتان تا گردن، درگیر شده و انجام حرکات قدرتی و کششی، آمادگی جسمانی را افزایش می‌دهد.

تی آر ایکس (TRX) چند سالی است که توانسته در بسیاری از باشگاه‌های سراسر دنیا، جای ورزش‌های سنگین تقویت و تناسب‌ اندام را بگیرد.

تی آر ایکس کوتاه شده‌ی عبارت Total Body Resistance Exercise، و به معنی تمرینات استقامتی کل بدن است.

پیدایش تی آر ایکس، به نبوغ رندی هتریک (Randy Hetrick)، کوماندوی نیروی دریایی برمی‌گردد. هتریک در کالج کالیفرنیای جنوبی تحصیل کرد. سال ۲۰۰۱ به ادامه تحصیل در رشته تجارت دانشگاه استنفورد پرداخت و پس از آن، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی خود را، دریافت کرد. وی ۱۴ سال کوماندوی نیروی دریایی بود. شرایط سخت مأموریت‌های ویژه در دوران فرماندهی هتریک، آزمایش‌هایی را در پی داشت که به تی آر ایکس فعلی ختم شد. در سال ۱۹۹۷ هتریک به دنبال راهی برای حفظ آمادگی جسمانی بود، که با استفاده از یک کمربند جوجیتسو (نسخه اصلی ورزش جودو و هنر رزمی ژاپنی که برای مبارزه افراد عادی با سامورایی‌ها استفاده می‌شد) و پارچه چتر نجات، اولین TRX Trainer را به وجود آورد.

تکفارس آی آر

استقبال گرم از بسته های تی آر ایکس

با عرضه اولین تی آر ایکس به بازار، این وسیله آموزشی منحصربه‌فرد، موردتوجه ورزشکاران و مربیان قرار گرفت. در ۲۲ مارس ۲۰۰۴، هتریک اولین بسته خود را با نام Travelfit ارائه کرد. پس از آن، نسخه کامل‌تری با نام Travel X تولید کرد، و پشت ماشین خود، در سطح شهر سانفرانسیسکو به فروش رساند. در سال ۲۰۰۵، با برگزاری اولین دوره آموزش مربیان تی آر ایکس، اشتیاق به ورزش گروهی (در باشگاه‌ها) گسترش یافت. در سال بعد، تی آر ایکس برای اولین بار به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. بسته ویژه نظامی TRX Force در سال ۲۰۰۷، به‌عنوان جزء اصلی آموزش تفنگداران نیروی دریایی آمریکا، انتخاب شد.

image اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

تی آر ایکس

آغاز به کار آموزشگاه مرکزی تی آر ایکس (TRX Training Center) در سانفرانسیسکو، در سال ۲۰۰۸، منجر به پیشرفت مربیگری، برنامه‌ریزی و آموزش گروهی شد. در این مجموعه، اولین دوره آموزش گروهی مربیان، با ارائه روش‌های ایدئال آموزش شخصی تا ورزش‌های گروهی، برگزار شد. در سال ۲۰۰۹، بیش از یک‌میلیون کاربر، در باشگاه‌های ورزشی ۶۰ کشور، از تی آر ایکس استفاده کردند. همچنین تی آر ایکس در این سال، با RipCore FX ادغام شد. سال بعد، بسته ویژه پرو پک (Pro Pack)، برای تمرینات تناسب‌اندام حرفه‌ای و باقابلیت‌های جدید طراحی شد.

www.takfars.ir

image اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

در سال ۲۰۱۱ اولین دوره آموزش پزشکی-ورزشی با معرفی TRX Rip Trainer انجام شد. این پک شامل یک میله اهرم مانند و طنابی مقاوم است، که با حرکات چرخشی خاص، باعث کنترل سوخت‌وساز بدن، حفظ تعادل فیزیکی و تحرک و قدرت بیشتر عضلات می‌شود. در سال ۲۰۱۳، اولین دوره آموزشی مقدماتی تی آر ایکس، به‌صورت آنلاین انجام شد. در همان سال، محصول دیجیتال ویژه TRX Core، برای کمک به مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای تناسب‌اندام، طراحی شد.

تمرینات جذاب کننده

image اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

هر فردی که سابقه ورزش حرفه‌ای نداشته باشد، در هر سنی یا با آمادگی جسمانی کم هم، می‌تواند زیر نظر مربی، از تی آر ایکس استفاده کند. در چند سال گذشته با بسته‌های متفاوت، این برند قابلیت‌های متعددی برای ورزشکاران ارائه کرده است.

در این بسته‌های ورزشی، بندهای مقاوم، دستگیره و قلاب مشترک هستند. هر بسته تی آر ایکس وزنی حدود ۱ کیلوگرم دارد و به‌راحتی قابل‌حمل و در هر فضای کوچکی قابل‌نصب و استفاده خواهد بود. هنگامی‌که با بندی معلق ورزش می‌کنید، به دلیل وجود نیروی جاذبه، حرکات شما کششی می‌شوند. بدن برای حفظ تعادل در برابر این جاذبه، کالری زیادی در حدود ۲۰۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت، مصرف می‌کند.

در این تمرینات با استفاده از وزن بدن، امکان گرفتگی مفاصل یا عضلات کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از رشته‌های ورزشی تخصصی، در برنامه‌های بدن‌سازی و آمادگی جسمانی از تی آر ایکس استفاده می‌کنند. تمرکز اصلی این بسته‌ها، حرکات مقاومتی روی ستون فقرات است، تا خون هم‌زمان در بالاتنه و پایین‌تنه جریان داشته باشد. و همچنین باعث به حرکت درآوردن ماهیچه‌های اصلی و حتی عضله‌های کوچک‌ شده و بدن انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

معرفی ۵ مدل برتر TRX

محصولات تی آر ایکس، بنا به کاربردهای متفاوت، مخاطبین ورزشکار خود را جذب کرده‌اند. در میان حدود ۱۶ مدل بسته ورزشی، چند مدل به محبوبیت بیشتری رسیده‌اند:

بسته حرفه‌ای Pro Kit قابل‌استفاده در مکان‌های مختلف

تک فارس

بسته Pink Home برای استفاده و نصب راحت در منزل

بسته Pro Pack برای استفاده ورزشکاران حرفه‌ای در باشگاه‌ها

بسته X-mount قابل‌نصب روی سقف یا دیوار فضاهای کوچک

بسته ارتشی Force Kit با برنامه‌های تمرین حرفه‌ای

تی آر ایکس ارتشی

image اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

پک تی آر ایکس فورس (TRX Force Kit) در هر مکانی قابل‌حمل و نصب، و برای همه گروه‌های سنی آقایان و بانوان مناسب است. از این وسیله در تمرین‌های بدن‌سازی تیم‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این بسته، بالا بردن قدرت و استقامت ماهیچه‌های ستون فقرات، شکم و کمر (Core Muscles) ‏است. با قوی شدن این عضلات، قدرت دست‌ها و پاها افزایش می‌یابد.

در این ورزش علاوه بر عضله‌سازی در مدت کوتاه، در زمان ۵۰ تا ۷۰ دقیقه، تا ۱۶۰۰ کالری چربی سوزی صورت می‌گیرد. همچنین، باعث بهبود عملکرد قلب شده و سوخت‌وساز بدن را تنظیم می‌کند. تی آر ایکس فورس، به کوچک‌ترین عضلات حجم و فرم می‌دهد و عملکرد عصب و عضله‌ها را هماهنگ می‌سازد. درنتیجه، در کوتاه‌ترین زمان، شاهد تغییرات فیزیکی بدن خود خواهید بود.

image اطلاعات کامل و خواندنی درباره ورزش مفرح و جذاب TRX

بندهای کششی و کیف این بسته، طراحی و رنگ‌بندی ارتشی و خاکی دارند. قلاب‌ها دارای قابلیت قفل شدن و بندها مقاومت بالایی در برابر سایش دارند. درآن از یراق‌آلات و بندهای کشی مخصوص چتربازی، استفاده‌شده. و دستگیره‌های ارگونومیک، از پلاستیک مرغوب ضد عرق ساخته‌شده‌اند.

T A K F A R S

بسته فورس دارای قلاب و بندکششی، بندکششی مخصوص در، بندکششی اضافه، کیف (کیسه) دوشی ارتشی، بند مخصوص، دو DVD آموزشی تصویری و یک کاتالوگ آموزشی، است

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر