تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

اشتباهاتی که مردها نباید در باشگاه بدنسازی مرتکب شوند

image اشتباهاتی که مردها نباید در باشگاه بدنسازی مرتکب شوند

۱. انجام تمرین بیش از حد یا بسیار سریع: یکی از رایج‌ترین چالش‌های کاهش وزن که مردان با آن روبرو هستند، فشار برای سرسخت بودن است. کارشناس کاهش چربی، تام ونوتو می‌گوید: مردان، مردسالار هستند بنابراین ممکن است بیش از حد به خودشان فشار بیاورند، وزنه‌های بیش از حد سنگین بلند کنند یا حرکات را بیش از حد سریع انجام دهند و سپس فرسوده یا مصدوم شوند. او برای دستیابی به نتایج طولانی مدت، ثبات و پیشرفت مداوم را توصیه می‌کند.

۲. گوش دادن به نصیحت اشتباه: جیسون کوری، یکی از بهترین مربیان در سطح جهانی توصیه می‌کند مردانی که نتایج واقع می‌خواهند، بهتر است با یک حرفه‌ای واقعی کار کنند. او می‌گوید که مردان، اغلب به نصایح اشتباه که از جانب دوستان یا همکاران گوش می‌کنند و به نتایج مورد نظرشان نمی‌رسند.

۳. تکیه کردن به کاردیو: بسیاری از مردانی که می‌خواهند لاغر شوند، برای کاهش وزن به سراغ کاردیوی چربی سوز می‌روند. اما اگر این به معنای غفلت کردن از تمرینات وزنه‌ای باشد، یعنی دارند مرتکب یک اشتباه بزرگ می‌شوند. جیسون، کارشناس توبی شوبر می‌گوید: ساختن عضله شما را به یک ماشین چربی سوز تبدیل می‌کند. او مردانی را می‌بیند که از ابتدا تمرین کاردیوی بیش از حد انجام می‌دهند. او می‌گوید: کاردیو را برای زمانی نگه دارید که به آن نیاز دارید. اگر در ابتدا با ۴ تا ۵ جلسه کاردیو شروع کنید، برای اضافه کردن کاردیوی بیشتر در هنگامیکه کاهش وزن‌تان متوقف می‌شود، جایی باقی نخواهید گذاشت.

۴. بلند کردن وزن بیش از حد: تمرین با وزنه مفید است اما مقدار بیش از حد آن نیز می‌تواند اشتباه باشد. مت گریفین، مربی New York City می‌بیند که آقایان در باشگاه او، وزن بیش از حد بلند می‌کنند. او می‌گوید این یک افسانه است که وزنه‌ی سنگین‌تر، بهتر است: وزنه‌ی سبک‌تر با فرم صحیح، در به دست آوردن نتایج مورد نظر بسیار کارآمدتر خواهد بود.

تکفارس آی آر

۵. صرف‌نظر کردن از ارزیابی عملکردی: یک مربی خوب، یک ارزیابی عملکردی انجام خواهد داد و سپس یک برنامه از تمرینات عملکردی آماده می‌کند. این کار به شما امکان می‌دهد که هر ناحیه ضعف یا محدودیت در دامنه حرکتی‌تان که می‌تواند بر کارایی شما در باشگاه اثر بگذارد و مانع کاهش وزن مؤثر شما شود را شناسایی کنید.

۶. انجام ندادن تمرینات ترکیبی: آیا شما درهر زمان، فقط یک گروه عضلانی را تمرین می‌دهید؟ جیسون می‌گوید: این کار را نکنید. او تمرینات قدرتی ترکیبی را که مستلزم کار کردن گروه‌های عضلانی با یکدیگر برای ساخت قدرت هستند پیشنهاد می‌کند. تمرینات ترکیبی، کارآمدتر هستند وبدن را به طور مؤثرتری تمرین می‌دهند. تونی هم با این مورد موافق است. او می‌گوید: تمرینات پایه مانند پرس سینه، اسکات، ددلیفت و قایقرانی باید اجزای اصلی برنامه تمرینی شما باشند.

۷. غفلت کردن از تغذیه: ونوتو می‌گوید: بسیاری از مردان تصور می‌کنند که انجام یک تمرین با حجم بالا، تمام چیزی است که برای کاهش وزن لازم است. او می گوید که تغذیه و تمرین، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و برای کاهش وزن موفق و دستیابی به یک بدن لاغر و متناسب، به هر دوی این عناصر نیاز است.

۸. تکیه کردن بیش از حد به مکمل‌ها: قرص‌ها و پودرهای پروتئین، محبوب هستند اما لزوما سریع‌ترین راه برای کاهش وزن نمی‌باشند. تونی می‌گوید: پودرها، جای خودشان را دارند اما اگر شما سعی دارید لاغر شوید، باید تا حد ممکن از مواد غذایی خالص استفاده کنید. مواد غذایی کامل، نه‌تنها از نظر مواد مغذی متراکم‌تر هستند بلکه بهتر شما را سیر می‌کنند که در یک محیط کم کالری، بسیار مهم است. بابی هانتون، بدلکار هالیوود نیز با این مورد موافق است. یکی از نکات رژیمی او برای مردان این است که به جای مصرف مکمل‌ها یا پودرها از مواد غذایی واقعی استفاده کنند.

۹. کاردیوی بیش از حد یکنواخت: فعالیت کاردیوی متوسط برای سلامت قلب شما مفید است اما مردانی که می‌خواهند وزن کم کنند، باید در سطوح شدت مختلف از جمله اینتروال با شدت بالا تمرین کنند. جیسون می‌گوید که مردان اغلب روی دستگاه‌های کاردیو، زمان زیادی را در داخل مناطق ضربانی قلب سپری می‌کنند.

www.takfars.ir

۱۰. اهمیت دادن به کمیت به جای کیفیت: فقط سپری کردن یک مدت زمان مشخص در باشگاه، نتایج کاهش وزن را تضمین نمی‌کند. زمانی که شما صرف تمرین کردن می‌کنید، باید ازکیفیت بالایی برخوردار باشد. تام ونوتو می‌گوید: آنچه رسیدن به نتایج را تضمین می‌کند، استفاده کردن از زمان‌تان به صورت کارآمد است و این به معنای سه چیز است: تمرین کردن زیرکانه (با یک برنامه که به خوبی طراحی شده باشد)، سخت تمرین کردن که می‌توانیم آن را شدت بنامیم و تمرین کردن به صورت فزاینده که در آن شما، پا را فراتر از منطقه راحتی‌تان می‌گذارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر