تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

استفاده های مفید از چای کهنه و مانده

image استفاده های مفید از چای کهنه و مانده

تمیز کردن سطوح چوبی

رای تمیز کردن سطوح چوبی از چای سیاه دم شده استفاده کنید. برای سطوح کوچک از پارچه آغشته به چای دم کرده استفاده کنید و قبل از استفاده آن را فشار دهید. برای تمیز کردن کف چوبی، حداقل دو برابر چای استفاده کنید.

چای حاوی آنتی اکسیدان و مواد غذایی است و برای آبیاری گیاهانی مانند گل سوسن بسیار مناسب است.

آب دادن به گیاهان خانگی

تکفارس آی آر

ی توانید برخی گیاهان را با چای مانده و سرد شده آبیاری کنید. چای حاوی آنتی اکسیدان و مواد غذایی است و برای آبیاری گیاهانی مانند گل سوسن بسیار مناسب است.

ماسک صورت

ما می توانید از چای باقی مانده تان به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. برای این کار پس از شست وشوی صورت، برای طراوت پوست، چای سرد شده را روی پوست بزنید.

تمیز کردن پنجره ها

ای سیاه به درخشش پنجره ها کمک می کند. اجازه دهید چای در دمای اتاق خنک شود سپس پارچه تمیزی را در آن خیس کنید و آب آن را بگیرید و پنجره ها را تمیز کنید.

www.takfars.ir

کیسه خوشبو کننده حمام

رای خوشبو کردن حمام، کیسه های چای را با برگ های چای سبز پر کنید. یک کیسه چای خشک کافی نخواهد بود و حداقل به ۱۵ گرم چای نیاز خواهید داشت.

تازه سازی فرش ها

ی توانید از برگ های یک کیسه چای برای خوشبو کردن فرش های خود استفاده کنید. فقط اجازه دهید یک چای کیسه ای خشک شود، سپس برگ هایش را بردارید و در یک مشت بزرگ جوش شیرین هم بزنید، سپس مخلوط را روی لکه های مبهم یا بد بوی فرش خود بپاشید. اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس محل را کاملاً با جاروبرقی تمیز کنید. چای و جوش شیرین با یکدیگر آلودگی را به دام می اندازند و بو ها را جذب کنند.

هیدراته کردن پوست خشک

رای طراوت بخشیدن به پوست خشک، از کیسه های چای استفاده کنید. اجازه دهید چای دم کرده خنک شود، سپس آن را داخل قوطی اسپری بریزید و آن را روی پوست خود اسپری کنید یا با تکه پنبه ای به صورت بزنید. هر نوع چای مفید خواهد بود، اما آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای آب رسانی به پوست خشک موثر است.

برای تمیز کردن سطوح چوبی از چای سیاه دم شده استفاده کنید.

از بین بردن چربی

گر یک ظرف غذای به شدت چرب دارید یک کیسه چای را درون ظرف قرار دهید و آن را با آب گرم پر کنید و اجازه دهید یک شب خیس بخورد تا تانین موجود در چای به شل شدن چربی ها در طول شب کمک کند.

درمان جوش و گزش حشرات

تک فارس

یسه های چای می توانند تسکین دهنده جوش های کوچک و گزش حشرات باشند. یک چای کیسه ای استفاده و خنک شده را به ناحیه آسیب دیده بمالید تا به کاهش التهاب و از بین بردن خارش کمک کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر