تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

استفاده های جالب و کاربردی سیب زمینی

۱. اثر مثبت بروی دیابت

کسانی که مبتلا به دیابت هستند همیشه در مورد بالا بودن سطح قند خون شان نگران هستند و از خوردن سیب زمینی بخاطر قند طبیعی اش ممانعت میکنند. در حقیقت, پرهیز دیگر لازم نیست, اما کنترل لازم است. کربوهیدرات ها هنگامی که در وعده های صحیح گنجانیده شوند, میتوانند بخش مهمی از هر برنامه غذایی دیابتی باشند. در مورد مدیریت دیابت از طریق وعده های غذایی ایده آل با دکتر صحبت کنید.

۲. بهبود سلامت عمومی

اندیشه ای رایج شده که سیب زمینی باعث افزایش وزن می شود, در واقع کالری آن نسبتا کم است و همین باعث می شود که انتخاب خوبی برای وعده های غذایی باشد. سیب زمینی نیز از داشتن حس گرسنگی برای بلند مدت جلوگیری میکند. همچنین سیب زمینی باعث کاهش سطح کلسترول است بخاطر اینکه حاوی مواد حلال و غیر حلال است.

۳. درمان کبودی

تکفارس آی آر

برای قرن ها، سیب زمینی برای درمان رگ به رگ شدن، کبودی، زخم، و حتی سوختگی استفاده شده است, سیب زمینی به فرآیند درمان کمک میکند. همچنین می تواند بروز بیماری های پوستی را کاهش دهد و همچنین اثرات مواد مخدر را. مطالعات اخیر نشان داده است که سیب زمینی بخشی از یک گروه از مواد غذایی مبارزه با سرطان است و برای مبارزه با سرطان رحم و پروستات استفاده می شود.

۴. از بین بردن استرس

استرس موجود در بدن و ذهن را می توان با خوردن سیب زمینی کاست; تجدید سلولی توسط منبع غنی از ویتامین B6 در سیب زمینی افزایش پیدا میکند. ایجاد هورمون های آدرنالین، که کمک به مبارزه با استرس میکند، تنها یکی از مزایای عمده سیب زمینی است. سیب زمینی همچنین تولید GABA (اسید آمینه گاما بوتیریک) میکند، هورمونی که می تواند به کاهش استرس و کمک به مغز برای آماده شدن برای استراحت و یا خواب کمک کند.

۵. کاهش التهاب

کسانی که از التهاب داخلی و خارجی مزمن رنج می برند میتوانند از مزایای سیب زمینی برای این بیماری استفاده کنند. این ماده غذایی نرم است, سیب زمینی پخته شده براحتی قابل هضم است, و تحریکات سیستم گوارش را کاهش می دهد. برای بهبود هر گونه التهاب خارجی، به سادگی یک سیب زمینی خام را در منطقه آسیب دیده مالش بدهید از جمله هر زخمی که ممکن است در دهان یافت شود.

www.takfars.ir

۶. بهبود عملکرد مغز

فعالیت های روز به روز و بهداشت عمومی را می توان تا حد زیادی با اضافه کردن سیب زمینی به رژیم غذایی تان تحت تاثیر قرار داد. مقادیر بالای آهن و مس, که برای بهبود فعالیت مغز شناخته شده هستند, سیب زمینی را با پوست و بدون نمک بپزید و بخورید, اینکار می تواند به بهبود حافظه کمک کند. منیزم, پتاسیم, و ویتامین B6 و C که همه برای کمک به بهبود مغز شناخته شده هستند و مراکز عصبی مغز پاسخ های مثبتی به اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه یافت شده در سیب زمینی می دهند.

۷. کاهش سنگ کلیه

سطح اسید اوریک زیاد در خون عامل اصلی سنگ کلیه است. توده سخت از کریستال های کلسیم در ادرار می تواند سنگ های دردناکی را برای دفع از مجاری ادراری ایجاد کند. کسانی که مبتلا به سنگ کلیه هستند میتوانند مزایای بسیاری را از خوردن تمام پوست سیب زمینی پیدا کنند, که یک منبع غنی از مواد مغذی تسکین دهنده نمک قلیایی و موادی مانند مس، منگنز، پتاسیم، و ویتامین B است.

۸. کمک به کاهش وزن

خوردن غذاهای با فیبر بالا می تواند یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به موفقیت در کاهش وزن باشد. سیب زمینی یک ماده غذایی با فیبر بالا و یکی از مواد غذایی برای رسیدن به اعتدال غذایی است. در حالی که سیب زمینی می تواند برای سلامت شما مفید باشد، آماده سازی آن به روش سالم نیز بسیار مهم است. روش پخت آن یکی از بهترین راهها برای استفاده از تمام خواص غذایی آن است.

۹. نگه داشتن بیماری ها در حاشیه

کاهش خطر سرطان، به هضم غذا کمک میکند، با بیماری های قلبی مبارزه میکند، و از بیماریهای شایع در سیستم عصبی جلوگیری میکند، اینها همه با خوردن سیب زمینی امکان پذیر است.

۱۰. درمان بیماریهای پوستی

درمان بیماری های پوستی با سیب زمینی راه ارزان و طبیعی است که زیبایی پوستتان را تضمین میکند. از آب سیب زمینی به صورت موضعی استفاده کنید، و یا از سیب زمینی بصورت قطعه قطعه شده بروی پلکتان برای کاهش ظهور گودی های سیاه و تورم استفاده کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر