تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

استفاده از ویندوز هشت خوب است یا بد

image استفاده از ویندوز هشت خوب است یا بد

ویندزو هشت از سیستم های مبتنی بر معماری system on a chip و پردازنده های AMR پشتیبانی میکند. این بدان معنی است که قرار است یک سیستم عامل برای همه چیز داشته باشیم. مثل اینکه قرار است ویندوز هشت علاوه بر دسک تاپ و لپ تاپ ها، بر روی تبلت ها و دیگر ابزارهایی که از این معماری استفاده میکنند، قابل استفاده باشد.

برنامه های قدیمی هم روی ویندوز هشت کار میکنند. قرار است که تمامی برنامه های تحت ویندوز سون و شاید ویندوزهای قبلی به راحتی در ویندوز هشت قابل استفاده باشند و شما نیازی به خرید یا به روز رسانی نرم افزارهای ویندوز سون نخواهید داشت. اما معلوم نیست که این قابلیت شامل تبلت ها و دیگر ابزارها هم می شود یا خیر.

ویندوز هشت سازگارترین سیستم عامل بازار با قابلیت لمسی صفحات نمایش ابزارهای مختلف خواهد بود. مایکروسافت به خوبی می داند که ذائقه مخاطب در حال تغییر به سمت تبلت ها، لپ تاپ های صفحه لمسی و کامپیوترهای All in one با صفحه تمام لمسی است. موس و کیبرد هم کم کم نفس های آخر را می کشند. در ویندوز هشت تمامی برنامه ها بدون نیاز به صفحه کلید و موس، تنها با قابلیت چند لمسی و صفحه کلید مجازی کار خواهند کرد.

شیوه طراحی و کار برنامه ها تغییر کرده است. مایکروسافت می گوید که با استفاده از جاوااسکریپت و HTML5 برنامه هایش را (که در اینجا App نامیده می شوند) به شیوه خاصی طراحی کرده است. این برنامه ها تا حد زیادی به وب اپلیکیشن ها و برنامه های تلفن های هوشمند وتبلت ها شبیه شده اند.

تکفارس آی آر

مایکروسافت هم صاحب فروشگاه نرم افزار یا App Store می شود. درون ویندوز هشت شاهد یک برنامه فروشگاه داخلی خواهیم بود. تقریبا تمام برنامه های تولیدی مایکروسافت اعم از رایگان و غیررایگان را در این فروشگاه خواهید یافت و در مرحله بعد برنامه های دیگر شرکت ها را هم که برای ویندوز هشت تولید شده اند به آن اضافه می شود.

شایعات حاکی از آن بود که ویندوز هشت در سال آینده ارائه خواهد شد. تا اینکه مدیرعامل مایکروسافت هم این تاریخ را تایید کرد و گفت که در اواخر سال ۲۰۱۲ باید منتظر این سیستم عامل باشید. حال باید ببینیم در سال ۲۰۱۲ ویندوز عرضه خواهد شد، یا اینکه طبق تقویم مایاها، دنیا به پایان می رسد!

علی رغم جهش سخت افزار از ویندوز ایکس پی به ویندوز ویستا، ویندوز سون همان سخت افزار یک گیگابایت رم و یک گیگاهرتز پردازنده ویستا را نیاز داشت. حال طبق گفته های مدیران مایکروسافت، در ویندوز هشت هم تغییرات گسترده ای از نظر سخت افزار مورد نیاز نخواهیم دید. ویندوز هشت قرار است با همان حداقل های پردازنده یک گیگابایتی، رم یک گیگابایتی و پانزده تا هفده گیگابایت فضای خالی هارد دیسک بتواند کار کند.

اتصال به Kinect

اولین و مهم‌ترین کار مایکروسافت استفاده از یک الگوی رابط کاربری جدید برای اتصال به دیگر ابزارهای دیجیتال است، این رابط اغلب در اطراف صفحه نمایش لمسی قرار دارد. چندی پیش مایکروسافت رابط جدید خود را براساس رابط کاربری مترو از تلفن به ویندوز پی سی معرفی کرد که به گفته یکی از دست‌اندرکاران این شرکت، این انتخاب می‌تواند به طور پیشفرض برای رابط کاربر ویندوز ۸ نیز استفاده شود.مجازی سازی جدید

www.takfars.ir

با ویندوز ۸ می‌توانید مجازی‌سازی را به سطح بعدی خود ببرید. مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه حرفه‌ای، سازمانی و نهایی از این سیستم عامل شامل تکنولوژی V هم می‌شود.

آیا قیمت سهام مایکروسافت کم می‌شود؟

وجود ۲ نکته می تواند، قیمت سهام مایکروسافت را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد: اول اینکه تعداد زیادی از کاربران رایانه به روش‌های سنتی کارهایشان را انجام می‌دهند و علاقه به یادگیری روش جدید ندارند؛ بنابر این ویندوز ۸ این عده را زیاد جذب خود نخواهد کرد. نکته دوم اینکه به‌کارگیری ویندوز ۸ در کارهای تجاری سیستم عامل جدید نیاز دارد که کارایی را هم بالا ببرد که این موضوع درباره‌ویندوز ۸ در حد حدس و گمان است.

جوانب مثبت و منفی فروشگاه ویندوز ۸

مایکروسافت فروشگاه ویندوز ۸ را ارائه خواهد کرد که در حقیقت آخرین سیستم عاملی محسوب می‌شود که به این مجموعه می‌پیوندد. اپل و لینوکس خیلی قبل‌تر به این فروشگاه پیوسته بودند. حال آیا شرکت‌ها مایل به استفاده از این سیستم عامل هستند؟ در اینجا مزایا و معایب داشتن فروشگاه ویندوز آورده شده است، در حالی که نرم‌افزار به روش قدیمی(از طریق سی دی) می‌تواند نصب شود.

مزایا

ایجاد فروشگاه ویندوز روش جدیدی برای پیدا کردن و توزیع نرم افزار است. اکنون بیش از یک دهه از هک شدن وب سایت اصلی دانلود نرم‌افزار downloads.com می‌گذرد. میلیون‌ها نفر از مردم آموخته‌اند که این منابع مورد اعتماد هستند؛ زیرا اینترنت در حال حاضر آنقدر وسیع و در عین حال مخرب شده که پیدا کردن منابع قابل اطمینان برای دانلود نرم افزار بسیار مهم است.

اگر شما به بسته‌های بازی‌و حتی نرم افزاری کمپانی‌های بزرگ مانند Adobe، Microsoft و مانند اینها علاقه دارید، می‌توانید آنها را در Cnet پیدا کنید.

مایکروسافت می‌داند مردم به CNET اعتماد دارند. حتی شرکت‌های کوچک‌تر نرم‌افزاری با خدمات تجاری خاص روی وب‌سایت‌شان می‌دانند که بازدید از وب‌سایتی ناشناخته ممکن است به خودی خود به اندازه کافی برای قرار دادن دانلود یا خرید نرم‌افزار کافی باشد.

یکی از دلایلی که downloads.com و دیگر وب سایت‌های مشابه، به دلیل توانایی بالای آنها در ارسال میلیون‌ها کاربر به‌سوی یک نرم‌افزار مفید واقع می‌شوند، وجود تعداد زیادی بازبینی مکتوب است که توسط افراد مختلف نوشته شده و می‌توان در این گونه سایت‌ها به آن رجوع کرد. در ضمن امتیازبندی ستاره‌ای در این وب‌سایت‌ها می‌تواند کمک دیگری برای شما باشد. تمام اینها‌به طور قابل توجهی پیدا کردن نرم‌افزار مورد نیازتان را برای شما آسان‌تر می‌کند.

تک فارس

هر دوی اینها از مزایایی است که فروشگاه App ویندوز به ارمغان می‌آورد این فروشگاه نه‌تنها مخزن نرم‌افزارهای سیستم عامل نسل بعدی مایکروسافت است، بلکه نرم‌افزارهای سیستم عامل ویندوز ۷ و ویستا را هم عرضه می‌کند. از دیگر مزایای آن دسترسی سریع و آسان به مکان قابل اعتمادی است که در آن نرم‌افزارهای مخرب وجود ندارند. برای مصرف کنندگان این یک مزیت بزرگ است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر