تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

استفاده از موبایل موقع آشپزی ممنوع

image استفاده از موبایل موقع آشپزی ممنوع

مطالعات جدید نشان می دهند وسایلی مانند حوله آشپزخانه، تلفن بدون سیم و یا تلفن همراه از بزرگترین عوامل بیماری زا در آشپزخانه و مسبب انواع مسمومیت های غذایی هستند.

بررسی ها نشان می دهند، بر اساس آمارها اکثر افراد به ویژه بانوان در حین آ شپزی با گوشی تلفن همراه خود صحبت می کنند و یا با گزینه ها و نرم افزارهای موجود بر روی آن کار میکنند.

شاید بتوان گفت تلفن همراه یکی از آلوده ترین وسیله هایی باشد که همراه در کنار ماست بنابراین باید در بعضی از شرایط بیشتر از همیشه مراقب دست زدن به گوشی تلفن همراه باشیم.

پژوهشگران هشدار می دهند استفاده از تلفن همراه در حین آشپزی می تواند ناقل انتقال انواع باکتری ها از گوشی به مواد غذایی و بروز انواع مسومیت های غذایی در افراد شود.

تکفارس آی آر

مطالعات پژوهشگران دانشگاه آریزونا نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد حوله های مورد استفاده در آشپزخانه و یا گوشی های تلفن همراه حاوی انواع باکتری ها هستند.

تنها در ایالت متحده بر اساس آمارها بیش از ۴۸ میلیون نفر هر سال دچار مسمومیت غذایی می شوند که از این تعداد ۱۲۸ هزار نفر مجبور به بستری در بیمارستان و در حدود ۳ هزار نفر با مرگ مواجه می شوند.

از جمله خطرناک ترین باکتری ها و ویروس های منتقله از طریق این وسایل Mrsa و E.coli را می توان نام برد.

پزشکان توصیه اکید می کنند که افراد از وسایلی مانند تلفن، تبلت و یا گوشی تلفن همراه هنگام آشپزی استفاده نکنند.

همچنین از حوله های کاغذی به جای حوله های پارچه ای برای انجام کارهای آشپزی در آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی خود استفاده کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر