تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

احساسات و رفتارهایی که زندگی شاد شما را غمگین میکنند

image احساسات و رفتارهایی که زندگی شاد شما را غمگین میکنند

با ترک این رفتارها، گامی به سوی خوشبختی بردارید.

مقایسه

چه زمانی می توانید دست از مقایسه ی زندگی خود با دیگران بردارید؟ وقتی فاصله ی خالی بین خود و دیگران را پر کنید. این یعنی به جای اینکه باطن زندگی تان را با ظاهر زندگی بقیه مقایسه کنید، دست از این رفتارهای مخرب بکشید. همواره به یک سال گذشته خودتان نگاه کنید و ببینید که کجا بودید و حال چقدر پیشرفت کرده اید.

در یک سال گذشته چقدر مطلب جدید یاد گرفته اید و چقدر به جلو حرکت کرده اید و چه قدر دیگر باید جلو بروید. فقط روی زندگی خودتان تمرکز کنید.

تکفارس آی آر

خستگی

چرا همیشه خسته هستم؟ این یکی از شایع ترین رفتارهای بد است. شب ها زودتر بخوابید. دوش بگیرید. کتاب بخوانید. شبها به جای پرسه زدن در شبکه های اجتماعی موسیقی آرامش بخش گوش کنید. لباس های صبح فردا و صبحانه را حاضر کنید تا صبح استرس نداشته باشید و از این قبیل کارهای ساده که به زندگی نظم می بخشد.

استراحت کافی واقعا موضوع پیچیده ای نیست که از پس آن بر نیایید.

بهانه

همه ی چیزهایی که همواره در زندگی خواسته اید، پشت بهانه هایی که برای نرسیدن به آن ها گرفته اید پنهان شده اند.

www.takfars.ir

تا به حال به خود گفته اید چه چیزهایی را نمی توانید داشته باشید؟ شغل خوب؟ رابطه ی راضی کننده؟ پول کافی؟ بدن سالم ؟ آیا این از رفتارهای مخرب و آسیب زننده نیست؟

از خود بپرسید : آیا ممکن است من در مورد رسیدن به این خواسته ام اشتباه فکر کنم؟

به دیگرانی که چیزهایی که شما می خواستید به دست آورده اند، نگاه کنید. نه با نگاه مقایسه ای، بلکه با نگاه موشکافانه، ببینید چه کرده اند.

آیا این به آن معنی نیست که چیزهایی که میخواهید دست یافتنی هستند؟

احساس گناه

احساس گناه کشنده است. همچنین نشان می دهد که در گذشته زندگی میکنید. احساس گناه یکی از ناسالم ترین، مخرب ترین و ناراحت ترین احساساتی است که می توانید داشته باشید. نباید به رفتارهای مخرب مثل احساس گناه فضای فکری و ذهنی لازم را بدهید تا از شرش خلاص شوید.

پیشیمانی

همواره به خاطر داشته باشید که در هر زمانی، شما با توجه به دانش و منابعی که در اختیار داشته اید تلاش کردید که بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

این کاری است که تمام آدم ها انجام می دهند. پس به خودتان سخت نگیرید. شاید حتی لازم باشد خود را ببخشید.

کینه

تک فارس

اگر برای مدت زیادی کینه ای از شخصی به دل گرفته اید، و احساس میکنید که نمی توانید آن شخص را ببخشید، هیچ اشکالی ندارد. گاهی بخشیدن بسیار سخت است.

اما کاری که باید بکنید این است که آن شخص یا اشخاص را به کل از زندگی خود و از ذهنتان بیرون کنید.

اگر به کسی فکر نکنید، به یاد خشم و ناراحتی تان از آن شخص نخواهید افتاد.

آشفتگی و به هم ریختگی

آشفتگی و انباشتگی یکی دیگر از آن رفتارهای مخرب و بیهوده است. لباس هایی که نمی پوشید را به خیریه بدهید. کمد هایتان را وارسی کنید و هر چیز اضافه را دور بریزید یا حتما استفاده کنید.

کشو های لوازم آرایش و خرده ریزه ها، قفسه های حمام، کتاب خانه، ایمیل ها، هارد دیسک و حافظه ی کامپیوتر و حتی اپلیکیشن های روی موبایلتان را چک کنید و هر آنچه به کار نمی آید را سریعا حذف کنید.

به یاد داشته باشید همه ی رفتارهای مخرب ما تکرار می شوند و قدرت تخریب گر خود را در طول زندگی حفظ میکنند، مگر اینکه ما مستقیم به سراغشان برویم، آن ها را درست ببینیم و بشناسیم و سعی کنیم هر چه سریع تر از شرشان راحت شویم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر