تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا گذاشتن ماشین لباسشویی در حمام و انباری آن را خراب میکند

image آیا گذاشتن ماشین لباسشویی در حمام و انباری آن را خراب میکند

ماشین لباس‌شویی بهتر است در یک محیط باز مثل آشپزخانه قرار گیرد و بعد از اتمام شستشو با باز گذاشتن پنجره و گردش هوای آزاد، اجازه داده شود که رطوبت موجود در ماشین لباسشویی که محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها می باشد از بین برود.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه آشپزخانه کوچکی دارند و یا امکان قرار دادن ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی همزمان در آشپزخانه وجود ندارد، ماشین لباسشویی خود را درون رخت‌ کن حمام، حیاط خلوت سقف‌دار، انباری کوچک موجود در آشپزخانه و … قرار می‌دهند، اما این کار چندان خوشایند نیست.

قرار دادن ماشین لباس‌شویی در مکان های مرطوب مثل حمام، باعث تکثیر کپک و قارچ‌ خواهد شد و سرایت آنها به لوازم موجود در حمام مانند لیف می تواند منجر به بیماری های پوستی و آلرژی شود.

فراموش نکنید که قرار دادن لباس های چرک نیز در حمام چندان خوشایند نخواهد بود و بهتر است که لباس های چرک در محیط های مرطوب نگهداری نشود.

تکفارس آی آر

در صورتیکه چاره ای بجز قرار دادن ماشین لباسشویی در چنین محیط هایی ندارید سعی کنید پس از اتمام شستشو، سریعاً لباس های خیس را از ماشین خارج نمایید؛ سپس با یک دستمال خشک، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را خشک نمایید که اینکار منجر به افزایش طول عمر لاستیک درب نیز می شود؛ در انتها برای مدتی در ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هوا در داخل محفظه ماشین لباسشویی در گردش باشد و پس از خشک شدن فضای داخلی، درب ماشین لباسشویی را ببندید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر