تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا کوش دادن به موسیقی غمگین شما را غمگین تر میکند

مطالعات جدید محققان نشان می دهد گوش دادن به موسیقی غمگین در زمان خوشحالی یا ناراحتی نه تنها شما را غمگین نمیکند، بلکه شادی مضاعفی را نیز به شما می بخشد.

موسیقی غمگین می تواند روح انسان را بازسازی کند هر چند که هنوز علت و پایه علمی دقیقی برای آن ذکر نشده اما محققان برای کشف چگونگی این عملکرد مغز به تحقیقات گسترده تری مشغول شده اند.

نتایج مطالعات محققان دانشگاه برلین در آلمان نشان می دهد که اگر میزان سنجش احساس خوشبختی و خوشحالی صفر باشد، شخص نه تنها با گوش دادن به موسیقی های شاد احساس خوشحالی نمیکند بلکه موسیقی غملگین می تواند احساس خوشایندتری را به قلب او بازگرداند. در این تحقیق، ۸۰۰ داوطلب مورد آزمایش قرار گرفتند و از آنها خواسته شد تا پس از شنیدن موسیقی غمگین به ابراز احساسات خود بپردازند. اگر اشخاصی که مبتلا به افسردگی بودند و پس از شنیدن موسیقی غمگین احساسات متفاوتی داشتند را فاکتور بگیریم، تمام داوطلبان پس از شنیدن موسیقی غمگین احساس آرامش پیدا کرده و پریشانی روانی آنها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود.

معمولا گفته می شود که با شنیدن موسیقی غمگین احساس نوستالژی، افسردگی بر اشخاص حاکم می شود در صورتی که موسیقی غمگین می تواند باعث تحریک تخیل، خلاقیت و الهام بخش باشد. افزون بر آن، موسیقی غمگین می تواند همانند مرحمی بر احساسات پریشان و منفی عمل کند.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر